• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G: jvanhambelgium en broodr0ster

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Afgelopen zaterdag ben ik op bezoek geweest bij jvanhambelgium om er zijn Klipsch luidsprekers, SVS subjes :)D) en Epson TW-9000 te bewonderen.

Toen ik bij Jan aangekomen was, hebben we even kennis gemaakt met een drankje er bij. Al snel zijn we naar de zolder getrokken waar m'n aandacht vooral op de grote RF7's en de SVS subs viel. Die beestjes waren echt wel huge
1f604.png


Om te beginnen hebben we wat muziek in stereo gedraaid. Wat Jazz met vrouwenstemmen is er aan bod gekomen om even te testen hoe scherp de Klipschen wel klinken, maar dit viel allemaal erg mee. Ze klonken wel herder, maar helemaal niet scherp vond ik. En de bass was zeer vol. Dat kan ook niet anders met zo'n 2 grote PB13-ultra's
1f606.png


Wat me meteen opviel was hoe groot deze luidsprekers wel klonken. Het geluid dat er uit kwam was vrij imposant. Net alsof ik een grote concertzaal zat. Daarna volgende er nog wat Kraftwerk en Trentemoller. Bij alles wat ik gehoord was het stereobeeld goed. Trentemoller klonk echt wel geweldig op Jan z'n setup. Die kleine "minimal" geluidjes waren erg goed gedefineerd, zalig om naar te luisteren.

Na de luistersessie heeft Jan de beamer opgezet en hebben we een paar HSDD fragmenten bekeken. Jan begon met het fragment van War of the Worlds en ik zag hem het volume tot -4dB opkrikken. Toen het asfalt begon te barsten, had ik echt het gevoel dat de zolder ook naar beneden zou komen
1f606.png
Wat een geweld zit er in die SVS'en
1f44d.png


Omdat ik bij de Sony HW30 en HW55 lichte flicker in het beeld zag bij 3D, wou ik graag wel eens 3D zien op de Epson. Die staan voor 3D hoog aangeschreven, dus ik was benieuwd. Op deze projector had ik bij 3D helemaal geen last van flicker. Dat zag er gelikt uit. Crosstalk heb ik af en toe gezien in de ondertitels, maar die hebben we dan ook snel afgezet omdat subs meestal storend zijn in 3D films. Crosstalk in het beeld zelf heb ik niet gezien.

We hebben met Pacific Rim, Avatar en Life of Pi getest.

Daarna nog een paar stukjes uit The Dark Knight en The Dark Knight returns en daar viel het me wel op dat de zwartwaarden van de TW-9000 iets minder waren als die van Sony HW30 en HW55 die ik bij Stijn en Rik gezien heb. Maar nog steeds stukken beter als m'n huidige LED TV
263a.png


Ohja, en de RC64 RFii center speaker klonk erg goed. Dialogen waren super goed verstaanbaar, zonder kill te klinken.

Als afsluiter hebben we dan nog een paar 5.1 nummers gechecked uit een concert van Kraftwerk. Wat opnieuw zeer goed klonk op Jan z'n systeem.

Toen ik thuis kwam, vond ik m'n SVS PB-2000 maar een petiterig klein subje na een namiddagje tussen de zo'n grote PB-13 Ultra's gezeten te hebben
1f606.png



Bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige namiddag Jan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hey,

Leuk dit verslagje. Het was inderdaad een leuke namiddag. Zonde dat we niet echt de Spotify hebben kunnen testen,maar we merkten toch wel dat de DAC in een Apple behoorlijk slecht klinkt als je dat dan gaat koppelen op de Onkyo
1f609.png
Veel dynamiek & detail schoot er niet meer over
1f609.png



Wat het -4dB volume betref moet je dit ook in z'n context zien. De WOW-scene op de HTForum Demo was DTS-MA wat lossless is met meer headroom, vandaar dat dit "stiller" klinkt. Er zit geen dynamische compressie op zeg maar. Additioneel, since m'n receiver "Pro" Audyssey gecalibreerd is met een mic die een stuk nauwkeuriger blijkt te zijn dan de meegeleverde zit hier ook verschil..

Bijgevolg kijk ik gemiddeld nu ook op -8dB ofzo terwijl vroeger dit eerder -13 tot -15dB was. Tja en tijdens een demo'ke mag het al eens wat harder hé
1f609.png
Geen nood, de Onkyo gaat tot +18dB
1f632.png
maar tegen dat ik daar geraak ben ik 1=DOOF en zal er ook wel rook uit de SVS'en komen...

Wat 3D betreft inderdaad ook nog eens lang geleden dat de 3D-brillen gebruikt werden, maar m'n "oud" Epsonnetje doet het nog wel goed. Trouwens, diene Epson werkt op 480Hz in 3D vandaar het toch wel rustige beeld...hieronder een filmke van de ingenieurs.

https://www.youtube.com/watch?v=RGti8Qeu278&gl=BE
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Altijd leuk om de M&G hier tussen de leden te lezen
263a.png


@broodro0ster, Ik had je gewaarschuwd, hé
263a.png
Het lag in mijn verwachting dat je bij Jan onder de indruk van al dat subgeweld daar ging zijn
1f44d.png
Nu ja, mijn SVS SB13Ultra wordt daar ook gewoon weggeblazen hoor.

Je krijgt nu toch al aardig een idee naar welke beamer je voorkeur nu gaat en welke richting je later met een eventuele aankoop van nieuwe speakers moet gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Wat 3D betreft inderdaad ook nog eens lang geleden dat de 3D-brillen gebruikt werden, maar m'n "oud" Epsonnetje doet het nog wel goed. Trouwens, diene Epson werkt op 480Hz in 3D vandaar het toch wel rustige beeld...hieronder een filmke van de ingenieurs.

https://www.youtube.com/watch?v=RGti8Qeu278&gl=BE
Ik had zo'n vermoeden, maar ik kon het niet direct terug vinden. Ik had al eens gezocht voordat ik naar je kwam, maar toen zonder resultaat. 3D was echt rustig op de Epson.

<woltlab-quote data-author="Joske007"] Altijd leuk om de M&G hier tussen de leden te lezen
263a.png


@broodro0ster, Ik had je gewaarschuwd, hé
263a.png
Het lag in mijn verwachting dat je bij Jan onder de indruk van al dat subgeweld daar ging zijn
1f44d.png
Nu ja, mijn SVS SB13Ultra wordt daar ook gewoon weggeblazen hoor.

Je krijgt nu toch al aardig een idee naar welke beamer je voorkeur nu gaat en welke richting je later met een eventuele aankoop van nieuwe speakers moet gaan zoeken. [/QUOTE]
Ik heb gisteren Werner gemaild om een demo te krijgen van de Sony HW40, HW55 en de Epson TW-9200. 3D vind ik wel eens leuk als het beeld rustig is. Dit zal waarschijnlijk zo zijn op de TW-9200 met 480hz panel drive, maar die heeft serieuze input lag waardoor er bijna op te gamen valt volgens de meeste reviews. Das wel een bummer. De Sony's zouden er dan iets boven uit steken in 2D modus, maar in 3D is het beeld wat onrustiger met de Sony's in mijn ogen. Tzal een beetje afwegen worden
263a.png
Er komt geloof ik nieuwe firmware uit voor de Epson, dus misschien voegen ze wel een game mode toe. (al betwijfel ik dat)

Kwa luidsprekers moet ik zeggen dat ik nog steeds het meeste gecharmeerd ben door jouw T+A's
263a.png
Maar dat kan ook aan de akoestiek van jouw ruimte liggen. Of een combinatie van beide.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Akoestiek en luidsprekers maken uiteraard samen het plaatje
1f609.png
Dus toch tussen de beamers nog een lichte twijfel, ..... dan zal Werner je hier zeker met een demo kunnen bij helpen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
De ideale beamer zou een combinatie tussen de Epson en de Sony zijn
1f606.png


Ja, toch wel nog wat twijfels. Ik hoop er uit te geraken na de demo
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik vind de sony veel meer filmisch dan de epson.. Akkoord mss dan minder in 3d laar zoals velen kijk je hoofdzakelijk 2d en 9/10 is 3d met huidige modellen ook weer beter Ik zou ongetwijfeld weer sony kiezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster zei:
De ideale beamer zou een combinatie tussen de Epson en de Sony zijn
1f606.png


Ja, toch wel nog wat twijfels. Ik hoop er uit te geraken na de demo
263a.png
Dan moeten we eens een datum prikken om naar de HW40es te kijken ;-)!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Idd, de laatste tijd had ik het zo druk dat ik het me even ontzag. Sinds afgelopen weekend is de drukte afgenomen, dus de komende periode moet het wel eens lukken!
 
Laatst bewerkt door een moderator: