• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mediaspelers

Doet die apple tv alles van audio passthrough via intune?
Dus heb je straks geen infuse meer nodig?
Zit er ook veel reclame op die atv zoals shield?

Zin om emby eens te testen op die apple tv?

Doet die apple tv alles van audio passthrough via intune?
Dus heb je straks geen infuse meer nodig?
Zit er ook veel reclame op die atv zoals shield?

Zin om emby eens te testen op die apple tv?
AppleTV is reclame vrij.
Volgens mij blijft Infuse wel nodig want iTunes ondersteunt niet alle formaten dacht ik. En kan niet vanaf Plex afspelen.
Maar Infuse kost 15euro/jaar en dat werkt echt top. Das 1euro per maand en dat betaal ik met plezier voor iets dat goed werkt.

Voor alle duidelijkheid: bitstreaming werkt nu nog niet. Pas in TvOS 26 en Infuse zal zijn app ook moeten updaten om dat te ondersteunen denk ik. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat gebeuren, gezien zij zowat de beste videospeler hebben op AppleTV en erg geliefd is bij enthusiasts.
Hoeveel zou je vragen voor je pro?
Ge moogt hem hebben voor 130euro. Als ik de tweedehands markt bekijk, vragen de meesten er +-180euro voor.

Ik wil wel een forumprijske maken, maar ik ga hem ook niet voor 100euro onder de marktprijs weg doen. Wat zou ge nog willen geven?

Voor wie nog van een Shield TV af wil. Op Tweakers was de mijne in no time verkocht. Heeft geen 30min online gestaan.

@broodrooster, we overwegen om een Apple TV aan te schaffen voor de slaapkamer.

We vragen ons wel af hoe dat praktisch werkt: kan je het toestel ook gebruiken zonder volledig in het Apple-ecosysteem te stappen? Moet je bijvoorbeeld een apart abonnement nemen of is er een verplichte koppeling met iCloud of andere Apple-diensten?

Wat we vooral nodig hebben zijn apps zoals Netflix, Amazon Prime, de Telenet TV-app en eventueel de mogelijkheid om films vanop een NAS af te spelen.

Laatst bewerkt:
@broodrooster, we overwegen om een Apple TV aan te schaffen voor de slaapkamer.

We vragen ons wel af hoe dat praktisch werkt: kan je het toestel ook gebruiken zonder volledig in het Apple-ecosysteem te stappen? Moet je bijvoorbeeld een apart abonnement nemen of is er een verplichte koppeling met iCloud of andere Apple-diensten?

Wat we vooral nodig hebben zijn apps zoals Netflix, Amazon Prime, de Telenet TV-app en eventueel de mogelijkheid om films vanop een NAS af te spelen.
Je hebt geen ander Apple toestel nodig. Je hebt wel een Apple ID nodig om uit de store (gratis) apps te downloaden. Een beetje zoals dat bij Google TV of LG WebOS ook nodig is. Zo'n account aanmaken is gratis of heb je misschien al als je ooit eens een iphone gehad hebt?

Abonnementen zijn niet vereist. Je kan VRT Max, Go Play, VTM Go etc gratis downloaden.
Netflix, Amazon Prime, HBO, ... zijn ook gratis uit de store te downloaden, maar je moet daarvoor wel een subscription hebben om content te bekijken. Maar dit hoeft geen abonnement te zijn die je via AppleTV afgesloten hebt. Als je een bestaand Netflix, Disney, ... account hebt, log je daarmee in en je kan kijken.

Het enige waarvoor een iPhone of iPad handig is, is al je bv een wachtwoord moet ingeven op de AppleTV. Dan kan je dat intikken op uw toestel ipv met de afstandsbediening en het onscreen keyboard alles invullen.
Om series of films te zoeken, kun je Siri gebruiken. Ipv dat je een zoekterm indrukt, hou je even de microfoon knop ingedrukt en zeg je uw zoekterm in de afstandsbediening. Je kan ook makkelijk tussen Engels en NL switchen.

Voor de rest ga je geen Apple devices missen. De Apple TV werkt op zichzelf en ik vind het een fijne omgeving. Ik heb de mijne nu een klein jaar en sindsdien geen LG WebOS meer gebruikt van de TV en mijn ShieldTV is verkocht.

Bedankt voor je uitleg, das helder

Mn dochter geeft een iPhone, ikzelf heb reeds verschillende jaren een iPad en Apple ID.
Om films op de NAS te spelen op de Apple TV zou je infuse (~13 euro per jaar) nodig hebben, klopt da?
Hoe zou je infuse vergelijken met vb. Kodi?

Had nu net gezeten dat Apple waarschijnlijk dit najaar een nieuwe Apple TV gaat releasen, mischien nog even wachten…

Bedankt voor je uitleg, das helder

Mn dochter geeft een iPhone, ikzelf heb reeds verschillende jaren een iPad en Apple ID.
Om films op de NAS te spelen op de Apple TV zou je infuse (~13 euro per jaar) nodig hebben, klopt da?
Hoe zou je infuse vergelijken met vb. Kodi?

Had nu net gezeten dat Apple waarschijnlijk dit najaar een nieuwe Apple TV gaat releasen, mischien nog even wachten…
Infuse is inderdaad een van de betere programma's daarvoor. Ik geloof dat ze 1 maand gratis trial aanbieden en daarna kun je dan beslissen als je een abonnement wilt aankopen. Ik zie dat ik 15euro/jaar betaal daarvoor.

Kodi laat je toe veel meer te gaan customizen/modden. Bij Infuse is dat niet zo, maar het werkt wel gewoon goed out of the box.
Kwa afspelen pakt hij alle formaten. HDR, Dolby Vision, Surround, ... Alleen bitstreamen naar een receiver kan de huidige AppleTV niet. Dat ligt niet aan de Infuse maar aan Apple. De nieuwe TvOS zou dat wel kunnen, al is het mij niet duidelijk als dat ook zal gaan met de huidige AppleTV of als dat enkel gaat gaan met toekomstige hardware.

Je kan Infuse rechts via SMB koppelen met jouw NAS en zo films/series afspelen of je kan Plex installeren op jouw NAS en dan de Plex server met Infuse koppelen volgens wat je voorkeur geniet. En er zijn volgens mij nog wel opties, maar dat zijn de enige 2 die ik getest/bekeken heb.

Ik heb ook een paar AirPods Pro 2 en dat werkt fantastisch samen met de AppleTV. Infuse heeft zelfs een setting om de LFE effecten met 10dB te boosten zodat die wat beter overkomen. Ik vind het echt een genot om 's avonds nog een serie of film te kijken met mijn oortjes wanneer iedereen slaapt of als mijn vriendin een boek leest. Dat klinkt niet zo goed al mijn hele surround systeem dat ik had op zolder met Dirac Live, maar wel veel beter dan 90% van de living room setups. En je stoort er niemand mee.
Je kan zelfs 2 paar oortjes koppelen mocht je samen met uw vrouw willen kijken terwijl de kinderen slapen. Ieder kan dan zijn eigen volume kiezen.

Ik heb mijn AppleTV rond november gekocht via Proximus. Mijn schoonvader is daar klant en heeft dat voor mij besteld.
Mocht je daar klant zijn, dan loopt de actie nog steeds zie ik: https://www.proximus.be/nl/id_cr_apple_tv/particulieren/toestellen/tv-apparatuur/apple-tv.html
Je kan dat ook de Proximus App installeren waarmee je TV kunt kijken zoals met hun decoder.

Je hebt me helemaal overtuigt, we zullen hem in onze slaapkamer gebruiken, met tv en soundbar…lijkt me de perfecte oplossing. nu nog effe wachten tot de nieuwe Apple TV word gelanceerd hopelijk voor kerst.

Laatst bewerkt:
Als je ene koopt zou ik idd even wachten.
Er komen toch nog andere mediaspelers ook tegen eind dit jaar...
Nieuwe generatie op komst.

Voor de slaapkamer wordt het bijna zeker een Apple TV. Als die ons bevalt, op termijn ook eentje kopen voor in de leefruimte…

Je hebt me helemaal overtuigt, we zullen hem in onze slaapkamer gebruiken, met tv en soundbar…lijkt me de perfecte oplossing. nu nog effe wachten tot de nieuwe Apple TV word gelanceerd hopelijk voor kerst.
Ik geloof dat Apple altijd nog een event heeft rond eind oktober waar in het verleden als AppleTV's, iPads, HomePods, EarPods enzo hebben aangekondigd. Het is nu wel al lang geleden dat er een update van de AppleTV geweest is, dus hopelijk komen ze dan met een nieuwe.
Je gaat u de keuze voor een AppleTV allesinds niet beklagen.

Ivm audio passthrough, dit blijkt nog niet te werken in tvOS 26 en mogelijk is het ook een groot misverstand en komt het er ook gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan