• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mediaspelers

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Hmm, ben aan het twijfelen wat ik ga doen voor de HT als mediaspeler. 't Is nogal hectisch momenteel ivm ondersteuning en nieuwe formaten. Voorlopig doet mijn Chromebox alles nog goed, dus zou die in de HT kunnen plaatsen en voor beneden enkel mijn AppleTV kunnen houden.

Ofwel moet ik in de HT iets nieuws plaatsen. De nVidia Shield lijkt hier zeer interessant. Qua featureset (of toekomstige featureset) is die nagenoeg compleet (zonder 3D dan). Wat de Shield ook zo interessant maakt is dat hij in tegenstelling tot al de rest nu al HEVC Main en Main10 perfect hardwarematig kan decoden en HDMI2.0/HDCP2.2 bevat. Oh en op Amazon staat hij te koop voor €200, Chromeboxes zijn tegenwoordig lastiger te vinden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je geen 3d hoeft(idem als chromebox) is de shield immo nu de beste keuze!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Gij verandert alle dagen van mening man?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoedat? Erz ijn er 2/3 die bovenuitsteken afhankelijk van de noden vd persoon die een. Speler zoekt

- de himedia die alles doet zonder kodi gui player (niet zo erg) - de pi2 die alles doet met kodi gui player maar geen atmos en dts x - de shield die geen 3d doet maar al de rest de beste... Maar voorlopig nog gn hd audio

Dus ja, moeilijk kiezen tss de 3 Afhankelijk v noden. Hoewel de himedia eigenlijk het meeste doet... Snapt ge? Ideaal zou combo vd 3 zijn.. Himedia komt het dichtste maar dan geen gui en niet zo'n goeie 4k..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
En wat is er mis met de MED600X3D van pakweg 130,- Speelt alles : 2D/3D Geen Kodi natuurlijk maar met de interne scraper voldoende "eye-candy".


Behalve 4K ... but who cares about 4K. Dat zal nog zeker enkele jaren duren voor een *VLOT* content is. Voor demo-filmkes, ge-upscalede content en 1 of 2 films ga ik geen 4K setup zetten hoor...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik vind de mede8er eigenlijk niet meer v deze tijd.. In topic staat ook waarom geen mede8er.... Juist ja geen kodi Desondanks heb ik er hem toch bijgezet..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat snap ik niet goed ze.niet iedereen wil kodi, ik wel laat dat duidelijk zijn. Maar om te zeggen dat hij niet van deze tijd is. Deze jongen speelt moeiteloos alle huidige bestandsformaten af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
djaxx zei:
Dat snap ik niet goed ze.niet iedereen wil kodi, ik wel laat dat duidelijk zijn. Maar om te zeggen dat hij niet van deze tijd is. Deze jongen speelt moeiteloos alle huidige bestandsformaten af.
Idd. Ik gebruik mijn Mede8er ook nog steeds als backup apparaat. Als mijn Chromebox een bestand niet goed afspeelt, dan slikt de Mede8er hem wel.

Die Mede8er is misschien wel een saai en simpel apparaatje, maar doet wel alles wat het moet doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Die Mede8er is misschien wel een saai en simpel apparaatje, maar doet wel alles wat het moet doen.
Want eigenlijk willen we toch allemaal wel een eenvoudig apparaat dat zonder morren gewoon doet wat er gevraagd wordt! Dat is nu ook de kracht en de eenvoud van de Mede8er
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Voeg de dune daar ook nog maar bij Rik, die jongen laat mij nooit in de steek!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dan zeg ik.. Blijf dan gewoon lekker bij je mede8er..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Jammer dat enkel de mede8er Full menu support heeft. Ik mis dit nu toch wel met men Dune.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Neemt alleen maar plaats in
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik heb ondertussen een weekendje mijn Shield TV kunnen testen.

Qua videoformaten afspelen werkt zowat elke codec, inclus het nieuwe HEVC. Kodi (Jarvis) werkt fantastisch op deze box en dankzij de krachtige CPU (en Android) kan je heel wat emulated games spelen via RetroArch. HD-audio (DTS-HD / DD TrueHD) bitstreamen lukt nog niet in Kodi, maar wordt wel al ondersteund door de Shield firmware zelf. Maar voorlopig kunnen deze tracks natuurlijk wel probleemloos gedecoded worden naar LPCM.

Wat heb ik getest (via Kodi Jarvis, nightly 2011-11-27):
Bitrate test, 120Mbps: Jellyfish-120-Mbps.mkv --- OK
h265/HEVC main 1080p@24 test: Sintel_1080p_27qp_24fps_1aud_9subs.mkv --- OK
VC-1 1080p@23.976: VC-1_23.976_sample.mkv --- OK
VC-1 1080p@29.970: VC-1_29.970_sample.mkv --- OK
h264 high 2160p@30: bbb_sunflower_2160p_30fps_normal.mp4 --- OK
h264 high 2160p@60: bbb_sunflower_2160p_60fps_normal.mp4 --- OK
h264 high10: [1080p][16_REF_L5.1][FLAC_5.1]Suzumiya Haruhi no Shoushitsu BD OP.mkv --- OK, maar even een hickup omdat er in het fragment geswitched wordt tussen 25Hz en 24Hz.
MAAR er zijn zeker nog problemen. Zo werkt automatic refresh rate switching momenteel niet op mijn HT setup.</strong> Op de setup in de living werkt alles naar behoren en zijn er absoluut geen klachten. Voor de duidelijkheid: bovenstaande testresultaten zijn bekomen via mijn werkende setup.


Werkt niet:
Shield TV --> AVR-X6200W --> VPL-HW40ES projector
Startconfiguratie is 1080p@60Hz. Bij afspelen van een film probeert Kodi de refresh rate aan te passen naar 23.976Hz, de projector's input flikkert even, maar valt dan terug op 60Hz. Resultaat: schokkerige video.

Dit kan je omzeilen door in de Android settings de resolutie expliciet in te stellen naar 1080p@23.976Hz. Maar dan heb je natuurlijk weer problemen met content in een andere frame rate en moet je dus "constant" handmatig switchen.

Dit staat ook beschreven op de Kodi wiki:

Automatic refresh rate switching is not working with all televisions brands/models, and on some that do work only do so after the SHIELD have been rebooted/restarted or booted after your television and AV-receiver. Other than waiting for future firmware updates the general advice is to try another HDMI until on your television or AV-receiver you find a port that works (or work better).
Het probleem lijkt door de AVR te komen. Met de Shield rechtstreeks aangesloten op de projector werkt automatisch switchen wel (maar geen audio dan natuurlijk).


Werkt wel:

Dit is de setup waar ik uiteindelijk alles mee getest heb.
Shield TV --> HTL9100 soundbar --> Samsung TV
Mijn advies:

Tenzij je de Shield TV op voorhand kan testen en zeker weet dat hij werkt met je setup dan zou ik deze nog niet aanraden, indien je een mediaspeler zoekt die alles kan en je "breinloos" kan aansluiten.

Als sublieme emulator machine kan ik hem <strong>wel al aanraden
.

Deze box heeft enorm veel potentieel en maakt veel beloften reeds waar. Helaas zijn er nog belangrijke problemen waar fixes voor moeten komen. Volgende maand zou er een update moeten komen naar Android M. Gelukkig lijkt NVIDIA gehoor te geven aan feedback van haar klanten en hebben ze belangrijke features reeds gebackport in hun firmware. En voor de liefhebber, wie weet komt 3D MVC support ooit ook nog (wordt nogal naar gevraagd).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Er is weer het een en ander aan het bewegen.. Er is een "hack" op komst voor MVC support voor alle SXXX devices.. Hierdoor krijgt kodi full 3D support en komt er ook HD-audio support voor die android devices.. Dus zonder externe speler.

2 toestellen die we in het oog moeten houden zijn - Minix U1 - Tronsmart Vega S95
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tronsmart zijn weer Sjinezen al la Zidoo, allemaal bijeengepakt in Shenzhen China en delen voor een stuk gewoon dezelfde ontwerpen met hun Android boxen... Veel show op de webiste maar als je effe in de forum-hoek duikt zie je redelijk dezelfde sh*t als bij Zidoo hoor.

Dit doosjes zijn nog echt niet klaar voor "prime time". Die gast dumpen gewoon onafgewerkte producten op de markt en de gebruikers zijn de testers...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Minix is de meerdere.... dit is niet zomaar een doosje.. Maar wel best nog ff afwachten.. Maar het belooft wel al veel goeds..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dit is em:


Minix_Neo_U1.jpg



Tech Specs:
  • 64-bit Quad-Core Cortex A53 (Amlogic S905) @ up to 2.0GHz
  • Penta Core (5 core) Mali-450 GPU @ 750 MHz
  • Android Lollipop 5.1.1
  • Supports up to 10-bit color depth (over 1 billion colors) if you have a compatible 10-bit display capable TV
  • 4K H264/HEVC video @ 60Hz - most TV boxes only support 4K @ 30Hz – even the NEO X8-H Plus
  • HDMI 2.0 and HDCP 2.2 (HDMI 2.0 TV required for 4K @ 60Hz)
  • 2GB DDR3 RAM
  • 16GB eMMC flash storage, micro SDHC card slot
  • Gigabit Ethernet, 3x USB 2.0 ports, 1x micro USB OTG port
  • Optical S/PDIF, and 3.5mm headphone and microphone jacks
  • Dual band (MIMO) 802.11ac WiFi and Bluetooth 4.1
  • Built-in OTA (Over The Air) firmware updating system
Released: December 4, $130-$150 depending on the choice of remote control included. The A2 Lite remote control is RF Wireless and much preferred.
 
Laatst bewerkt door een moderator: