• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HTPC: Win8 BSOD

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Nope, geen andere drivers meer nodig. Beeld is super en geluid ook.   Wel weer lip-sync fouten bij Star Trek VII. Maar volgens mij een constante delay, dus iets dat aan te passen valt en slechts enkele miliseconden. Er valt zelfs naar te kijken zonder compensatie, maar omdat ik er nu zo fel op let valt het wel op.   De automatische lip-sync in de Marantz trekt wel op niet veel. die maakt het probleem alleen maar erger. Straks eens proberen met dezelfde film om het manueel bij te stellen. Dat zou moeten lukken. Nu heb ik daar wel meer vertrouwen in. Het zou ook via TMT6 moeten gaan lijkt me. Als dat lukt wat zou ik dan doen? Compenseren via de Marantz of via TMT6?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Je moet een arendsoog hebben, als milliseconden je reeds opvallen
1f606.png
  Andere toestel natuurlijk maar enige keren dat 'k lip-sync moet aanpassen is bij series op de Dune. Met XBMC heb 'k het nog nooit moeten doen, maar daar ook nog niet uitgebreid mee aan de slag geweest, dus wie weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Milliseconden? Crap ! Jij zit op een milimeter van het beeld te kijken e er?

Kan ook altijd aan een rip liggen..

Maar ik heb nooit probs.

Ik zou er gewoon afblijven als het nu goed is.

Anders krijg je straks weer andere problemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, het zijn enkele tientallen miliseconden, maar geen honderden. En ja dat valt op als je er echt op een het letten bent. Maar ik denk dat het eerder een frame rate conversie probleempje is. Hij loopt namelijk een X aantal seconden goed en dat weer heel ven loopt ie mis en dan is het weer goed. En dan een X aantal seconden later weer van 't zelfde. Ik heb eens een hele film uitgekeken en in het begin stoorde het, maar toen ik eenmaal "in de film zat" viel het niet meer op.   Het valt wel op dat sommige films er iets meer last van hebben dan anderen. Dat zou dan weer een frame rate conversie probleem tegenspreken. Dan zouden ze allemaal gelijk moeten zijn. Of enkele films zijn niet in 24fps.   Ik heb de pc nu weer op 60Hz gezet om te kijken of dat beter gaat.   Ik heb wel enkel nog BD's getest omdat daar het probleem het grootste is en ik meer BD's kijk dan rips. Tot nu toe dus nog geen rips getest.   Mijn Dune is nog niet terug, dus die kan ik niet testen. Maar daar heb ik ook nooit enig probleem mee ontdekt wat synchronisatie betreft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Met YouTube, via XBMC (echt goeie add-on!) geen enkel lip-sync problem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ga nu gewoon genieten ipv een microseconde lipsync prob te zoeken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik moet toch weten waar het vandaan komt.

En als ik een film kijk en vergeet het probleem na een tijdje, dan wil dat toch zeggen dat ik best van die film geniet.;)


Ik ben vooral met de instellingen aan het spelen. Als ik dan een bestand of schijf afspeel let ik wel Ff op de lip-sync ook.

Nu dat alles aardig goed werkt is spelen met de instellingen ook best tof.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Films hebben een framerate van 29.976hz en de klank is daarop gesynchroniseerd! Als je nu je htpc instelt op 24hz, 29hz of 30hz is dat niet gelijk aan de framerate van de film aangezien intel of amd 29.976hz niet kunnen weergeven! Vandaar de correctie van de klank om de zoveel tijd! Gewoon op 60hz zetten, heb daar nooit geen problemen mee! ook in windows correct zetten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Films hebben een framerate van 29.976hz en de klank is daarop gesynchroniseerd! Als je nu je htpc instelt op 24hz, 29hz of 30hz is dat niet gelijk aan de framerate van de film aangezien intel of amd 29.976hz niet kunnen weergeven!

Vandaar de correctie van de klank om de zoveel tijd!

Gewoon op 60hz zetten, heb daar nooit geen problemen mee! ook in windows correct zetten!
  Het is 23.976hz toch? Niet 29.976!   Overigens kan je instellen: 23 hz 24 hz 50 hz 60 hz Waarbij laatste 2 bij mij problemen gaf met bepaalde films   23&24 hz, gaan hier goed. Ik heb hem op 23 staan in windows, en beamer herkent hem als 1080p/24   De "nieuwe" techniek die je oa bij the hobbit in de cinema kon zien was in 48fps
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
@BuDDHa: Daarom dat ik hem op 60Hz zette. (het is trouwens 24 x 29,97 = 23,976fps) In de meeste gevallen lijkt dat beter te werken.   @stijn: Als ik niet ten volle kan genieten als ik merk dat er lip-sync problemen optreden is het toch het slimste om zoveel mogelijk van die problemen uit de wereld te helpen. Ondertussen ben ik al aardig tevreden. Het beeld is goed. Het geluid is goed, xbmc doet het goed, TMT6 doet het goed ... Alleen loopt het beeld heel soms niet gelijk met de klank. En dat valt mij op. (zoals jou de regenboog opvalt bij DLP beamers) Het zou inderdaad kunnen dat het bij bepaalde films (zoals The Hobbit) beter loopt op 24Hz. Maar als het dan bij het overgrote deel van de films net wat minder mooi is dan zet ik 'm toch liever op 60Hz. Het valt natuurlijk te zien of het bij het overgrote deel beter loopt op 60Hz. Tot nu toe wel, maar ik heb nog maar enkele films getest. Misschien als ik meer films bekijk dat 24Hz dan toch vaker een goed resultaat geeft.   Dus waar stel ik de frequentie allemaal in? De TV herkent het foutloos. (toch nog nooit gemerkt dat die de instellingen van de pc niet volgt) De pc stel ik in de windows instellingen in. (in Windows 8 is dat de geavanceerde instellingen van het beeldscherm) Is er ook een mogelijkheid om in TMT6 iets in te stellen wat dat betreft? En XBMC? (zit nu niet bij de htpc dus kan het nu ff niet nakijken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Sorry gasten, bedoelde 23.976hz..my bad!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Gewoon in windows onder advanced settings van beeldscherm. Voor de rest niks. Niet in je tv, niet in je xbmc en niet in je tmt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dan staat het goed.
263a.png
En als ik meer fouten vind op 60Hz ga ik weer naar 24Hz. 't Is snel gebeurd als dat enkel in Windows moet goed gezet worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nochtans leunt 24 hz dichter bij 23,.... ipv 60 hz he
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dat maakt de conversie nu net zo moeilijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Is het forum een beetje in de war? Ik kreeg net een mail dat hier gereageerd werd.   Dat geeft me dan wel even de kans om te zeggen dat de BSODs volledig achterwegen blijven in Windows8.1 en dat het trage opstarten in Windows8 dus niet aan MediaPortal gelegen heeft maar waarschijnlijk aan TMT6. Er zijn meer mensen die dat met de VORIGE versie van TMT6 hadden. Met TMT6.5.1.150 is dit probleem van de baan.   Het gekke is wel dat er nog steeds lipsync problemen ontstaan. Mijn vriendin ziet ze niet of ik moet haar er op attent maken en dan moet ze heel goed opletten om ze te ontdekken. Ik zie ze wel nog, maar ze storen op zich niet echt. Wat er zo vreemd aan is, is dat ze er niet altijd zijn. Misschien toch ergens een instelling die nog niet 100% juist staat. Of iets intrinsiek aan een AMD A serie of aan Windows8.1 of TMT6 ... het maakt niet uit. Het komt zelden voor en stoort (zelf mij) niet.   Wat wel vervelend is, is dat de shortcut keys van TMT6 niet werken onder Windows8.1. Enkele doen het wel, maar enkele die ik vaak zou gebruiken (E, M, ctrl + M, S) doen het niet. Hij wil ook nooit onthouden dat ie de NL subs moet gebruiken. Subs staan standaard uit. Maar ik kan er mee leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Op verschillende forums heb ik gelezen dat intel beter is ivm correcte framerate dan AMD daarom heb ik een intel I3 socket 1155 gebruikt voor het samenstellen van mijn htpc..van lipsync problemen heb ik nog niets gemerkt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, dat had ik ook gelezen. Het vreemde is dat het regelmatig prima loopt maar soms veel slechter. De laatste dagen loopt het prima en ik heb niks veranderd aan de instellingen. Bij SD materiaal heeft ie volgens mij meer last, wat toch wel verrassend is.
 
Laatst bewerkt door een moderator: