Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
FYI, een Synology kan je ook vanzelf terug laten opstarten na een stroomuitval, staat ergens tussen de settings.
Tot er eens een stroompanne was en de stroom echt 10-20x na elkaar aan en uit gegaan was. Resultaat was een kapotte HDD. En voor de andere componenten zal dit ook wel niet goed zijn.
Vandaar dat ik die niet automatisch meer laat herstarten.
Jup, maar nooit gekocht. Een deftige kost redelijk wat geld en voor thuis gebruik vond ik dat wat overkil.Daarvoor heb je toch een UPS ...
Hier staat alles, inclusief de modems, op een UPS die het een klein uurtje uithoudt en die dan overal een gracious shutdown uitvoert.
De telefoontoestellen werken allemaal op PoE dus die gaan dan ook nog.
Nee, m'n router ondersteund openvpn.
Aanvallen van buitenaf zijn nooit onmogelijk, maar als alles achter een VPN zit, wordt het toch al een heel pak moeilijker
Je kan ook een VPN server op een NAS/server draaien, maar op m'n router vind ik het makkelijkst en betrouwbaarst. Als de stroom eens uitvalt gaat de router altijd terug aan. Servers en nassen blijven uitstaan, maar ik terug opstarten met een WOL ping vanaf de router.
Probleem is dat mijne mac mini server ook aan te TV hangt als plex client en mijne synology op een totaal andere plaats staat. Als ik ooit een een andere mediaspeler heb en de mac mini kan naast de syno staan, moet ik daar misschien eens in investeren.Tja aan een UPS kan je veel geld spenderen, maar om bijvoorbeeld je NAS toch wat zekerder te laten werken zodat deze schoon kan uitgezet worden zeker geen overbodige luxe. Ga zelf binnenkort een APC Back-UPS 700VA aankopen, kost iets van 100€ en dan heeft de Synology hier genoeg tijd om zichzelf netjes uit te zetten. Eventueel ga 'k er de router ook op aansluiten.
Waarvoor dient die mac mini server dan?Probleem is dat mijne mac mini server ook aan te TV hangt als plex client en mijne synology op een totaal andere plaats staat. Als ik ooit een een andere mediaspeler heb en de mac mini kan naast de syno staan, moet ik daar misschien eens in investeren.
Nee, m'n router ondersteund openvpn.
Aanvallen van buitenaf zijn nooit onmogelijk, maar als alles achter een VPN zit, wordt het toch al een heel pak moeilijker
Misschien best een nieuw topic openen hierover?
Mods, kan je dit bericht splitten en een nieuw topic hiermee openen aub? met als titel VPN opzetten, thx
Doen we daar verder...
Ik ben ook niet zo'n netwerkkenner...