• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

mede8er en netwerk

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ik heb mezelf pas een nas aangekocht en heb er ondertussen al mijn films en series opgezet , nu als ik met mijn mede8er een serie afspeel ondervind ik geen probleem maar als ik een film afspeel valt mijn audio om de 20 sec weg en buffert de film regelmatig , als ik via mijn laptop dezelfde film afspeel ondervind ik geen problemen

mss toch tijd om de gouden oude mede8er te vervangen of is er een ander probleem ?

de nas is een zyxel nas540 alles bekabeld met cat6 kabels en in de nas wd red schijven
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zoiezo vervangen
263a.png
Maar los daarvan zou hij eigenlijk geen probleem mogen geven Moet ergens een setting zijn, als je zegt dat je netwerk 100 in orde is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
uploaden naar nas is 80MB en via pc afspelen is geen enkel probleem , denk dat de cache/ram van de mede8er te weinig is om +20GB files over netwerk te streamen , met gewone series en files tot ongv 15gb geen problemen enkel grotere files geven problemen , zou wel eerst eens een himedia willen testen voor aanschaf want ik las in je review dat in combinatie met de wrapper de subtitles addon niet werkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ilstino zei:
uploaden naar nas is 80MB en via pc afspelen is geen enkel probleem , denk dat de cache/ram van de mede8er te weinig is om +20GB files over netwerk te streamen , met gewone series en files tot ongv 15gb geen problemen enkel grotere files geven problemen , zou wel eerst eens een himedia willen testen voor aanschaf want ik las in je review dat in combinatie met de wrapper de subtitles addon niet werkt
Ik had 0,0 issues met +20 gb over netwerk (en dat was nog cat 5+) met een mede8er Dus dat is het absoluut niet !

Subtitles addon met himedia q10 pro gaat niet, maar je hebt wel andere oplossingen hiervoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
wat zou dan het probleem kunnen zijn ? heb speciaal kleine schijf voor os erin gestoken en 2 grote schijven voor media zodat ik de schijven niet teveel samen belast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
setting in je nas? of mede8er? Ik kan da moeilijk zo zeggen, maar het ligt zeker niet aan het kunnen van de mede8er.. Zeker dat je netwerk in orde is he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zal me er vanavond nog eens mee bezig houden , dan heb ik er tijd voor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
NFS configureren indien je dat nog niet gedaan hebt. Gaat veel vlotter als SMB
263a.png
Ik speel zelf 50GB iso's af met m'n mede8er en dat is geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
broodro0ster zei:
NFS configureren indien je dat nog niet gedaan hebt. Gaat veel vlotter als SMB
263a.png
Ik speel zelf 50GB iso's af met m'n mede8er en dat is geen probleem.
SMB is meer dan vlot genoeg ik snap niet waarom mensen altijd perse nfs willen

smb is prima en even goed !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Veel vlotter met vooruit spoelen enzo
263a.png
En hij heeft een Zyxel nas, dus die zal wel niet zo krachtig zijn als jouw server.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Geen idee, vooruitspoelen? Ik doe da eigenlijk nooit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
broodro0ster zei:
Veel vlotter met vooruit spoelen enzo
263a.png
En hij heeft een Zyxel nas, dus die zal wel niet zo krachtig zijn als jouw server.
bwa scoort toch mooit in het midden volgens hwi , en gebruik der geen servers ofzo op , enkel data storage en netwerk share
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Inderdaad NFS presteert beter als SMB! Eens proberen en zien of het gebeurt! NAS kan ook zwakke processor hebben waardoor de gigabit netwerk niet ten volle benut wordt..zoiets van koolstof remschijven op een 2pk!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
dual core 1.2 ghz met 1gb ram , in de praktijktesten beter presterend dan de synology ds414 dus zo slecht is hem ni denkek , en zoals ik zei gebruik hem enkel voor netwerkschijf eigenlijk en gebruik geen transcoding
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Lezen vraagt echt niet veel SMB is echt goed genoeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zal vnvd eens nakijken dan , mss kabeltjes opnieuw patchen om zeker te zijn , terwijl het mss enkel die van de mede8er is , de rest geen enkel probleem mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Veel vlotter met vooruit spoelen enzo
263a.png
En hij heeft een Zyxel nas, dus die zal wel niet zo krachtig zijn als jouw server.
NFS is inderdaad de weg om het maximale eruit te halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
nfs aangezet in nas , en als ik dan via nfs op de mede8er die share opendoe krijg ik niets te zien
1f62d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Overgang naar nfs zal niets uitmaken ! geloof me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ilstino zei:
nfs aangezet in nas , en als ik dan via nfs op de mede8er die share opendoe krijg ik niets te zien
1f62d.png
Hebt je de NFS-rechten voor gedeelde mappen goed gezet?
 
Laatst bewerkt door een moderator: