• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HTPC: Win8 BSOD

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Op de beurs heb ik dus de tip gekregen om de Realtek drivers van de pc te verwijderen. Bij thuiskomst ben ik dus direct aan de htpc beginnen klooien. Bleek MediaPortal met vanalle updates aan te komen draven. Die dus maar eerst effe ge
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wat is bsod?

Mediaportal heb je ook staan?

Ik krijg zo een beetje de indruk dat je htpc volpropt is met allerlei drivers..

Als je tmt gekocht hebt, dan heb je toch nog een licentie, no prob


Wat je moet doen en clean install..

Niks herstellen. Is weer een hoop brol en geklooi


Doe een format!

Zet er win 7 of 8 op

Installeer dan de ati drivers!geen realtek!

Enkel die

Nooit geen codecs meer installeren! Geen mediaportal of andere dingen?

Xbmc erop en tmt erop en gedaan , niks anders meer. En tzal werken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Blue Screen Of Dead
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ah die
263a.png


Nog nooit gehad met mn htpc

Maar ik zou mn wijze raad opvolgen
1f609.png


Format c

Win 7 install

Ati video drivers install

Dan xbmc install

En tmt install

En klaar!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Oei. Verkeerde tip precies.. Bij mij werkte dit perfect na die drivers te verwijderen.   Maar ik heb wel enkel XBMC op mijn HTPC en geen mediaportal. Dat heb ik trouwens ook ooit eens geprobeerd maar was daar niet zo tevreden. Heel veel instelmogelijkheden maar ik vind XBMC gebruiksvriendelijker..   De MS audiodrivers zijn die van AMD? Want je moet uiteraard wel die audiodrivers hebben van je CPU. Bij mij stonden beide er op. Die van AMD en Realtek. Die van Realtek heb ik dus verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
't Was maar om te lachen h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb net een aflevering van Doctor Who gekeken. (nog steeds zonder de Marantz in de keten) Af en toe zaten er jumps in het beeld. Maar geen BSOD meer gezien. Daarna een stuk van een aflevering van DR. House gekeken daar had ik ook lip sync problemen. Maar weer geen BSOD. Nu surf ik via IE en normaal surf ik met FireFox. Met FireFox kreeg ik telkens een BSOD, maar tot nu toe met IE nog niks. Ik ga nog eens van browser wisselen en zien of FireFox voor de BSOD's zorgt. If so: Clean install van het hele system. Want dan is elke app. die ik wil gebruiken ondertussen corrupt. Dan kan ik beter van 0 afaan opnieuw starten. (Ja, Stijn, je gaat nog gelijk krijgen
1f609.png
)   OK, dus nu gaan we weer naar Firefox. You'll hear from me later.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
OK, FF open gedaan en een 2de tab geladen en ik had alweer prijs. Lijkt me duidelijk.   <blockquote data-author="BuDDHa" data-cid="10207" data-time="1384118712">

't Was maar om te lachen h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Nog een belangrijke vraag: Doe ik de installatie misschien best met de Marantz aangesloten zodat er bij het installeren van eventuele drivers gedetecteerd wordt dat er een Marantz toestel aan de hdmi hangt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nog een belangrijke vraag: Doe ik de installatie misschien best met de Marantz aangesloten zodat er bij het installeren van eventuele drivers gedetecteerd wordt dat er een Marantz toestel aan de hdmi hangt?
  Die Marantz heeft geen drivers nodig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Doe de volgorde zoals ikzdei, nothing else v drivers!

Win 7

Ati drivers!

Xbmc

Tmt

Virtual clone

En stoppen!


Br wwer zit in windows dus niks aparts v brol installeren


En laat die marantz er tss ja, geen probleem

Doe je het wel, then you're on your own lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Die Marantz heeft geen drivers nodig!
Maar ik merk wel dat windows herkent of er een Marantz aan hangt of een TV of ... Dat zorgt dan misschien vanaf de start al voor meer optimale instellingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Doe de volgorde zoals ikzdei, nothing else v drivers!

Win 7

Ati drivers!

Xbmc

Tmt

Virtual clone

En stoppen!


Br wwer zit in windows dus niks aparts v brol installeren


En laat die marantz er tss ja, geen probleem

Doe je het wel, then you're on your own lol
Ik heb een licentie gekocht van Windows 8, dus daar blijf ik bij. Maar de rest volg ik je wel. MakeMKV kan er misschien nog bij. Voor de rest niks. Waarschijnlijk dat ik nog een hoop standaard apps die Windows 8 meebrengt ook onmiddellijk er weer af smijt, om 'm lean te maken.   Owja, ArcSoft doet niet moeilijk met licenties. Gewoon opnieuw installeren en activeren en klaar. ze raden wel aan versie 6.5 te downloaden en geven zelfs toe (via hun user support) dat het een beetje moeilijk loopt om consistentie te krijgen tussen het gedrag van de Modern UI en de klassieke windows omgeving.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ondertussen is Windows8 geinstalleerd en ik ga nu ook de kans grijpen om windows8.1 te installeren. Het lijkt me veiliger dat te doen v
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Je MOET ze gewoon gebruiken.. Je hebt toch ati? Als je andere gebruikt heb je vroeg of laat problemen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik WIL ze gebruiken
1f609.png
, maar kan er niks over vinden. Komen die gewoon met de video drivers (Catalist) mee? Ik ga nu je xbmc topic weer een opzoeken om de instellingen te bestuderen. Ik ren van de ene pc naar de andere ondertussen.   Ik moet nog melden dat ik via hdmi geen bootscreen en geen BIOS access kan zien op de TV. Nooit gelukt en het werkt nog steeds niet. Dus de BIOS instellen is zeer moeilijk. Er is een tooltje, @BIOS, dat wel een beetje kan helpen, maar je kan er zeker niet alles mee instellen. Daarover zijn dus ook nuttige tips welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Das "normaal"

In je bios moet je niet zijn..

Hoe bedoel je komen ze met catalist drivers mee?

Wat is ze?


Die ati drivers zijn de catalist drivers.. Das tzelfde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Geen tooltjes of wat dan ook installeren!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dat @BIOS tooltje is van Gigabyte (merk van het mobo) zelf. Ik heb het niet nodig voorlopig dus laat ik het weg.   Ja, de Catalist drivers zijn van AMD. Ik wou weten of met de video drivers ook de audio drivers meekomen. Ja dus.   Wat ik nu draai is TMT6.5.1.150 onder Windows 8.1 met Catalist drivers: Lips zijn zo sync als wat!!!!!  
263a.png
263a.png
263a.png
  Morgen ofzo XBMC installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
TOld you

Clean install doen.

Xbmc zal ook gewoon werken.

Verder zeker gn drivers meer installeren!
 
Laatst bewerkt door een moderator: