• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Google Assistant
Ik heb zo'n Google home mini gekregen, maar ben er niet wild van.
Ik heb er gewoon voor gezorgd dat alles automatisch gaat aan de hand van home assistant, dan moet je ook niet meer spreken :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb zo'n Google home mini gekregen, maar ben er niet wild van.
Ik heb er gewoon voor gezorgd dat alles automatisch gaat aan de hand van home assistant, dan moet je ook niet meer spreken :)

Dat kun je toch niet doen voor boodschappen, muziek luisteren, tv aanzetten wanneer je wil, je agenda enz
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Dat kun je toch niet doen voor boodschappen, muziek luisteren, tv aanzetten wanneer je wil, je agenda enz
Mijn TV en Denon receiver gaan sowieso niet aan met Google Assistant. In de zetel ligt mijn Harmony waarmee ik alles kan bedienen :)
En muziek speel ik gewoon van de gsm af met spotify connect. Trouwens, eenmaal dat de muziek speelt, verstaat de Google Home je toch niet meer als je er tegen spreekt om een ander liedje te kiezen.
En wat ik moet hebben van de winkel zeg ik tegen m'n vriendin ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mijn TV en Denon receiver gaan sowieso niet aan met Google Assistant. In de zetel ligt mijn Harmony waarmee ik alles kan bedienen :)
En muziek speel ik gewoon van de gsm af met spotify connect. Trouwens, eenmaal dat de muziek speelt, verstaat de Google Home je toch niet meer als je er tegen spreekt om een ander liedje te kiezen.
En wat ik moet hebben van de winkel zeg ik tegen m'n vriendin ;-)

Ik denk dat je eerder home assistant moet koppelen met google assistant

Heb je dan geen harmony hub die aan je tv en receiver hangt?, dan kan je die bedienen MET stem indien je bakje nie vindt, en met het bakje.
Muziek speel ik af met sonos, (in afwachting van sonos, lukt het me nog niet met yonomi) dus google assistant hoort mij wel ;)
Ik bedoel, er zijn nog zaken voor assistant die je niet kan doen met je home assistant

Ik sta open voor alles, en vraag me nu wel af wat je doet met home assistant, kun je even je "taken" opsommen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik had het vannmorgen al gelezen en dacht, jammer nog geen nederlands
nu lees ik die op tweakers die een update heeft
nog ff wachten dus, maar niet lang meer, cant wait
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Gisteren de tuinverlichting verder afgewerkt dewelke gestuurd zal worden via de Fibaro Dimmer 2 modules, een geavanceerd stukje speelgoed.
Als surplus (en dat was wat lastiger) ook een koppeling met een fysieke bestaande schakelaar in de woonkamer aan de schuifraam om de verlichting rondom (in de tuinborder) aan/uit te zetten (hij gaat naar de laatste dimstand)
Verder werd de dimmer-module natuurlijk opgenomen in m'n Vera-setup en kan nu flexibel gebruikt worden (vb bij avond, bij triggering van tuinsensor, bij openen van tuinhuisdeur etc,etc)
YPHIX LED spots 6W zorgen voor de verlichting, dimbaar 10% - 100%
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Amai Jan,
Ge gaat er precies ne lichtshow van maken. Komt er ook nog wat klank bij?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kunnen we geen apart smarthome onderdeel op het forum?

Anyway met google assitant aangegeven mails te willen ontvangen van nieuwe functies, maar nog niks gekregen
is sinds de release niks toegevoegd?

Kan ik dit ergens volgen?