• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G skank - broodrooster

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Nu donderdag: een eerste m&g met broodrooster! Ik kijk er naar uit !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik ook! Het zal voor mij de eerste HT zijn die ik in real life zie.

Spannend!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Hehe Niet TE hoge verwachtingen he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Aan de heren, alvast veel plezier gewenst.
263a.png


M&G, Iets dat we hier vaker onder de leden horen te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Absoluut. Dikke kans dat ik binnen de 2 weken een M&G doe met Beatbrother ook Joske, Ik zou jouw raad omtrent plaatsing terug willen in stijnopolis 2.0 ook , indien mogelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Broodrooster, denk ook alvast eens na wat je wil zien/horen, of eventueel vergelijken... Ik weet wel veel dingen van buiten maar toch
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Absoluut.

Dikke kans dat ik binnen de 2 weken een M&G doe met Beatbrother ook

Joske, Ik zou jouw raad omtrent plaatsing terug willen in stijnopolis 2.0 ook , indien mogelijk
Als het zover is kom ik wel eens voor de koffie.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Broodrooster, denk ook alvast eens na wat je wil zien/horen, of eventueel vergelijken... Ik weet wel veel dingen van buiten maar toch
1f609.png
Ik heb al een kort lijstje. Maar ik probeer nog een paar zaken bij te denken.   Heb je de HSDD in huis om een paar fragmentjes te bekijken? 3D fragmenten zou ik ook graag zien. Ik weet dat je daarvan een liefhebber bent, dus je mag mij daarmee verrassen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ja hoor. Zoiezo de HSDD
1f609.png
Heb je die ook? Dan kun je eens vergelijken... 3D wordt uiteraard ook getoond
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ja hoor. Zoiezo de HSDD
1f609.png
Heb je die ook? Dan kun je eens vergelijken... 3D wordt uiteraard ook getoond
263a.png
Die heb ik ook, dus ideaal om te vergelijken.   Ik heb hier ook nog Games of Thrones S01E03 staan. Daar zitten een paar fragmenten in waarvan de stemmen slecht klinken op mijn systeem. Mag ik die meebrengen om eens te vergelijken met jouw center?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb die ook staan...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Veel plezier.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
En ondertussen terug thuis zie. En nog steeds onder de indruk!   Deze morgen om 8u45 stond ik aan Stijn z'n voorkeur. Met een glaasje fruitsap hebben we kort kennis gemaakt om niet veel later te vertrekken naar de zolder. Hij liet onderweg nog even zien waar z'n vorige stond, maar die was net de deur uit. Als je zo'n ruimte op zolder hebt, snap ik wel waarom je beneden geen surround meer hoeft
263a.png
  Eenmaal aangekomen op zolder heb ik de eerste minuten staan rond staren met een open mond denk ik. Naast de mooie Focals kan je niet kijken. Stijn liet ze even zien met de grill er af. Dat was iets anders als het drivertje dat in zo'n A25'tje zit. Naast de SVS kon je ook niet kijken. Die was best groot en stond mooi opgesteld achter in de hoek.   Dan was het tijd om te beamer op te zetten en te beginnen kijken. Ik mocht plaats nemen op de sweet spot. Int midden van de zetel dus. We zijn begonnen met het Kung Fu Panda stukje van de HSSD. In de eerste seconden stond ik al versteld. De surround bubble was echt goed. Het gefluit van de pijlen die afgeschoten werden, werden mooi en subtiel weergeven door de surrounds. Bij mij thuis is dit helaas een beetje te direct en lokaliseerbaar.   Toen de kettingen rond de tijger open gingen werd ik rond geshaked door de SVS. Wow! Ik heb ook een SVS staan, de PB-1000, maar die heeft toch wel wat minder impact als de SVS van Stijn met een 12" driver.   Dan naar de beamer. Het beeld was zo scherp en mooi, dan ik niet eens doorhad dat ik eigenlijk naar een beamer aan het kijken. En ondanks dat hij op 30cm boven m'n hoofd hing, kon ik hem niet horen. Ook niet als het stil was. Echt een prachtig kastje.   We hebben daarna nog wat HSSD demo fragmentjes gekeken. En ik bleef onder de indruk van de bubble, de SVS en de beamer. Ook klonk het geluid erg groots. Ik had het gevoel dat ik een veel grotere ruimte zat dan ze eigenlijk was.   Daarna hebben we nog een paar stukje gekeken uit Oblivion en Transformers. Prachtige, scherpe beelden, meer kan ik er niet over zeggen.   Nadat we klaar waren met de 3D demo fragmentjes zijn we overgeschakeld naar 3D. Actief 3D heb ik nog nooit gekeken. Thuis heb ik een TV met passive 3D. En in de bioscoop werken ze ook met passive brilletjes.   De stukken die we gekeken hebben waren Rio 2, Transformers en Sammy's adventures. De lightoutput was zeer goed. De beelden waren nog steeds helder. En scherp! Heel af en toe zag ik eens crosstalk aan de randen van het scherm, maar niks storend. Op zo'n groot scherm komt 3D en stuk meer tot z'n recht als op 50" TV'tje waar je van 4m afstand naar kijkt.   Wat me ook opviel was hoe helder de center wel niet was van de Focals. Op het einde hebben we nog een stukje Gamen of Thrones gekeken om de center te vergelijken, maar de aflevering was helaas in stereo. Maar niettemin bleven de stemmen helder.   Om af te sluiten hebben heb ik nog eventjes een stukje muziek afgespeeld om te weten hoe de Focals het met muziek doen. In het begin dacht ik even te moeten wennen aan het geluid na al het film geweld, maar na een minuutje 3 te luisteren vond ik ze iets te helderj. Ik geef de voorkeur aan een iets warme luidspreker. Maar tijdens de filmstukken was het geluid echt prachtig dat uit de speakers kwam. Dan heb ik geen moment gedacht dat ze te helder waren.   Ik heb echt 2 uur genoten in Stijnopolis. En volgens mij heb ik de hele tijd met een open mond in de zetel gezeten. Zelfs toen enkel het Windows 7 bureaublad werd weergeven
1f606.png
  Aangezien ik deze winter ook wou starten met een dedicated, is de drang om er aan te beginnen alleen maar groter geworden na zo'n bezoekje. (en voor de upgradetitis is zo'n bezoekje ook niet gezond, lol
1f606.png
)   Bedankt Stijn voor de aangename voormiddag! Ik was serieus onder indruk! Als mijn ruimte ooit af is, ben je van harte welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Leuk verslag en inderdaad zoals gewoonlijk : de mate waarin je "onder de indruk" bent hangt een beetje af wat je referentie-kader is qua beeld en geluid
1f606.png
Dat is natuurlijk eigen aan deze hobby. Een serieuze fotograaf die vlot een Nikkor 400mm f/2.8 lens uit z'n tas haalt is ook niet onder de indruk van mijn kodakske :blink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Welke muziek heb je gehoord? En welke kaliteit en welke bron. ik heb netdezelfde speakers en deze klinken toch juist wel warm hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ook net thuis.

En al direct een mooi verslag! Bedankt!

Dat het zo'n indruk heeft gemaakt, had ik wel gezien ja.

Maar is ook normaal. de eerste keer in een echte ht... Was bij mij net hetzelfde hoor. En dat zal jij binnen x maanden ook hebben en dan komt er net zo iemand bij jou..
1f609.png


Erg leuk!

Helaas kan ik de laatste tijd zelden zo genieten. Tijdstekort.

De 2 uren zijn wel voorbij gevlogen. Moest helaas onverwacht weg.

Ik had echt de indruk dat het tekort was.

Volgende keer beter.


Leuk dat je zo genoten hebt qua beeld en geluid, ben zelf ook enorm tevreden.

Wat demuziek betreft, ik ken de settings zo niet meer want ik luister er nooit muziek, nadeel vh zolderluik..

In de nieuwe 2.0 versie zal dat zeker beter zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Welke muziek heb je gehoord? En welke kaliteit en welke bron. ik heb netdezelfde speakers en deze klinken toch juist wel warm hier.
Mapei - Don't Wait 320kbps OGG Vorbis van Spotify via AirPlay naar Stijn z'n Marantz SR6007. Thuis luister ik ook zo.   De tijd was te kort dus we konden ook niet meer verder testen met andere nummers. Nuja, een speaker upgrade voor mezelf zit er niet in op korte termijn. De beamer en ruimte krijgen voorrang momenteel.  
Ook net thuis.

En al direct een mooi verslag! Bedankt!

Dat het zo'n indruk heeft gemaakt, had ik wel gezien ja.

Maar is ook normaal. de eerste keer in een echte ht... Was bij mij net hetzelfde hoor. En dat zal jij binnen x maanden ook hebben en dan komt er net zo iemand bij jou..
1f609.png


Erg leuk!

Helaas kan ik de laatste tijd zelden zo genieten. Tijdstekort.

De 2 uren zijn wel voorbij gevlogen. Moest helaas onverwacht weg.

Ik had echt de indruk dat het tekort was.

Volgende keer beter.


Leuk dat je zo genoten hebt qua beeld en geluid, ben zelf ook enorm tevreden.

Wat demuziek betreft, ik ken de settings zo niet meer want ik luister er nooit muziek, nadeel vh zolderluik..

In de nieuwe 2.0 versie zal dat zeker beter zijn
263a.png
Ik hoop het
1f604.png
Twas echt genieten! De tijd is inderdaad (te) snel voorbij gevlogen.   De komende eens kijken als ik m'n surrounds nog een beetje beter kan krijgen. Die bubble was echt wel goed bij je.
 
Laatst bewerkt door een moderator: