• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Luisteradresjes

Patjen

New Member
3 feb 2016
4
0
4
Hoi,

yay mijn eerste post...

Ben op zoek om een nieuw surroundsetje te kopen, budget iets van 2000€, qua versterker lijkt de pioneer 930 te voldoen voor mij, dus blijft er iets van een 1500€ voor speakers over. Eventueel wil ik wel tot 2000 voor speakers uitgeven. Ik heb het forum al wat doorgenomen maar vind het vreselijk moeilijk om te kiezen voor dit of dat merk van surroundspeakers. Over Q accoustics 3010 en 3090 heb ik al veel goeds gelezen op een NL forum maar er zijn zoveel merken die wel iets in die range hebben denk ik. Ik vind het alleen heel moeilijk om een winkel te vinden waar ik ze kan gaan beluisteren. Dus kennen jullie winkels in de regio O-Vlaanderen of Antwerpen die enkele verschillende merken opgesteld hebben in die prijsklasse ?

bedankt alvast. Pat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
met die versterker kan je mss beter uitkijken voor de kef-e305 set of de monitor audio mass 5.1 , of de apex serie van monitor audio .

de vsx930 is net te zwak om die q-accoustics vlot aan te sturen , zeker gezien hun lage gevoeligheid . de kef e-305 set kan je bij alpha-high end in brasschaat beluisteren , de monitor audio mass kan je beluisteren bij mediamarkt wilrijk of hifinesse brasschaat

de apex serie kan je beluisteren bij van havere in kapellen

wat je ook kan doen is iets meer investeren in de receiver en beginnen met goede stereo/3.0 en later uitbreiden naar 5.0/5.1/7.1 zeker rekening mee houdende dat de receiver het kloppende hart is van je set en dit grotendeels bepalend is van het niveau je gaat halen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Pioneer + Monitor audio is 2x zeer analytisch, dus opgepast.<woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes=""></woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
vind net de mass en de apex heel mooi matchen met pioneer , heb zelf een sclx met de mr serie en klinkt geweldig , de a-70 in combo met de silver8 is ook een hele mooie match , nad en ma klinkt dan weer voor geen meter
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Patjen

New Member
3 feb 2016
4
0
4
Welke receiver zouden jullie dan voorstellen? Ik bedoel, naar welke specificaties moet ik uitkijken? uitgangsvermogen? Zoals ik zei, ik ben een absolute leek en gebruik al 15 jaar een basic 5.1 setje van Yamaha waar ik altijd tevreden over was maar nu begint het wat te haperen. Tijd om te vernieuwen dus.

Qua receivers heb ik ook goede reviews gelezen van een denon avr-2200w en een onkyo-646. In mijn ogen zijn ze allemaal vrij gelijkwaardig. Maar die worden dan ook waarschijnlijk te 'licht' bevonden?

Ben in een selexion winkel langsgeweest deze middag maar het enige wat ze me daar eigenlijk konden laten horen was een duo B&W CM1 speakers met een sub (alleen zeiden ze er niet bij welk merk de sub was).

Om een beter beeld te schetsen, onze (open) woonkamer is vrij compact (4 op 5 ongeveer), als de sound daar goed is dan ben ik al tevreden. De naastgelegen eetkamer hoeft niet ten volle mee te kunnen genieten van de surround. Net omwille van de kleine woonkamer ben ik misschien beter af met 2 bookshelfs op stands vooraan, een center en 2 rears zoals die CM1 achteraan? De rears moeten ze aan de muur komen dus die wil ik compact houden.

Anyway, jullie input en eventuele luistertips zijn absoluut welkom!


grtz Pat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
de misvatting dat de meeste mensen hebben is dat een kleine speaker zachter kan spelen als een grote speaker , maar het tegenovergestelde is net waar , wil je op laag volume veel detail hebben heb je net nut aan een grotere speaker aangestuurd door een voldoende krachtige receiver/versterker . vergelijk bv een bookshelf speaker met een vloerstaande speaker uit dezelfde reeks . zet deze vloerstaander op een volume waar je vind dat het zacht staat maar toch voldoende detail hoort , vergelijk nu eens hoe hard je de bookshelf moet zetten om dezelfde detailering te halen . zelfde verhaal met zogenaamde all-in one setjes die je in elke mm,carefour edg vind . deze gaan hard en op een hoog volume geven ze je een poging tot surround bubble , terwijl je naar goede full range/vloerstaande speakers gaat ga je op een redelijk laag volume al een mooie bubble bereiken . ik nodig je gerust uit om het verschil te komen horen , ik heb de mass serie van ma en de mr serie van ma te beluisteren op dezelfde bron , beiden klinken heel goed maar je gaat de mass set toch hoorbaar harder moeten zetten om dezelfde bubble te bereiken als de mr serie ( terwijl ze qua budget niet ver uit elkaars buurt liggen )

dit is ook de reden dat ik naar full range/vloerstaande speakers ben gegaan terwijl mijn ruimte boven de slaapkamers van mijn kinderen bevond . ik had een mooie surround beleving ( zelf vanaf lage volumes) en de de verdieping eronder had van niets last
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Patjen

New Member
3 feb 2016
4
0
4
Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Beter dat dat ik mijn budget dan wat oprek dan en voor 2 vloerstaanders ga met een center en dan 2 kleinere rears.

Ik kende het merk Monitor Audio niet, waarschijnlijk tot mijn schande zal je denken
263a.png
Helaas staat onze salonzetel tegen de muur dus zou ik voor de rears voor kleinere sattelieten opteren, een bookshelf aan de muur gaat geen zicht zijn en voor stands is er achteraan ook niet echt plaats.

Om Monitor Audio als vb te gebruiken: is het mogelijk om dan eventueel 2 vloerstaanders als fronts (MR4 of MR6) te gebruiken tesamen met een center (MR Centre) en voor de rears de Mass 10? Kunnen dergelijke luidsprekerformaten gecombineerd worden of moeten alle speakers even groot zijn?

ps, zijn er sites of winkels die je aanraadt om deze speakers te kunnen beluisteren en waar ik de prijzen kan opzoeken? Welke av receiver zou je hierbij aanraden?

Alvast bedankt voor de tips.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
bij vloerstaande speakers zou ik voor versterking eerder naar de klasse als sclx van pioneer of denon avrx 4200 gaan , desnoods een 2de handse of overjaars model uit een winkel , je kan als rears bv ook voor de bronzefx gaan , deze kan je wel mooi aan de muur ophangen . de enigste plaats waar zowel de mass als de mr serie in demo staan is hifinesse in brasschaat , goh prijzen , online vind je adviesprijzen . als je tot bestelling/aankoop zelf overgaat krijg je meestal een mooie korting in de meeste zaken hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Patjen

New Member
3 feb 2016
4
0
4
k, bedankt voor info, zal ze eens gaan beluisteren dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: