• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nachamichi weer in het leven geroepen....de Chinese Emotiva kloon

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
broodro0ster zei:
Mijn speakers duiken onder de 4 ohm tussen 100 en 300hz. Rond 150hz zitten die op 3.2 ohm, dus ik denk m'n avr daar best van zweten. Iemand die zich geroepen voelt om eens een M&G te doen en die z'n eindbak wilt meebrengen?
1f606.png
Doet me eraan denken dat we ooit nog es een Audessy Pro M&G moeten doen als je dat es wil vergelijken tov je Denon. M'n Onkyo trouwens kan korte transients wel trekken zenne, die is "Dynamic Power" (voor de front-channels) 400W rated bij 30hm Tja, voor een receiverke van 29kg mag dat wel zekers...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Amai, niet mis!

Ja idd, ik was het nog niet vergeten maar momenteel staat het hier wat overhoop. M'n eerste paneeltjes zijn klaar ik hoop ze dit weekend te kunnen ophangen indien in de tijd vind.

Als de paneeltjes hangen kunnen we eens afspreken. Zal wel na m'n vakantie zijn vermoed ik want m'n weekends zitten tot dan al vol geboekt
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@davylermi amai wat een beest! Pas maar op dat die uw tafel niet scheef trekt!
1f606.png


Met verzendkosten heb je zowat hetzelfde betaald als mijn marantz mm7055. Maar kwalitatief zal hij niet in jouw buurt komen vrees ik.

...ik begin stiekem te hopen dat hificorner niet meer gaat leveren, dan bestel ik deze in de plaats!
263a.png
7 kanalen i.p.v. 5

I.v.m. warmte van je denon, dit is hier ook een nadeel met de 7200. ik deed al wat zoekwerk om eventueel een laptop cooling pad er boven te leggen die de hitte wegzuigt, maar op internet had ik ergens gelezen dat denon warmte langs onder weg kan blazen met een fan, ... Dit lijkt me totaal niet logisch, want warme lucht stijgt en het lijkt me dan logischer om langs onder koude lucht ik te brengen, en boven er uit.

Misschien heeft hier nog iemand gedacht aan een grote / lage RPM afzuiging.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
En Davy??? Hoe bevalt de versterker je? Geen problemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Xenomorph zei:
En Davy??? Hoe bevalt de versterker je? Geen problemen?
Versterker doet het heel goed! Solid as a rock, weinig warmteproductie en het geluid is wat mij betreft spot-on! En ook het bovenste glazen blad van mijn Norstone stylum AV-meubel lijkt het te houden met een goede 46kg op, maar ik had niks anders verwacht want er mag tot 80kg op.

Dit is voor mij dan ook het bewijs dat hoe gevoelig je speakers ook zijn, een betere eindversterker heeft altijd z'n nut! Zelfs Klipsch luidsprekers hebben baat bij een betere power amp. De geluidskwaliteit, en dan vooral het stereobeeld, gaat er met een grote stap op vooruit t.o.v. m'n Denon X4100!

Als je prijs/kwaliteit een Multi kanaal eindversterker wil kopen zal je niks beter vinden dan deze Nakamichi AVP1!
1f609.png
En naar de toekomst toe zit je zeker safe, als Denon besluit geen DTS:X-upgrade te geven aan de X4100 kan ik deze nog altijd verkopen en een aparte pre aan hangen met DTS:X. Nogmaals een verbetering in geluid!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
100% akkoord, dat meer stroom de boel in eerste instantie opentrekt. Anderzijds heb je bij wat volume speaker (puur 2.0 bv) nog meer controle in het laag en dat kan voor sommigen even wennen zijn. Ik ken er zelfs die er niet van houden en terugkeren naar 'zwakkere' versterking hierdoor. Ik blijf dat op z'n minst vreemd vinden, maar ja, de gustibus nietwaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
mysteryliner zei:
@davylermi gewoon curieus..... Lijkt de hitte output van je denon minder nu er een eindversterker bij staat?
Kan ik helaas niet op antwoorden daar mijn Denon altijd onderaan gestaan heeft, waar toch nog genoeg luchtcirculatie is.

Theoretisch zou het toch heel wat moeten schelen, een klasse AB-eindtrap met minimale heatsink moet toch aardig wat warmte opwekken. En veel heatsink is er niet voorzien in de X4100...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hmmm, hierdoor krijg ik zin om zo'n eindbak ook eens te testen. M'n speakers (alle 5) dippen onder de 4ohm tussen 100 en 200hz. Op 160hz zelfs tot 3.2ohm.

Ik vraag me af als zo'n aparte eindtrap het laag tussen die frequenties wat steviger kan maken. En dat het geluid ook nog opentrekt is altijd mooi meegenomen
263a.png


Iemand die het ziet zitten om eens af te komen met een eindversterker?
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster zei:
Hmmm, hierdoor krijg ik zin om zo'n eindbak ook eens te testen. M'n speakers (alle 5) dippen onder de 4ohm tussen 100 en 200hz. Op 160hz zelfs tot 3.2ohm.

Ik vraag me af als zo'n aparte eindtrap het laag tussen die frequenties wat steviger kan maken. En dat het geluid ook nog opentrekt is altijd mooi meegenomen
263a.png


Iemand die het ziet zitten om eens af te komen met een eindversterker?
1f606.png
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
luckske zei:
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar!
1f44d.png
Je speelt ook met een X4100 dus ik durf te zeggen dat het er ongetwijfeld op vooruit zal gaan, alles valt in z'n plooi!
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
broodro0ster zei:
Hmmm, hierdoor krijg ik zin om zo'n eindbak ook eens te testen. M'n speakers (alle 5) dippen onder de 4ohm tussen 100 en 200hz. Op 160hz zelfs tot 3.2ohm.

Ik vraag me af als zo'n aparte eindtrap het laag tussen die frequenties wat steviger kan maken. En dat het geluid ook nog opentrekt is altijd mooi meegenomen
263a.png


Iemand die het ziet zitten om eens af te komen met een eindversterker?
1f606.png
Ik wil dat altijd wel eens doen - heb 2-kanaals en 3-kanaals Parasound eindbakken hangen (200/300 w rms) - wou toch al uw dual subs en horen
263a.png
Maar de eerst volgende weekends zit ik redelijk 'vol'... van waar zijt ge precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
ToothLess" data-link="https://home-theater.be/topic/1264-nachamichi-weer-in-het-leven-geroepen-de-chinese-emotiva-kloon/?postID=32991#post32991"> Ik wil dat altijd wel eens doen - heb 2-kanaals en 3-kanaals Parasound eindbakken hangen (200/300 w rms) - wou toch al uw dual subs en horen :-)Maar de eerst volgende weekends zit ik redelijk 'vol'... van waar zijt ge precies? </woltlab-quote> Cool! Als ik zelf een eindbak zou kopen zei:
Ik zou wel nog eens zo zot kunnen zijn
263a.png
welke regio?
Cool!
1f606.png
Ik woon in de buurt van Maldegem. Goed bereikbaar via de E34 of E40.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
awel zie, nu hebt ge al 2 opties
263a.png
roep maar zodra ge iets wil testen, no probs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mooi dat deze test eens tot stand komt
1f44d.png
Ben benieuwd welke conclusies eruit de bus gaan vallen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik zou het interessant vinden om de 100W van een 5kanaals linn versterker eens in perspectief te zetten met de 125W van een denon receiver! Maw wat het belang is van Watt (1) en of de "kwaliteit" van de eindversterking enig invloed heeft op het geluid (2).

Maldegem is wel te doen, er valt zeker eens iets af te spreken in Augustus, maar als je het vroeger tussen de soep en de patatten eens wilt proberen dan kan ik volgende woensdag namiddag/avond.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Watts zeggen niet veel - wegens veel marketing en blabla - een dikke voeding (en dus stroom kunnen trekken/vermogen leveren) in uw bak daarentegen, ... dat kan je zelden terugvinden in een av receiver hé. Marketeers geven dan bv piekvermogens op ipv continu vermogen (aan 8 en 4 ohm), daarmee ben je dus... niets. Het vermogen die uw bak kan leveren in relatie met de te bekomen geluidsdruk is van belang. Het type versterking (A - A/B - B, D ...) die je gaat gebruiken, de gevoeligheid en minimumimpedantie van de speakers zijn nuttig om weten, uw luisterruimte (luisterafstand) is ook cruciaal natuurlijk. Ook het soort muziek dat je beluistert is niet te onderschatten . Alle luisteropstellingen zijn verschillend (gelukkig maar), dat wordt dus sowieso uitproberen. Maar 8/10 keer vind ik het wel een vooruitgang, ook op laag volume. Er is gewoon meer controle (damping) en detail, enfin op voorwaarde dat het in de speakers zit natuurlijk.

De muzikaliteit van een versterker heeft niets te maken met het vermogen ervan (of omgekeerd). De grote muzikale verschillen zijn voornamelijk te puren uit de 'bron' vind ik: voorversterking, dac (cd speler/streaming device etc). Op een processor met gebalanceerde uitgangen kan je zelfs een batterij degelijke pro amps aansluiten (veel goed vermogen tegen belachelijk lage prijs - en daar mag je gerust een high end bak tegenover zetten ;-))
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Road Rebel zei:
Ik zou het interessant vinden om de 100W van een 5kanaals linn versterker eens in perspectief te zetten met de 125W van een denon receiver! Maw wat het belang is van Watt (1) en of de "kwaliteit" van de eindversterking enig invloed heeft op het geluid (2).

Maldegem is wel te doen, er valt zeker eens iets af te spreken in Augustus, maar als je het vroeger tussen de soep en de patatten eens wilt proberen dan kan ik volgende woensdag namiddag/avond.
1f606.png
Willen wel, maar mijn HT staat momenteel overhoop omdat ik bezig met akoestische paneeltjes te maken. Zal volgende week woensdag nog niet in orde zijn vrees ik daar ik dit weekend niet thuis ben
2639.png


Misschien in augustus samen met toothless? Kunnen we de Linn ook eens vergelijken met de parasound.
 
Laatst bewerkt door een moderator: