• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

LG wilt volgend jaar 55 inch 8K tv uitbrengen

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
De Koreaanse elektronica fabrikant, LG zit niet stil, nadat ze al eerder OLED-televisies op de markt brachten, zouden ze nu werken aan een 55 inch 8K tv.

[news=19,meta][/news]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik begrijp de meerwaarde van 8K op een 55" scherm niet echt. IMO zouden ze beter focussen op Dolby Vision (veel hoger contrast en veel hogere helderheid).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik begrijp je, maar het is maar een prototype! Gewoon omdat het kan zeker? Heeft Dolby Vision eigenlijk wel nut bij Oled?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ja, voor prototype is het sowieso positief natuurlijk. Dolby Vision zorgt ook voor een betere opnamekwaliteit dus ik vermoed dat het zelfs een vereiste is voor de prestaties van oled optimaal te benutten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Er zijn ook 12k prototypes. Inderdaad, omdat het kan, voor op een beurs ofzo.

Dolby vision denk ik dat op elk type tv nuttig zal zijn. hoewel o led geweldige zwartwaarde heeft, is dat nutteloos zolang er geen content is (of een content platform) ....Dat is dolby vision.

Net zoals nu onze speakers magische surround dingen kunnen weergeven door het audio platform van (o.a.) dolby. -- Filmgeluiden worden bij productie ge-encodeerd met al het nodige om o.a. surround weer te geven. -- bij distributie word het op de dvd of BD toegevoegd. -- en uiteindelijk je receiver kan al deze gegevens begrijpen en correct afspelen tot het magische geluid waar we allemaal fan van zijn.

Een oled (of andere) TV zonder dolby vision zal nog steeds het beperkte beeld weergeven wat vandaag standaard is. Een beperkte helderheid (waardoor een zon op tv meer weg heeft van een theelichtje) een beperkt contrast bereik (0= donker/zwart........ en de zon is 1á2 miljard ) (huidige tv kan misschien maar iets van 100 tot 50.000 weergeven)
 
Laatst bewerkt door een moderator: