• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

MEDE8ER Topic

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
volume staat volledig open en heb alle instellingen al geprobeerd . downmix , passtrough , pcm volume blijft lager , als ek via andere speler speel blijft het volume lager dus denk idd dat het aan de rips ligt :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Dacht dat HD/ surround het volume niet aangepast zal worden. Maar stereo wel.

Even checken dat in je mede8er settings nightmode uit staat. HDMI output passthrough (indien je via receiver werkt)

Op je receiver aanpassingen van input even controleren. Daar kun je vb. HDMI 1 volume +10 dB HDMI 2 -100 dB en dingen als dynamic volume controleren.

Eventueel de HDMI ingangen wisselen. Blijft het volume verschil op die ingang zitten? Of bij het apparaat?

Misschien is op je Xbox een boost functie en heb je die aan staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
nightmode staat uit , hdmi op passtrough , heb de mede8er al van plaats verwisselt met de xbox , probleem blijft , op de xbox geen boost , staat ook gewoon op passtroough, ga eens zoeken waar ik de volume instellingen kan aanpassen ,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ilstino zei:
volume staat volledig open en heb alle instellingen al geprobeerd . downmix , passtrough , pcm volume blijft lager , als ek via andere speler speel blijft het volume lager dus denk idd dat het aan de rips ligt :s
Zou kunnen.

Heb je al een een andere film geprobeerd? Misschien dat die wel luider speelt. Ik merk ook wel dat games op m'n PS3 luister zijn als films. Voor film heb ik m'n receiver meestal op -15 a -12dB staan. Voor games meestal zo'n 10dB zachter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb gisteren de dts demo disc geprobeerd was een bdmv , deze was iets harder dus ik weet nu zeker dat het aan de rips ligt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@ilstino denk dat dat mogelijk een probleem is in de xbox. het internet staat voL met meldingen van mensen waarbij de xbox ofwel dubbel zo luid moet om hetzelfde te horen, ofwel amper open zetten omdat het 10x te luid is.

Weet niet of dit iets doet, go to settings/system/console settings\display\display discovery (set to disable) after set console will restart. this worked for my new setup. added in an amp and changed from the 360s hd cables to hdmi. hope this helps

Anders zul je je Receiver moeten aanpassen om bijvoorbeeld voor de ingang waar de xbox op staat een volume aanpassing te doen zodat deze in lijn is met andere apparaten.

http://www.avsforum.com/forum/141-xbox-area/1220280-low-volume-when-using-xbox-360-media-center.html?nocache=1436606363881
 
Laatst bewerkt door een moderator: