• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HT weg! wat nu en wat in de plaats?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zoals de meeste lezers hier intussen al weten, verhuist de gehele HT van de living naar de Relaxed Room (zolder). Voor de living zijn we op zoek naar enkele budgetvriendelijke mogelijkheden, zodat we hier thuis toch nog kunnen genieten van een muziekje op de radio, streamen van muziek (vanuit de nas) en het geluid van de tv en mediaplayer over de bestaande 2.0 opstelling kunnen weergeven.   Hieronder een lijstje van wat we momenteel hier aan apparatuur voor de living hebben staan.
  • Geïntegreerde stereo-versterker
  • Mediaspeler: Med8erXD3
  • Digicorder (telenet)
  • 2x boekenplankspeakers T+A TCD410
  • Panasonic 55VT60
Een eerste mogelijk budgettair alternatief zou kunnen zijn om een 2dehands receiver op de kop te tikken, helaas vragen mijn speakersuit eravring naar voldoende sap/vermogen. Hierbij kom je dan automatisch in de hogere klasse en vermogen receiver, waarbij me het wel wat zonden lijkt om een zware full-channel te laten draaien enkel voor een 2.0 opstelling of niet...?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Je kan eventueel een DAC met meerdere ingangen gebruiken, op die manier kan je de stereo versterker blijven gebruiken. Enkel geluid via hdmi is een probleem, DAC's werken met SPDIF/Coax.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Lijkt me een goede tip en is iets wat nog niet eerder bij me is op gekomen
1f609.png
Wanneer ik de bronnen via de optische of tulp uitgangen op de dac aansluit, vrees ik bij deze opstelling voor enige lip-sync problemen? Ook blijf ik nog steeds zonder radio zitten of hiervoor moet ik de Digicorder aan zetten of de Mede8er als renderer gebruiken om dan vervolgens via de Synology app DS-Audio radio te streamen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Of je koopt een goedkopere receiver en een goeie 2-kanaals eindversterker (2de hands). Dan gebruik je de receiver enkel als pre. Een NR1504 kan al voldoen als pre lijkt me.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat zou inderdaad ook een mogelijke oplossing kunnen zijn!


De receiver moet dan wel een pre-out hebben voor de front-kanalen, welke dan wordt aangesloten op mijn bestaande geïntegreerde stereoversterker. Gelukkig is mijn geïntegreerde Onkyo stereoversterker reeds voorzien van een P.Direct “pass through” knop, welke de voorversterker dus uitschakelt.


Deze oplossing zou misschien wel de beste en tevens goedkoopste kunnen zijn
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Die Marantz heeft pre-outs voor de front speakers en een LFE uitgang. Dus die zou kunnen voldoen. Ik weet niet of andere merken ook zulke modellen in hun gamma hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Dat lijkt me ook de beste oplossing, zeker als je eindversterker al een pass through functie heeft. Je hebt dan ook nog het voordeel dat je ineens een hdmi switch hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik zal het rustig bekijken en misschien is er wel iets 2dehands te vinden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: