• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home Office Setups

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Mij thuis kantoor begint nu aardig op te schieten.

De kastenframes en voorlopig bureau is geplaatst, dit zal door onze aannemer worden afgewerkt begin volgend jaar.

ik wou een hel cleane setup, geen kabels + veel flexibilitiet om te switchen tussn thuis en werk PC. Voor de setup heb ik volgende onderdelen:

1) Zit staan frame Dupond met memory functie. Ben heel tevreden van afwerking - geen plastiek onderdelen, heel stevig. Blijft heel stabiel ook in hoogste stand.
2) Dell 49 inch Scherm (u4919dw). Eerste ervaring is positief. De KVM switch werkt heel goed. Zowel m.n. laptop als thuis-PC zijn gelijktijdig aangesloten en kunnen beide op 5120 x 1440 resolutie werken.
3) Stoel: Top star X-Pander. Een verbetering t.o.v. de vorige ikea Markus bureaustoel. Zitkussen is veel steviger, meer ondersteuning in de rug. gevolg, minder rug en schouder pijn.
4) Jabre 710 speaker. Fantastische speaker. Heel goed geluid, ook voor occasionele muziek. Heel goede integratie met MS teams, etc....
5) PC: HP Z2 Mini G5. moest een compact, geluidloos en krachtige PC hebben. di ik in een kas tkon plaatsen
6) Laptop: HP Laptop van het werk.
6) Logitech MX master 3 muis + MS wireless keybord
=> zal spijtig genoeg een nieuw keyboard moeten kopen, het MS wireless keyboard kan slechts met een PC gekoppeld worden. Spijtige zaak, daar het een heel goed keyboard is met premium afwerking.

opmerkingen & tips:
* een utrawide monitor is subliem, maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Een bureaublad van 90cm breed en 1m80 heeft voldoende werkruimte en zorgt er ook voor dat de verhoudingen kloppen.
* bij aankoop monitor volgende zaken bekijken:
1) curve: een monitor met teveel curve kan het beeld vervormen, zeker bij grafische toepassingen of vb. PPT en xls. Te weinig curve kan er dan weer voor zorgen dat je gaat leunen naar de zijkant. Personnlijk had ik liever wat meer curve gehad op m.n. scherm. Maar ja de Dell is de enige die je op dit moment kan kopen.
2) VA paneel heeft meer contrast dan een IPS paneel maar verliest heel snel zijn zwartwaarde wanneer je onder hoek kijkt.
3) USB poorten: aantal en type. voor aansluiting laptop is een usb-c een must.

Zijn er nog mensen op het forum bezig met de werkplek te verfrissen? Kan me inbeelden - nu we met zn allen meer thuiswerken - dat dit een hot topic kan worden.

ben momenteel aan het wachten op levering van dell premium keybord + Dell Webcam.
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb bij de vorige thuiswerk situatie al mijn werkplaats ingericht van mijzelf en mijn vrouw. Wij hebben dus elke een set-up.

Mijn bureau heeft het volgende.

- Samsung C49RG9x. Heel tevreden van. Minder kabels. Het heeft 2 display ports + 1 HDMI. De curve is 1800R en zou voor mij iets meer mogen hebben.
- Mijn bureau zit in een nis. Dus daar is gewoon een plank tussen gelegd waar alles op staat. Heel simpel en doeltreffend. Afmetingen 65cm op 185cm. Breder kan ik uiteraard niet gaan en ben ik ook tevreden van. Het zou wel iets dieper mogen zijn. Dat is dan ook het eerste wat ik ooit zal vervangen...
- Beelink GR5 Pro PC. Aangesloten via Displayport
- Apple MacBook Air M1
- Dell laptop van het werk
- Unraid server
- LNQ docking station voor mijn MacBook - Aangesloten op Displayport scherm
- Dell docking station voor mijn Laptop werk - aangesloten op HDMI scherm
- 3 toetsenborden: 2 Mechanise: De Keychron K4 - J1 voor de PC en de Dierya DK61E voor laptop werk. Mijn 3de toetsenbord in van Apple zelf.
- 3 muizen: Logitech MX Master 3 voor PC, Logitech MX vertical voor werk en een klassiek Apple muis...
- Ikea bureaustoel. Type geen flauw idee maar ben wel tevreden ervan. Het is zo'n hoge directeur bureaustoel van type.
- Simpele trust soundbar aangesloten op PC
- Sony WH-1000XM4 koptelefoon

Op die bureau staat ook nog een oud scherm aangesloten op mijn server + RB Pi. Maar dat wordt bijna nooit gebruikt...

Bureau van mijn vrouw
- SitRight Bureau StandUp - afmetingen 140cm op 80. Gekocht bij iBood. Heel tevreden van. Maar momenteel wordt het niet zo veel gebruikt voor effectief rechstaand te doen.
- Docking station
- Lenovo Yoga laptop
- 2x 24" scherm van curved schermen van AOC type C24G1
- Sony WH-1000XM3 koptelefoon
- Bureaustoel samen gekocht met die SitRight bureau op iBood. Ook heel tevreden van...
- Toetsenbord + Muis van onbekend merk. Niets speciaals hier dus...

In dit topic horen wel foto's volgens mij ;-)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Aangezien het thuiswerken het nieuwe normaal wordt, hebben we er voor gekozen een aparte bureau in te richten in onze nieuwe woning. Dat geeft meer rust als je na het werken die ruimte kunt dicht doen en daar niet meer hoeft te zijn.
Niet heel groot, maar efficiënt ingedeeld. Werkblad wordt 220x80cm en dan komt er nog een ingewerkte kast van 220x240x45 om wat spullen in weg te steken. En misschien ook de printer daar insteken.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ga je in die ruimte dan met 2 zitten? Want wij hebben elk onze eigen ruimte. Die nis waar ik zit grenst ook aan eetkamer/living en is een beetje een verloren ruimte omdat daar de trap naar boven gaat. Perfect plaats voor bureau. Enige nadeel is dat ze dus niet afgesloten is. Je kan de bureau wel enkel zien als je effectief naar boven gaat. In eetkamer kan je die een beetje zien maar in de living totaal niet. Wel gemakkelijk soms omdat je zo wel nog hoort wat er in de living/eetkamer en zelfs keuken gebeurd. Want het is 1 grote open ruimte.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik vind het net een voordeel dat je een aparte ruimte hebt. Als de kinderen thuiskomen van school, en je zelf nog vergaderingen hebt is het handig dat iedereen z'n eigen plaats heeft.
Zal wel eens wat foto's posten als de ruimte compleet is afgewerkt :)nu staan de kasten erin zonder deuren, ook het bureaublad is tijdelijk...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik ga uiteindelijk toch geen hoek-opstelling maken, dus heb een "gewoon" 2-poten onderstel in bestelling staan (electrisch,geheugens,zit/sta "reminder" timer).
Daarop komt dat een gewoon blad 200cm x 80/90cm). Ben wat aan het kijken naar een solide blad van eik, beuk, bamboe van die afmetingen. Heb ook m'n kabelgoot reeds binnen (145cm lengte) voor onder de desk. Voor "doorvoeringen" moet ik nog effe kijken waar ik die zou maken (en welke vorm : ronde boringen = makkelijkste of rechthoekige sleuven)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Het "probleem" van kinderen die thuiskomen heb ik uiteraard niet... Maar de ANC-hoofdtelefoon van Sony werkt wel fantastisch. Maar dat is uiteraard enkel handig als jezelf wil afsluiten. Als je effectief moet praten zal dit geen oplossing zijn.

De SitRight bureau dat wij gekocht hebben via iBood vind ik wel goed. Mooi en stevig blad. Veel keuze hier ook in. Blijft stabiel op hoogte ook. Op Amazon.nl kan je nu enkel een onderstel kopen van MAIDeSITe voor een goeie prijs. Zijn niet zoveel reviews, maar ze zijn wel allemaal positief. Ik vind die van Oako wel heel knap. Mooi blad van echt hout. Meerdere mogelijkheden voor kabelgoot. Ze zijn wel iets duurder...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ga je in die ruimte dan met 2 zitten? Want wij hebben elk onze eigen ruimte. Die nis waar ik zit grenst ook aan eetkamer/living en is een beetje een verloren ruimte omdat daar de trap naar boven gaat. Perfect plaats voor bureau. Enige nadeel is dat ze dus niet afgesloten is. Je kan de bureau wel enkel zien als je effectief naar boven gaat. In eetkamer kan je die een beetje zien maar in de living totaal niet. Wel gemakkelijk soms omdat je zo wel nog hoort wat er in de living/eetkamer en zelfs keuken gebeurd. Want het is 1 grote open ruimte.
Je zou er met 2 aan kunnen zitten, maar dat is de bedoeling niet.
Ik heb veel calls en wil daarom afgesloten zitten van de rest van het huis. Nu is m'n bureauhoek ook in de leefruimte en dat is niet ideaal om te werken.
Zolang ik alleen ben is dat allemaal goed, maar vanaf er iemand thuis is, is dat minder ideaal.