• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&K set op 2dehands.be

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nu als ze wat deftig aangestuurd zijn gaan ze wel goed klinken want de mkI heeft veel power nodig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Er zit een versterker bij he Ben erg benieuwd Zou ze eigenlijk in mijn ruimte eerst moeten horen he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
En wil je het maximale er uithalen, moet je ze eigenlijk achter een akoestisch transparant scherm steken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Skank zei:
Er zit een versterker bij he Ben erg benieuwd Zou ze eigenlijk in mijn ruimte eerst moeten horen he
WoW! 220 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven) die Onkyo TX-NR906

Gene vette!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Skank zei:
Te zwak voor die set?
Je mag ze belasten tot 400w/rms dus ze verdragen wel wat power, als je heftige aktie scenes hebt wat zal er nog overschieten per kanaal? 90-80watt? Een aparte eindtrap bvb een goedkope 2dehands Rotel zal hier wonderen doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Maar niet iedereen kijkt op reference volume he :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ik zie skanks zijn focals op 9lives staan, dus ik denk dat het bezoekje positief is uit gedraaid
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
sandervdw zei:
ik zie skanks zijn focals op 9lives staan, dus ik denk dat het bezoekje positief is uit gedraaid
Nog niet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
sandervdw zei:
ik zie skanks zijn focals op 9lives staan, dus ik denk dat het bezoekje positief is uit gedraaid
Op 2ehands.be ook al. Maar ik denk dat hij z'n vraagprijs wat gaat moeten bijstellen denk ik ... als er 1 ding snel waardeverlies heeft zijn het wel "gewone alledaagse" speakers zoals deze.(ook zo trouwens voor mijn speakers mocht ik ze ooit verkopen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Op 2ehands.be ook al.Maar ik denk dat hij z'n vraagprijs wat gaat moeten bijstellen denk ik ... als er 1 ding snel waardeverlies heeft zijn het wel "gewone alledaagse" speakers zoals deze.(ook zo trouwens voor mijn speakers mocht ik ze ooit verkopen)
Het is een dikke vette "IF"

Alledaagse speakers? Sorry maar ik vind dat je dat nu wel ondermaats zegt.. Zo alledaags zijn ze niet, want niemand in mijn omgeving heeft ooit van focal gehoord, en denk dat ze toch wel wat beter klinken als de alledaagse huis/tuin speakers lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Dat geldt voor mijn Boston Acoustics ook ;). Ik denk alleen dat het moeilijk wordt om in 1x een 5.0 of 7.0 set van dat niveau te verkopen. De meeste mensen met interesse in dat niveau hebben al een basis waarop ze verder willen bouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
Het is een dikke vette "IF" Alledaagse speakers? Sorry maar ik vind dat je dat nu wel ondermaats zegt.. Zo alledaags zijn ze niet, want niemand in mijn omgeving heeft ooit van focal gehoord, en denk dat ze toch wel wat beter klinken als de alledaagse huis/tuin speakers lol
Ik wil daarmee ni zeggen dat je speakers (technisch) "ondermaats" zijn hé. Ik heb gewoon indruk dat de "markt" nogal moeilijk ligt voor 2e hands, klassiek-uitziende luidsprekers. Ik heb op dat vlak ook "klassieke, alledaagse" speakers
1f609.png


Als je vb specifieke design-stukken, vintage oid zou hebben behouden die hun waarde beter, maar het het doelpubliek is dan ook kleiner. Net die liefhebben die net die bepaalde reeks/tweeter/vormgeving zoekt.

Allez, ik hoop dat je rap geinteresseerden hebt en iemand die 2.4k gaat afdokken zodat jij je upgrade kan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ah dan had ik je mis voor Nu los daarvan ff zitten rekenen

Stel dat ik die prijs 2,4k krijg Dan moet ik nog 1,6k bijleggen voor 5 speakers

Ik vraag me echt zeer sterk af, of het verschil die ik eventueel zou horen, dat wel waard is. Moest ik nu nog geen speakers hebben ja.. Maar nu in mijn geval.. En dan is het nog een big IF als ik die 2,4k zou krijgen, en ga ik ook nog eens achteruit van 7 naar 5 speakers

Want tis niet gezegd dat het in mijn geval echt zoveel beter zou klinken

Langs de andere kant komen die M&k dan wel heel dicht en is het dat wel waard... misschien.. Moeilijk

Ik hoef eigenlijk niet up te graden, enkel als ik een hele goeie koop zou doen... Ik kan ook gewoon wachten en later naar atmos gaan :p Waar het verschil misschien wel een pak beter ervaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Ik vraag me echt zeer sterk af, of het verschil die ik eventueel zou horen, dat wel waard is.
Alleen jij kan dit aan de hand van je budget, uitgebreide luistersessie, opstelling eventueel thuis... zelf bepalen of het de meerprijs wel waard is of niet
1f609.png
Stel dat je oortjes bv helemaal geen verschil waarnemen in al zijn aspecten van het zeer kritisch luisteren naar pure stereo, tja ... dan loont het uiteraard voor je oortjes niet of de keuze valt bv enkel om zijn esthetische redenen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Joske007 zei:
Alleen jij kan dit aan de hand van je budget, uitgebreide luistersessie, opstelling eventueel thuis... zelf bepalen of het de meerprijs wel waard is of niet
1f609.png
Stel dat je oortjes bv helemaal geen verschil waarnemen in al zijn aspecten van het zeer kritisch luisteren naar pure stereo, tja ... dan loont het uiteraard voor je oortjes niet of de keuze valt bv enkel om zijn esthetische redenen
1f606.png
Het is eigenlijk 100% voor film he De vraag is, is buddha bereid om een verhuis te doen ? :p Tzijn gelukkig kleine speakers :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: