• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mailboxen

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Je kan ook eens kijken naar een hostingpakket bij iets als Transip.nl. Een hostingpakket is voldoende als je maar 1 domeinnaam wil. Per hostingpakket kun je meestal 5-10 mailadressen aanmaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Moke.be is blijkbaar te verlengen of te verhuizen maar niet onbeschikbaar Hoe krijg ik die nu
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Moke.be is geregistreerd sinds 20 februari 2009. Als jij de eigenaar niet bent ga je moeten uitkijken naar een andere domeinnaam die nog vrij is.

skank.be, skank.eu en skank.me zijn nog vrij.
1f606.png
mo-ke.be, mo-ke.eu en mo-ke.me zijn ook nog vrij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Seagull zei:
Je koopt een domeinnaam met een email of hosting pakket naargelang je ook een website wil of alleen email. Ik werk met Networking4All, maar andere providers hebben gelijkaardige pakketten. Voorbeeld email pakketten. Voorbeeld hosting pakketten.
daarpas las ik, je koopt een domein en stelt daar je adressen in die je forward nr bv google mail en nu lees ik dat je bij een domein ofwel een rmail pakket moet kopen, ofwel een hosting pakket. Ik heb toch enkel dat domein nodig.

Ik snap er de ballen van.

Ik hoef geen eigen website, en ook geen mail als ik al google heb
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Als je een gmail adres wil gebruiken heb verder je niets nodig.

Als je een eigen domein email adres wil gebruiken zoals <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5iZSJd"></woltlab-metacode> dan moet je een email pakket kopen. Je wordt dan eigenaar van skank.be en je kunt op dat domein een aantal email adressen aanmaken. Dan kan je je huidige gmail laten forwarden naar <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5iZSJd"></woltlab-metacode>. Email op je gmail adres komt dan toe op je nieuwe adres en je verstuurt ook mail van je nieuwe email adres zodat je correspondenten in de toekomst je nieuwe adres gaan gebruiken en er toch geen email die naar het gmail adres gestuurd wordt verloren gaat. Je kan gmail zo instellen dat antwoorden vanuit gmail met je <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5iZSJd"></woltlab-metacode> adres verstuurd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik heb net domein gekocht bij ovh.nl (bv sknak.me) Nu wil ik dat <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> toekomt op gmail en dat als ik mail verzend van gmail de naam <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> krijgt

Jij zegt net andersom maar dan moet ik idd mailpakket kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Dan moet je bij OVH een hosted exchange pakket kopen (€ 43,41 incl. btw/jaar). Je kan dan email adressen aanmaken zoals <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> en die gebruiken met email clients op je PC, tablet, smartphone. Je bestaande gmail adres kan je forwarden naar <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> zodat je alle email op 1 client toegestuurd krijgt. In gmail kan je instellen dat email vanuit gmail ook verstuurd wordt met je <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> email adres.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Seagull" data-link="https://home-theater.be/topic/2012-mailboxen/?postID=44496#post44496"> Dan moet je bij OVH een [url="https://www.ovh.nl/emails/hosted-exchange/ zei:
hosted exchange pakket[/url] kopen (€ 43,41 incl. btw/jaar). Je kan dan email adressen aanmaken zoals <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> en die gebruiken met email clients op je PC, tablet, smartphone. Je bestaande gmail adres kan je forwarden naar <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> zodat je alle email op 1 client toegestuurd krijgt. In gmail kan je instellen dat email vanuit gmail ook verstuurd wordt met je <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJoYWxsb0Bza2Fuay5tZSJd"></woltlab-metacode> email adres. </woltlab-quote><woltlab-quote data-author="Seagull"]</woltlab-metacode> email adres.
43 euro? Nie goe wijs zeker. Je zei koop een domein en meer moet je nie doen lol Heb ik nu gedaan en tis blijkbaar nie genoeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Seagull zei:
</woltlab-metacode>  dan moet je een email pakket kopen . Je wordt dan eigenaar van skank.be en je kunt op dat domein een aantal email adressen aanmaken.
Blijkbaar niet goed gelezen. Een domein is nog geen email. Je moet ook een email pakket kopen. Of zelf een mailserver draaien.

PS: bij networking4all betaal je maar € 30. Misschien zijn er partijen die nog goedkoper gaan.

Edit: bij namecheap betaal je maar € 9,46/jaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik heb 4 mailboxen nodig he, dus namecheap gaat niet. Is een hostingpaket niet goedkoper. Ik dacht dat google dit ook was?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Mijn vrouw haar website heb ook bij ONE.COM steken en zit onder mijn controle-panel. Is makkelijk om dat allemaal vanaf 1 plek te managen.
is dit dan niets voor u ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Waarom niet gewoon een nieuwe gmail maken?

Ik heb gewoon <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJ2b29ybmFhbS5hY2h0ZXJuYWFtQGdtYWlsLmNvbSJd"></woltlab-metacode> en daar heb ik 15GB op. Bij gandi.net heb ik ook mijn familienaam als domein registeerd zodat ik <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJ2b29ybmFhbUBmYW1pbGllbmFhbS5iZSJd"></woltlab-metacode> kan gebruiken om te mailen. Alle binnenkomende mails worden gewoon geforward naar m'n gmail en met m'n gmail (web)client, verstuur ik standaard als <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJ2b29ybmFhbUBmYW1pbGllbmFhbS5iZSJd"></woltlab-metacode>

Van microsoft ben ik minder content, maar gmail vind ik echt goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
broodro0ster zei:
</woltlab-metacode>

Van microsoft ben ik minder content, maar gmail vind ik echt goed.
Ik heb 4 gmails, 2 voor kids en 2 vr ik en mn vrouw, die laatste 2 zijn geen mooie namen (nrs enzo) Ik heb een domein, hoe gebruik ik nu dat domein voor die 4 gmails? Dat is mn vraag maar niemand geeft een antwoord
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
luckske zei:
Ik gebruik Mailgun voor sommige projecten. Domain juiste DNS records geven en routes aanmaken, je krijgt volgens mij 10k gratis mail/maand.

Kunt eventueel dit eens bekijken, lijkt te zijn wat je zoekt https://simplyian.com/2015/01/07/Hacking-GMail-to-use-custom-domains-for-free/
ik heb maar 1 mail gekregen bij mijn aangekocht domein he, kan ik er dan zo 4 instellen want ik heb 4 gmail accounts waarvan ik mn eigend domein wil gebruiken. Of ga ik nog moeten bijkopen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Skank zei:
Ik heb 4 gmails, 2 voor kids en 2 vr ik en mn vrouw, die laatste 2 zijn geen mooie namen (nrs enzo)Ik heb een domein, hoe gebruik ik nu dat domein voor die 4 gmails? Dat is mn vraag maar niemand geeft een antwoord
En kan je voor jezelf en je vrouw geen nieuwe accounts aanmaken? Dan ben je ineens ook van die spam af
263a.png


Redirecten zal wel kunnen vermoed ik, maar geen idee hoe dat moet bij OVH. Ik zit zelf bij Gandi.
 
Laatst bewerkt door een moderator: