Gebruik je ook de vpn functionaliteit, zo ja welke encryptie?
Vraag me af of die performant is. De cpu in de gateway is slechts 500mhz dual core.
Is het bereik van het unify acces point voldoende om je volledige woning te dekken?
Onze woning is ong. 250 m2 op een perceel van ong 800m2, zou super zijn moest een access point de woning als ook de achtertuin kunnen coveren.
Op zich vind ik de keuze wel interessant...
1. Klasieke wlan router nemen van ong. 200 euro, of een router acces point combo.
Voordeel van de combo, lijkt me, dat ik het access point iets meer centraal in de woning kan plaatsen.
Een nadeel is dat vb. Unify sec gateway, kwa rekenkracht niet opkan tegen een duurdere wlan router (dat kan zich laten voelen bij vpn) maar ook dat de functies zich meer richten op het bedrijfsleven, waardoor je betaald voor dingen die je niet nodig hebt. Anderzijts ontbreken er dingen die je als particulier wel kan gebruiken maar dan weer niet behoren tot het feature pakket van de bedrijfs router. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Ik kan natuurlijk ook een wlan router ( vb. Asus 870u) nemen met een extra ac... maar ja ik vind die unify ac met poe wel een mooie oplossingZal dit allemaal nog eens moeten bekijken, ik ben er nog niet uit