• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Installatie zonder subwoofer

CFC

New Member
2 apr 2015
8
0
4
Goedemiddag Iedereen,

Gisteren is mijn home cinema geleverd nu had ik graag geweten of het mogelijk is deze ook te installeren zonder de subwoofer?

Wegens plaatsgebrek zou ik hem liever niet installeren.

Ik heb een Harman Kardon AVR 161 en een speakerset van Canton Home Cinema 75.

Ik ben nogal leek in deze dingen en ben dus op het advies van de media markt verkoper ingegaan.

Daar stond deze set te spelen en leek me qua geluid een zeer kwalitatieve en warme sound.

Greetz,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Welkom!

Natuurlijk, dat gaat - maar je gaat alle geluiden missen onder de 120hz en dat is eigenlijk helemaal niet aan te raden. Je gaat eigenlijk de volledige bas-range missen, je kan het eens proberen en achteraf beslissen om al dan niet toch de subwoofer te plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CFC

New Member
2 apr 2015
8
0
4
De subwoofer zal dan wel op de zijkant dienen te liggen ipv recht te staan heeft dit negatieve gevolgen?

Wat denk je van mijn set goede keuze of commerciele praat van de media markt verkoper
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Alvast Welkom op het forum!


CFC" data-link="http://home-theater.be/topic/1145-installatie-zonder-subwoofer/?postID=29120#post29120"> of het mogelijk is deze ook te installeren zonder de subwoofer? </woltlab-quote> Zonder subwoofer zal je niet veel bas hebben met die melkpakjes van luidsprekers zei:
Wat denk je van mijn set goede keuze of commerciële praat van de media markt verkoper
Media Markt, zal dus wel commerciële praat zijn geweest van de verkoper, dat is hun job. Bijna iedereen op dit forum is wel met zo'n set als jou begonnen, tot we ons erin verdiepte en we een beter zicht kregen op wat nu eigenlijk 'beter' is. Je hebt de set pas gekocht, geniet ervan, maar na een tijdje te hebben zitten rondkijken op dit forum zal het wel eens kriebelen om meer te willen :D.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CFC

New Member
2 apr 2015
8
0
4
Dank je demon.

Heeft dit nadelige gevolgen als ik de subwoofer op zijn zijkant leg?

Zo kan ik hem wel wegwerken in mijn tv meubel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als ik het goed heb is je Canton Sub van het type downfire? Indien zo, lijkt me dit probleemloos te moeten lukken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
CFC zei:
De subwoofer zal dan wel op de zijkant dienen te liggen ipv recht te staan heeft dit negatieve gevolgen?


Wat denk je van mijn set goede keuze of commerciele praat van de media markt verkoper
263a.png
Ik denk dat je beter eerst naar hier was gekomen ipv naar een mediamarkt verkoper. Je besft blijkbaar zelf dat het vrij belachelijk is van die mensen te vertrouwen in deze zaken en toch doe je het? Je set had er waarschijnlijk veel anders uitgezien.
1f62e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
djaxx zei:
Je besft blijkbaar zelf dat het vrij belachelijk is van die mensen te vertrouwen in deze zaken en toch doe je het? Je set had er waarschijnlijk veel anders uitgezien.
Goh, iedereen maakt wel eens een foute beslissing, mijn eerste setje was ook zo'n kant en klaar ding en pas toen ik beter materiaal hoorde, was ik verkocht en moest die oude rommel buiten
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Je kan inderdaad je sub gewoon in het TV meubel kwijt, alleen opletten dat het daar niet ene grote boombox wordt als het geluid vb niet weg kan.

CFC zei:
Wat denk je van mijn set goede keuze of commerciele praat van de media markt verkoper
Belangrijkste is dat jezelf tevreden bent met het geluid - natuurlijk had het anders gekund, maar voor 350 euro voor een volledig set hadden we hier ook serieus ons best moeten doen om iets te vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
djaxx zei:
Ik denk dat je beter eerst naar hier was gekomen ipv naar een mediamarkt verkoper. Je besft blijkbaar zelf dat het vrij belachelijk is van die mensen te vertrouwen in deze zaken en toch doe je het?Je set had er waarschijnlijk veel anders uitgezien.
1f62e.png
Ook ik heb de eerste keer deze fout gemaakt. Ach je leert eruit. Volgende set zal zeker beter zijn. Hij is hier nu al terecht, das al veel geloof me. Welkom trouwens!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CFC

New Member
2 apr 2015
8
0
4
Ik was eerst van plan zo een setje all in one van bijvoorbeeld philips, samsung te kopen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
CFC zei:
Ik was eerst van plan zo een setje all in one van bijvoorbeeld philips, samsung te kopen
Goed dat je dat al niet gedaan hebt! Als je later besluit betere speakers te willen, kan je alvast de receiver behouden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CFC

New Member
2 apr 2015
8
0
4
Graag nog jullie advies?

Welke kabels neem ik het beste om van receiver naar tv te gaan en van decorder naar receiver en van subwoofer naar receiver
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Decoder, blu ray speler,.. alemaal via HDMI naar de receiver en ook een HDMI naar de TV vanaf de hdmi uit vd receiver. Subwoofer via een subwooferkabel (rca kabel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CFC

New Member
2 apr 2015
8
0
4
Luckske,

Is er dan verschil in hdmi kabels?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nee, gewoon een cheap-ass HDMI kabeltje van vb allekabels.nl is voldoende (neem gewoon eentje die HDMI 1.4 is, maar dat is standaard tegenwoordig). Laat u geen kabels van 50euro/m aanpraten ofzo! In de MediaMarkt zijn die ook serieus overpriced.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CFC

New Member
2 apr 2015
8
0
4
nen cheap of overprice'de
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: