• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

LG OLED 55C7

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stb zou moeten lukken, maar geluid loopt via sonos.. Kan dat? Rik weet jij dit?
En de mediaspeler?
Omdat we gingen uiteten, heb ik gisteren voor de dochter nog zeer snel de Logitech Compangnion geprogrammeerd zodat de meeste settings in de activiteiten werden gezet.
De belangrijkste zaken werden toch onmiddellijk overgenomen... voor de knop Netflix had ik niet gekeken omdat er beneden een Apple TV 4K staat.
Ik ben wel zeer benieuwd of deze tv een goede mediaspeler aan boord heeft.

Ook ben ik gisteren nog snel de gratis bijgeleverde 4K hdmi-Kabel gaan omruilen voor een langere en eentje die nu ook Dolby Vision en Chroma 4:2:2 ondersteund, wat de ATV 4K nu netjes weergeeft :)

Het SDR-beeld heb ik gisteren redelijk snel naar een aanvaardbare setting gekregen, maar moet dit zeker nog verder wat finetunen.
Het HDR-beeld zo uit de doos, wat was dat even schrikken.... echt ne bak vol licht dat op je afkomt en kleuren die er over-gesatureerd uitzien.
Een blauwe turquoise zee leek wel op een tube tandpasta van Signal, lippen van mensen waren bloedrood, het gras zag er fluo-groen uit :eek:
Gelukkig werd het beeld al een heel pak beter na het aanpassen van de 1ste HDR-setting op "Cinema / bioscoop" :)
Verder moet ik nog eens bekijken hoe ik de stand HDR verder kan instellen naar smaak.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank Skank Elk paneel is anders en ik zou dan niet meer doen dan de basis instellingen (contrast,helderheid, beeld modi) instellen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Skank Skank Elk paneel is anders en ik zou dan niet meer doen dan de basis instellingen (contrast,helderheid, beeld modi) instellen.
Niet elk paneel alleen, ook de omgeving. (licht)
Dat weet ik ook wel, maar dit gaan toch minimale verschillen zijn.
De basisinstellingen moet je toch ongeveer kunnen kopieren
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb hier alles op ISF Dark-profiel staan en pas alles gewoon naar eigen smaak aan.
Voor HDR en SDR had ik graag gezien dat de Apple TV 4K automatisch de modus naargelang het bronmateriaal wijzigde of hoe doen jullie mediaspelers dit?

HDR voor Digicorder lijkt me alvast geen goed idee.
De instellingen voor de Digicorder staan net als voorheen op 720p en de tv staat op standaard 4K (geen HDR).
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb hier alles op ISF Dark-profiel staan en pas alles gewoon naar eigen smaak aan.
Voor HDR en SDR had ik graag gezien dat de Apple TV 4K automatisch de modus naargelang het bronmateriaal wijzigde of hoe doen jullie mediaspelers dit?

HDR voor Digicorder lijkt me alvast geen goed idee.
De instellingen voor de Digicorder staan net als voorheen op 720p en de tv staat op standaard 4K (geen HDR).
Kun je dit niet linken aan harmony?
Bv activteit film ,dan preset cinema
En activiteit tv dan preset dark room, ik zeg maar iets
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
De voet van de tv heeft een schuine voorkant die bij weergave enorm storend en reflecterend werkt in een verduisterende ruimte.
Eigenlijk begrijp ik dit ontwerp gewoon niet :mad: allemaal bling, bling.....maar dat is het dan ook.

Gelukkig heb ik het probleem opgelost door mijn oude muurbeugel vanonderen het stof te halen, waardoor de tv nu strak tegen de wand hangt... hèt geheel oogt nog mooier dan voorheen :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Voor zo lang het nog duurt!
De tv staat nu inmiddels bij verschillende Belgische winkels aan €1499.
Gelukkig betaald mijn dealer me de prijsdaling gewoon terug, wat ik overigens wel zeer netjes vind.
Uiteraard gaat deze vlieger binnen enkele maanden niet meer op, hè
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Op hoeveel staat jullie oled light en contrast?
Wat hdmi range betreft staat hij hier op automatisch, wel geen idee bij de mediaspeler als ik hem best op full of limited zet

Al bij al eerste film in 4k en hdr opgezet, ik moet zeggen val bijna van mn stoel, ok ik wist dat het mooi beeld ging zijn maar dit is verdikke toch wel erg knap hoor... Heb eigenlijk nog geen projector gezien die zo dicht komt
Eerste volledige film gezien, alice in wonderland, euhm ik had de indruk dat ook dat beeld knap was , nochtans maar bluray, doet de tv auto upscaling mss? Damn jong, zin om alles te herbekijken

Ik post mn settings nog
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het HDR-plaatje dat deze OLED-Tv tevoorschijn tovert is best knap :eek:
Ook ik stelde me onlangs dezelfde vraag of een 4K-projector met het juiste doek, ook diezelfde zwartwaarde ed. kan geven?
Het upscalen van het televisiemateriaal 720p doet de LG C7 zeer behoorlijk.

De meeste instellingen staan recht uit de doos behoorlijk goed en ik zou op enkele dingen na het de volgende zaken naar persoonlijke smaak en afhankelijk van het paneel bijstellen.


SDR (Digicorder):
OLED-light op 60 ISF Light (overdag)
OLED-light op 40 ISF Dark (nacht)
Contrast op 75/78, zodat het wit niet gaat clippen.
Scherpte V 30
Scherpte H 30
Energiebesparing op UIT
Dynamisch Contrast op laag
Gamma 2:2
Kleur Warm op 2
Zwartniveau op laag
Energiebesparing op Uit
True Motion (gebruiker):
- Judder op 0
- De-Blur op 10

4K-HDR (Apple Tv 4K staat op 4K @ 60 FPS + HDR + Chroma 4:2:0)
Beeldmodus: TechniColor
OLED-light op 100
Contrast op 100
Dynamisch Contrast op laag
Gamma 2:2
Kleur Warm op 2
Zwartniveau op laag
Energiebesparing op Uit
True Motion (gebruiker):
- Judder op 0
- De-Blur op 10
 
Laatst bewerkt:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Gebruikt iemand zijn LG OLED 55C7V als wireless display?

Mijn Win 10 Pro PC heeft de TV herkend en hij staat onder "Other devices" als LGOLED55C7V.
Op de LG is de Screen Share app actief, luistermodus is aan. Melding op scherm "U kunt het beeld van uw apparaat nu op uw LG-tv bekijken".
Als ik klik op "Connect to a wireless display" dan vindt de PC alleen Bluetooth devices.

Heeft iemand een idee hoe ik de LG als wireless display kan gebruiken?

Edit
Fing ziet 4 diensten:
- 1083 Anasoft License Manager
- 3000 User-level ppp daemon, or chilli!soft asp
- 3001 Nessus Security Scanner (http://www.nessus.org) Daemon or chili!soft asp
- 18181 Check Point OPSEC
 
Laatst bewerkt:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Gisterenavond heb ik na enige tijd nog eens een filmpje in de HT bekeken en schrok van de belabberde zwartwaarden en kleurenspectrum tov de LGC7.
Niet dat het om aan te zien was..maar het was toch wel eventjes een klik maken, waarbij OLED toch duidelijk laat zien waarom het gaat :)
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
tijd om de Sony buiten te gooien - er is toch al een tijdje wat "beter" beschikbaar, as in: dat ge zeker niet hoeft te schrikken als je van het ene naar het andere swapt... on the other hand, appels met peren vergelijken denk ik eerder?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat die vergelijking niet helemaal opgaat klopt wel, hierbij stel ik me toch enigszins de vraag of een projector ism met het juiste doek ons ooit bij benadering het zelfde plaatje zal opleveren tov OLED..ik denk alvast niet. Aangezien een projector voor HDR behoorlijk wat licht in de kamer strooit ... denk ik dat het moeilijk tot NIET haalbaar is.

Wie weet zitten we binnen enkele jaren met z'n allen op een OLED ter grootte van een projectiescherm of iets dergelijks te zien :)
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat die vergelijking niet helemaal opgaat klopt wel, hierbij stel ik me toch enigszins de vraag of een projector ism met het juiste doek ons ooit bij benadering het zelfde plaatje zal opleveren tov OLED..ik denk alvast niet. Aangezien een projector voor HDR behoorlijk wat licht in de kamer strooit ... denk ik dat het

Wie weet zitten we binnen enkele jaren met z'n allen op een OLED ter grootte van een projectiescherm of iets dergelijks te zien :)

Die weg zal het volgens mij ook zeker uitgaan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Gisterenavond heb ik na enige tijd nog eens een filmpje in de HT bekeken en schrok van de belabberde zwartwaarden en kleurenspectrum tov de LGC7.
Niet dat het om aan te zien was..maar het was toch wel eventjes een klik maken, waarbij OLED toch duidelijk laat zien waarom het gaat :)

Ik ook !
Plus dat ik nog eens minder opbrengst heb nu met het groter doek
is het echt wel schrikken
:(

Wat de tv betreft moet ik settings nog posten i know
los daarvan top tv
wat ik niet vind is dat de tv bij tv automatisch uitschakelt na x tijd als ik op niets druk
nochtans staan de energiesettings goed

ideetje?