• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nest produkten

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik heb het vandaag ook bekeken. Lijkt me heel sterk van het systeem af te hangen. Aangezien jij ook vloerverwarming hebt denk ik dat de meerwaarde vrij klein is. De rookmelder vind ik een ander verhaal, die heeft wel een aantal voordelen tov een gewone. 1) Ik vind hem mooier 2) Die combinatie met bewegingssensor vind ik wel nuttig. Al vermoed ik dat ze dit systeem veel beter hadden kunnen uitwerken (je wil namelijk niet beweging weten, maar aanwezigheid).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Mmm die rookmelder in combi met domotica is ook interessant

Zo moeilijk allemaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Dit soort technieken komt voor mij (en eigenlijk ook voor jou) net een paar jaar te vroeg. Het is moeilijk in te schatten of "Nest" gaat doorbreken en ondersteuning gaat blijven krijgen. Het wordt hoog tijd dat er een standaard komt voor communicatie tussen apparaten over IP. Zodat zelf interfaces gebouwd kunnen worden om die informatie te combineren tot nuttige scenario's. Een soort van KNX maar dan voor toestellen die ook via Wifi kunnen toegevoegd worden dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Te vroeg? Te laat bedoel je... Ze hadden er al eerder moeten zijn zodat we reviews hadden
263a.png
Overigens, is dit nu ook geen vorm van domotica? Staat dit niet als concurrentie van kn?

Ik twijfel ofwel logo gaan ofwel domotica
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Woeps ja, te laat bedoel ik inderdaad :DJe heb z-wave, wat een soort van wifinetwerk is (beetje zoals Sonos hun systeem), en dan kan je zelf wat proberen te prutsen om het aan elkaar te knopen. Maar ik vermoed dat binnen dit en 10 jaar alles via IP gaat lopen. Ik vind er ook niets logisch aan om constant eigen protocollen en netwerken uit te vinden terwijl er al jaren een goed systeem bestaat... Als ze in elk toestel een netwerkkaart + een lijst met beschikbare services zouden geven, kan je echt vrij makkelijk zelf een volledig domoticasysteem opstellen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.680
208
73
Onbruikbaar eigenlijk voor mensen met vloerverwarming, inertie van het systeem is gewoon te groot. De enige correct sturing met vloerverwarming is WAR (Weersafhangkelijke regeling)

Het "systeem" gaat hier aan zo einde oktober/november en zal ergens in april "af" gaan. In deze periode is de omlooppomp 24/24 actief (laagste stand) en doet de ketel door oa de lage modulatie langere brandercyclussen van verschillende uren op 3.2kW vermogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: