• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G stijn & joske & stefaan 15 november 2013

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Prima hoor! Neem je tijd om het volledig te schrijven !
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Vrijdag ochtend waren StefaanD en (R) ik aangekomen bij Stijn. We zouden eindelijk zijn HT eens kunnen bewonderen, waarbij we vriendelijk werden uitgenodigd voor wat gezelligheid en een babbel bij de koffie. Hierna werd het tijd om ons richting de zolder te begeven, we waren benieuwd hoe de HT eruit zou zien. Haha! Het inmiddels bekende logo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Bedankt voor het verslagje!

Was een zeer leuke dag. Inderdaad!

Ik heb gisterenavond nog even zitten luisteren.

Stereo klinkt inderdaad erg goed.. Zelfs stukken beter dan door alle speakers tegelijk.

Pure direct, sub af en knallen
263a.png


Enkele bekende filmstukjes van de demodisc bekeken en beluisterd..

Dark knight, transformers, crouching tiger hidden dragon., war of the worlds..

Allemaal maar dan ook allemaal klinken nu echt enorm veel beter.

Waarik voordien absoluut geen bubble gevoel had, daarom dat ik dacht dat 7.1 meer bubble gevoel ging geven, heb ik nu absoluut echt een bubble gevoel!

Eerlijk gezegd , heb ik dit op nog niet veel plaatsen gevoeld..

Ik wist dat het bestond.. Maar zelf nog nergens ervaren...

Maardankzij jullie 2 heb ik dit nu zelfs thuis! Gewoon top!

Maar drang om 7.1 te gaan is nu eigenlijk weg.. Misschien later, maar hoe het nu is , is het in mijnogen gewoon waanzinnig goed.


Vroeger had ik het gevoel dat je speakers vooraan had waar het geluid uit kwam. En dandde speakers achteraan.

Ertussen was er in mijn ogen een gat.


Dit heb je nu totaal niet meer.

Geen gat, maar een heuse bubbel.

Hoor je regen, dan is het direct overal regen , ook waar geen speakers staan..

Knalt er een gun. Dan hoor je die echt knallen vlak op de plaats waar je zit.

Alles heeft ook veel meer body en punch.

Sub is zeer degelijk aanwezig maar overal.. Je kan hem niet meer lokaliseren'.

Maar vooral die surround is echt heerlijk.

Ben zo blij dat mn gemis opgelost is en dan nog zo eenvoudig.


Plaatsing is dus echt alles he mensen...

Zelfs stefaand verschoot welk groot verschil er was door enkel en alleen maar de fronts te verschuiven.


Dat zal je normaal ook wel kunnen lezen in zn verslag.


Beide heren waren ook meer dan verrast had ik de indruk door het projectiescherm en het plaatje dat erop getoverd werd.

Beiden gaven zelfs toe dat ookal heb je een 65inch tv.. Groter toch leuker blijft...

Ook, zoals joske al zegt, waren beide enorm aangenaam verrast door het 3d! Met stukken uit finding nemo, transformers, de bekende "pan" uit the avengers, en de zeer knappe animatie kuifje..



Maar voor mij is het grote succes van de dag: de enorme vooruitgang op audio vlak!

Van 0,0 bubble naar een echte surround bubble die je pakt..


Vrouwtje is er nog niet in geweest, maar ik heb toch sterk een vermoeden dat ook zij het enorme verschil zal horen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Mooi verslag en blij dat het bezoekje toch nut heeft gehad.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik denk dat misschien samen valt met jan zn bevindingen.

Ik had toen sprake van een dip rond 60hz ofzo dacht ik.

Benieuwd of ik dit nu nog zou hebben, maar tklinkt in elk geval veeeeeel beter
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ben er vrij zeker van dat dit in Jan z'n metingen wel te vinden was
1f609.png
  Zou nu toch eerst met kids en vrouw wat genieten, zo kan je later nog naar eigen gevoel aan de gehele set sleutelen en met REW spelen. Staar je overigens ook niet blind om een mooie rew-plaatje te krijgen, als het voor jou beleving goed klinkt, heb je het doel bereikt en dat is het enig dat telt, genieten nu
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Jup absoluut.. Maar kwestie van plaatsing zou je toch niks meer veranderen , niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het zit hem in mijn beleving van die dag, nog enkel in de details
1f609.png
Genieten en popcorn-time is nu aan de orde
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Benieuwd naar stefaan zn reactie/verslagje nog
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 69

Guest
Proficiat met de winst kwa klankbeleving. Van elkaar bijleren is altijd leuk en duwt gans uw set naar een hoger niveau.

Misschien de volgende keer vragen of ze 2 focals meebrengen. Kan je meteen die 7,1 testen. Denk wel dat er winst gaat zijn, maar gaat die kleine winst opwegen tegen de extra kosten van de speakers die je moet maken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
[sub] Stijn had voordien al een Audyssey meting uitgevoerd en toch klonk de gehele set na die meting niet naar wens en stonden enkele instellingen verkeerd. [/sub] [sub] Het zou dus best wel eens kunnen dat Audyssey met de ruimte in de knoop ligt en er met een handmatige instelling meer valt uit te halen. [/sub]   [sub] De gehele set klinkt op dit moment zeker niet verkeerd, integendeel zelfs goed. Ik zou op dit moment en voor de algemene gewenning, de gehele set voor een tijdje op je laten inspelen. [/sub] [sub] Zodat je na een nieuwe meting of door handmatige instellingen je beter kan inschatten of er enige positieve verandering komt of niet
1f609.png
[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Zo deze morgen even de afstanden opgeschreven... Alle instellingen opgeschreven.. En crossover.. En de level vdfspeakers en sub.

Nog even de demodisc opgelegd om daarna te kunnen vergelijken...

Bubble is echt fantastisch maar toch nog es audessey laten meten.

Na meting even de instellingen bekeken..

Qua afstanden zijn deze vr de fronts en rears quasi identiek als voor de auddessey run..

Nu deed hij het blijkbaar wel goed vr de afstanden.

Ik heb het nog eens exact nagemeten en klopt echt als een bus.

Fronts voordien op 3,30 nu op 3,35

Rears op 1,4 nu op 1,43


Klopt gewoon dus..

Maar dan

De levels vd speakers zijn toch net wat veranderd.. Miniem maar toch.. Fronts van -6 naar -5,5 ofzo heb die vergeten op te schrijvenmaar weet wel dat ze verminderd zijn met kleine stahpjes, Maar wel enorm merkwaardig is de sub..

Deze stond op -5 en staat nu op -1!

Nergens aangeweest.

Crossover staat ook zoals voordien.. Op 40

Dynamic equalizer enzo staan ook uit.


Dus kort gezegd.. Voor de audessey identieke afstanden. Zelfde instellingen en crossover.

Aan plaatsing niks veranderd maar na auddessey minieme verandering in levels voor speaker maar toch merkwaardige veranderig vr sub.


Direct getest en ooo wauw!

Qua bubble is er niks veranderd gelukkig maar de sub geeft subtiel toch wel wat meer druk doorheen de ruimte... Absoluut niet overheesend maar wel voelbaar.

Nog steeds niet te lokaliseren dus dat zit snor. Idem voor speakers en dexbubble.

Dan es terug gezet naar oude settings en was toch net een stukje minder. Daarna terug nr de audessey settings and i absolutely love it!

Toch blij dat ik het alsnog gedaan heb! Fantastische beleving is dit. Toch wel hoor. Heb het nergens nog zo goed gehoord qua bubble.

Met dank aan stefaan en joske!


Net nog king kong bekeken.. Wat een vette soundtrack! Full of surround!

Vette aanrader!

Ik hoor enorm veel dingen die ik nog nooit gehoord heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Goed dat je ook niet stil zit. En nu voluit gaan om te genieten, popcorn-time
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Absoluut!

Voor mij hoeft er niks meer te veranderen. Sublieme bubble!

Geen rew meer, en geen instellingen meer veranderen.

Popcorn time zoals je zegt.

King kong was een super aangename surround en sub film!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Eindelijk mijn verslag kunnen schrijven, in gorten en stoten en uitgesmeerd over meerdere dagen. Hopelijk valt dat laatste niet al te zeer op
1f609.png
  De overeenkomsten met het verslag van Rik zullen groot zijn, kan ook moeilijk anders. Het is niet zoals een voetbalwedstrijd waar de ene verslaggever een compleet andere wedstrijd gezien heeft dan een andere. HT's liegen nooit
1f606.png
  Vrijdag was er dus de geplande meet & greet bij Stijn, dit naar aanleiding van de verkoop van mijn Focal 700 sub.   Rond 9:30 kwam 'k ter bestemming aan en werd er door Stijn hartelijk ontvangen. Even de innerlijke mens wat versterken, en ook gewoon om wakker te worden, met wat koffie en daar ging de bel terug want Rik was ook gearriveerd.   Na het nuttigen van de koffie, trokken we naar de ruimte waar het allemaal om te doen is, de dedicated ruimte op de zolder. Het is even klimmen om in het arendsnest aan te komen, maar het is zeker de moeite. Afwerking is gewoon goed, hoewel er hier en daar nog wat moet gebeuren zoals plintjes. Stijn was zelf niet helemaal tevreden over het behang, maar dat mag hij zelf uitleggen
1f606.png
  Rik had wel zin om eerst met muziek te beginnen, en wou wel eens horen hoe zijn ex-en, de Focals presteren in deze ruimte.   Wij mochten op sweetspot op de bank en Stijn nam een zitzak en het luisteren kon beginnen. Rik en ikzelf waren het snel eens dat muziek niet zo lekker klonk maar dat gaat te maken met wat instellingen en het feit dat het niet als stereo speelde maar eerst als surround. Ook het meedoen van de sub beviel niet zo goed.   Na wat instellingen in XBMC en de receiver te hebben gewijzigd eens via Pure Direct geluisterd en dat klonk reeds een stuk beter. Aantal tracks beluisterd waaronder wat dance nummers en ook werk van Lenny Kravitz en een aantal tracks uit het Brothers in Arms album van Dire Straits.   Stereo beeld zou nog beter kunnen als de zetel nog iets vooruit zou kunnen, maar dat is met de nabijheid van het zolderluik helaas geen optie. We hebben ook gespeeld met de plaatsing na de middag, zie hieronder en verslag van Rik, maar als ik het me goed herinner dan niet geen muziek meer beluisterd. Denk dat het nu nog beter klinkt.   Zo stereo was nu in orde, en eenmaal dat zo is, kan je verder om surround eventueel ook aan te pakken moest dit nodig blijken.   Voor de middag ook eens de HSDD demo disk opgelegd, want dat is een h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
ik kan alleen maar bevestigen dat het beeld in Stijnopolis ADEMBENEMEND mooi is, ook in 3D ! Qua geluid vond ik het ook goed, maar de sessie was te kort om er echt over te oordelen. Bovendien ben ik belange niet zo ervaren als Stefaan & Rik
263a.png
Leek me daar wel een leuk namiddagje! Stijn : kan je eens de huidige settings van je speakers in je receiver doorgeven aub? Gewoon om ook eens bij mij te proberen... Na install van de nieuwe Focal heb ik soms idee dat het wat rommelig klinkt bij mij... Heb Audessey al enkelen malen laten lopen, maar is nog niet 100% mijn smaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Th!

Wateren verslag stefaan! Top! Bedankt!

Enig puntje is dat de crossover op 80 stond en nu op 40, net anders als dat wat je schrijft, maar ik noem het een schoofheidsfoutje in je tekst
263a.png


Enorme leuke dag gehad inderdaad.

Xtian, welke settings wil je!

Afstanden en levels zijn ruimteafhankelijk.

Crossover van alles staat op 40

Dunamic eq staat uit..

Alles op small van speakers.

Thats about it.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Small??? 40hz is Large!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
stijn, die HSDD disc. waar vind ik die ?
 
Laatst bewerkt door een moderator: