Er staat ook auteursrecht op design meubelen, het aankopen van namaak is illegaal. In jouw opzicht zou je bvb 1 design stoel kunnen kopen en 5 namaak onder het idee: "Ik heb toch ook een originele?". Ik begrijp waarvan je idee komt, maar dit zou bvb ook willen zeggen dat je een liedje op de radio hoort (hier is auteursrechten op betaald) en dan maar download omdat je al eens betaald hebt.mysteryliner zei:....graag even een volgende mening/ interpretatie over illegaal of legaal, In deze context van films
Vb. Je koopt in 2012 een dvd van film Y Bij het kopen van die film heb je dus rechten en weet ik veel betaald om deze dus legaal te bezitten en bekijken.
In 2014 komt die film uit op bluRay, Je hebt momenteel een groot projectiescherm, En de kwaliteit van die dvd is nu ondermaats.
Je download de film. Is dit illegaal of niet?
Want normaal mag je een kopie (voor eigen gebruik) hebben van een werk dat je bezit. Je kan die dvd bijvoorbeeld omzetten naar een ander formaat om het op een tablet te kunnen afspelen.
Je kan bijvoorbeeld een ander werk (je kast van Ikea) ook omvormen in je woning door er een kleerhanger aan te hangen.. Of is dit ook illegaal
Laatst bewerkt door een moderator: