• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G: Bluesound meets Sonos.

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mocht er iemand interesse hebben in een gezellige shootout tussen deze bekende streamers Bluesound en Sonos, dan hoor ik het zeer graag popcorn

Zou wel eens graag deze beide streamers aan een blinde test willen onderwerpen. Ben dus zelf in het bezit van een Bluesound Node, dus zoek ik nog iemand met een Sonos Connect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Denk niet dat je, indien gebruikt als digitaal transport, het onderscheid kan maken hoor Maar kan wel een boeiende shootout zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik wil wel eens langskomen, maar ik heb een Sonos Connect Magna Ultimo. Het zou ideaal zijn als er nog iemand langskomt met een gewone Sonos Connect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Thnx
1f609.png
Lijkt me ook wel de moeite waard om deze eveneens in de blinde test mee te nemen
1f44d.png
Nu nog iemand met een standaard Sonos Connect en we zijn voor de shootout rond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Chr1st0f zei:
Ik wil wel eens langskomen, maar ik heb een Sonos Connect Magna Ultimo. Het zou ideaal zijn als er nog iemand langskomt met een gewone Sonos Connect.
Hi Chr1st0f,

Ik heb me tijdens de BTW dagen en voor de fun maar een Sonos Connect aangekocht.

Zoals je weet, wou ik al een hele tijd de Sonos Connect eens in een blinde test naast de Bluesound Node kunnen vergelijken! Als extraatje zou het mooi zijn om jou Sonos Connect Magna Ultimo hierbij te kunnen betrekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ben kandidaat om je bluesound over te nemen he
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Ik ben kandidaat om je bluesound over te nemen he
263a.png
Ik zet je alvast op mijn lijstje, maar eerlijk gezegd is het zover nog niet hoor
1f606.png
Wil eerst wel eens deftig vergelijken of ik de Sonos nu retour stuur of niet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik ben ook benieuwd naar het resultaat Rik!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
was maar een grapje hoor Rik
263a.png
Het kriebelt wel erg om de bluesound aan te kopen zelf. Nu ook weer, heb gratis maandje qobuz en lijkt me erg interressant. Blijkt nu dat die airplay toch weer enige compressie ligt uit te voeren:( Heb het eigenlijk wat gehad met die airplay. Zou je mij, desnoods via pm, enkele voordelen willen opnoemen om van ds audio naar bluesound over te gaan aub? Ben wel tevreden van ds audio maar het is toch wel wat beperkt in gebruik vind ik, bv naar bladwijzers endergelijke toe. Srr als ik je topic vervuil! Ik neem aan dat de bluesound node n100 zou volstaan voor mij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@Broodrooster Ik laat jullie het resultaat hier met plezier weten
1f609.png


@djaxx Geen probleem hoor
263a.png
Hierbij heb je PM!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Super, ik ga hier thuis eens afstemmen wanneer dit kan doorgaan en ik stuur je zo snel mogelijk een PM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik zie geen PM's
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ook nog altijd geen Bluesound hier, of een ander systeem om op de hoofdinstallatie te luisteren naar muziek.

Djaxx, Airplay doet inderdaad een soort compressie.

Ben wel benieuwd naar de Bluesound en Sonos shootout. Die Sonos gaat zijn best mogen doen, want je was toch zéér tevreden van de Bluesound als ik me niet vergis Rik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Stiibun zei:
Ook nog altijd geen Bluesound hier, of een ander systeem om op de hoofdinstallatie te luisteren naar muziek.

Djaxx, Airplay doet inderdaad een soort compressie.

Ben wel benieuwd naar de Bluesound en Sonos shootout. Die Sonos gaat zijn best mogen doen, want je was toch zéér tevreden van de Bluesound als ik me niet vergis Rik.
Vreemd idd dat jij dit nog niet hebt. Of beluister je geen muziek?

Ik hoop in de shootout dat er niet enkel gekeken wordt nr het audiofiele...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stiibun zei:
Ben wel benieuwd naar de Bluesound en Sonos shootout. Die Sonos gaat zijn best mogen doen, want je was toch zéér tevreden van de Bluesound als ik me niet vergis Rik.
Ben van de Bluesound overigens best wel tevreden en het zou misschien wel eens kunnen dat ik beiden naast elkaar ga gebruiken. Maar daarvoor is het nog te vroeg om hier iets definitief te kunnen zeggen, wel is de app-bediening van de Sonos toch wel een heel stuk intuïtiever
263a.png


Heb intussen al enkele avondjes de Bluesound naast de Sonos beluisterd en beiden RCA op mijn receiver aangesloten, volgende stap is om deze dan optisch aan te gaan sluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Joske007 zei:
Heb intussen al enkele avondjes de Bluesound naast de Sonos beluisterd en beiden RCA op mijn receiver aangesloten, volgende stap is om deze dan optisch aan te gaan sluiten.
Analoog is alvast 'not the way to go' met de Sonos omdat de dac in een receiver meestal beter is (zeker die van een Denon AVR-4520). Het beste is via een digitale coax, maar de BlueSound heeft enkel een optisch uitgang dacht ik.

ps. Mijn Sonos Magna moet via een digitale coax aangesloten worden, omdat de optische uitgang niet is aangepast (maar tegenwoordig kunnen ze deze ook aanpassen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Ik hoop in de shootout dat er niet enkel gekeken wordt nr het audiofiele...
Met zo'n ruimte en speakers zou ik toch wel voor de kwaliteit van het geluid kiezen. En als ze beiden even goed presteren, de meest gebruiksvriendelijke uiteraard.
 
Laatst bewerkt door een moderator: