• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Iemand goede ervaringen met Netwerk over AC?

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Yo,

Zou een extra kabeltje willen leggen voor netwerk in huis naar een kamer boven maar is nogal omslachtig. Zijn er goede bakjes voor netwerk over stopcontact? Vooral om muziek en films te streamen zonder haperingen!

gr33tz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Bah zo'n bakjes. Doe het goed en leg die omslachtige kabel! Zeker als je gaat streamen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Ik gebruik eentje voor de telenet digicorder in mijn kot...films kijken on demand gaat zonder probleem,geen merkbare haperingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
skoebiedoe zei:
Ik gebruik eentje voor de telenet digicorder in mijn kot...films kijken on demand gaat zonder probleem,geen merkbare haperingen.
Mja, is bij telenet 720p zeker?

Ik denk dat als je full HD gaat streamen het een ander paar mouwen zal worden...

Misschien dat die gigabit powerlines wel iets veelbelovend kunnen zijn, ben ik wel eens benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik gebruik ook zo een bakje op een plaats waar ik slecht bereik had en het doet wat het moet doen voor puur surfen. Streamen zou ik niet kunnen, maar is ook maar een 200mbps model. Ik haal op speedtest ongv 15-20mbps

Het is wel vrij afhankelijk van je netwerk en welke andere toestellen er aan hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Heb ook devolo nog geen probleem mee gehad dus proberen waard.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Heb zelf voorlopig ook 2 Devolo's van 500Mbps steken, werkt zonder problemen om 1080p bluray rips te streamen over NFS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ga eens die Devolo 1200 proberen bij Bol.com, werkt het niet naar behoren kan ik ze toch weer opsturen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Zolang je ze op dezelfde kring gebruikt, werken ze goed (ook Devolo hier). Andere kring is ander verhaal. Om gewoon wat te surfen lukt dat nog, streamen is delicaat. Ook groot verschil tussen oude en nieuwe electriciteit => in het oude gedeelte van ons huis is het snelheidsverlies merkbaar hoger dan in het vernieuwde gedeelte. Uiteindelijk heb ik ook maar een kabel getrokken : nul problemen!
 
Laatst bewerkt door een moderator: