• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Natuursteen voor bescherming van de speakers

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik ben van plan om enkele natuurstenen te laten zagen voor onder mijn speaker te plaatsen.


Het is vooral de bedoeling om de speakers wat hoger van de vloer te zetten, zodat deze beter beschermd blijven van het geweld van de vrouw des huizes en haar stofzuiger.


Speakers zijn reeds voorzien van de bijbehorende spikes (zonder schoteltjes), welke zo op de harde tegelvloer zijn geplaatst.


Nu is mijn vraag of ik bij het laten zagen en plaatsen van de harde natuurstenen tegels met enkele zaken rekening moet houden,

zoals?


Moet ik onder de natuursteen enkele viltjes kleven?

Plaats ik de speakers met spikes zonder schoteltjes bovenop de natuursteen?

Afmetingen zijn: Dikte 4cm en natuursteen is rondom 2cm groter dan de afmetingen van de voet speaker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ik gebruik hier rubberen onderleggers tussen de tegels en de vloer ( wel een houten maar maakt niet echt uit.) . Zo schakel je toch de meeste ongewenste trillingen uit.
1f609.png


Voor uw spikes zou ik toch opteren voor schoteltjes te gebruiken,zo blojft de steen toch mooi egaal en anders zul je snel krassen hebben.;)


Ik ben de mijn gewoon gaan halen in de gamma en heb deze zelf op maat gesneden met een diamantschijfje. De randjes blinken dan wel niet maar deze kan je ook nog polijsten als je daar uwen tijd wilt insteken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Schoteltjes zal ik inderdaad onder de spikes moeten plaatsen zodat ik de natuursteen mooi kan houden. Ben toch van plan om de natuursteen op maat te laten slijpen en polijsten door een steenbewerker in de buurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator: