• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netwerk in huis

Ik moest vorige week een database 26GB lokaal trekken om een bewerking op te doen en daarna terug te uploaden. Serverside kon dit niet want die server is veel te vraag. Thuis ging dat meer dan 3 uur aan down en uploaden duren. Op kantoor downloaden en uploaden samen 20min.

2Gbps hoef ik ook niet direct, maar zou toch graag minstens 500mbps down en up hebben. Met mijn 20mbps upload bij Telenet is het huilen met de pet op.

Heb me vandaag deze gekocht alvast https://www.amazon.com.be/-/nl/gp/product/B08MBRKG2Q/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3Q3FYJVX702M2&psc=1
Volgende maand dan denk ik dit om ervoor te zetten ? https://www.amazon.com.be/-/nl/OLKI...99-af69-23a6f98ec194&pd_rd_i=B0CWLKD9RP&psc=1 of is die veel slechter als die jij aanrade Skank?
Verder zal ik dan op enkele plekken AP's hangen (zolder, slaapkamer en living voor te beginnen) welk type ben ik nog niet uit, ik zou graag future proof willen dus wifi 7 maar dno of dat de meerwaarde waard is

Ik ben ook van een Netgear Orbi systeem overgeschakeld naar Unifi. Het komt ook goedkoper uit want die laatste Orbi systemen met wifi-7 kosten 2 ton!. En éénmaal gewoon aan het Unifi systeem wil je niets anders meer: wifi, deurbel, camera's en zelfs NAS allemaal onder 1 besturingsysteem en supergoed configureerbaar. Binnenkort installeer ik rookdetectors van Unifi (moeten nog uitkomen).
Enige nadeel is dat je moet bedraden!

Heb me vandaag deze gekocht alvast https://www.amazon.com.be/-/nl/gp/product/B08MBRKG2Q/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3Q3FYJVX702M2&psc=1
Volgende maand dan denk ik dit om ervoor te zetten ? https://www.amazon.com.be/-/nl/OLKI...99-af69-23a6f98ec194&pd_rd_i=B0CWLKD9RP&psc=1 of is die veel slechter als die jij aanrade Skank?
Verder zal ik dan op enkele plekken AP's hangen (zolder, slaapkamer en living voor te beginnen) welk type ben ik nog niet uit, ik zou graag future proof willen dus wifi 7 maar dno of dat de meerwaarde waard is
Dat zijn prima toestellen. Als je ooit camera's wilt van Unifi, dan moet je de Max router nemen i.p.v. de Ultra.
Ze zien er hetzelfde uit, maar de Ultra is enkel Unifi network en de Max doet alle Unifi apps incl. Protect voor de camera's. En de max heeft een SSD tray voor een NVME schijfje in te steken voor de camera opnames.

Zelf heb ik ondertussen een jaar de UCG Max draaien en ik ben er zeer tevreden over. De controller enzo is zeer snappy.

Dat zijn prima toestellen. Als je ooit camera's wilt van Unifi, dan moet je de Max router nemen i.p.v. de Ultra.
Ze zien er hetzelfde uit, maar de Ultra is enkel Unifi network en de Max doet alle Unifi apps incl. Protect voor de camera's. En de max heeft een SSD tray voor een NVME schijfje in te steken voor de camera opnames.

Zelf heb ik ondertussen een jaar de UCG Max draaien en ik ben er zeer tevreden over. De controller enzo is zeer snappy.

Deze dan?
Je hebt die besteld zonder harde schijf standaard bij? 512gb is niet zoveel bijbetalen, 1tb wel meer en zou goedkoper zijn als ik apart latje bestel, nu ik weet niet of ik er ooit camera's van unifi zelf op wil zetten ik heb geen poe beschikbara op de punten waar ik camera's ga willen hangen en ik vind de camera's van Unifi ook erg duur precies :)
Ik weet het nog niet, ik heb geen meerwaarde volgens mij om voor een max te gaan ipv een ultra, 80 euro is 80 euro en heb ik al een extra AP voor precies Volgende vrijdag afwachten (black friday? iemand? :-D en dan ga ik toch dit al kopen)

Laatst bewerkt:
Je hebt echt geen 4K nodig, dus bv een G5 turret ultra volstaat en deze is maar 100 euro. Ik heb een aantal flex camera’s binnen (garage + achterdeur) en deze zijn ook goedkoop.

En dan nog een laatste, ik kan die AP nooit niet tegen het plafond ophangen, ik heb daar niks voorzieningen dus ze MOETEN tegen de muur komen en dan het liefst nog op stopcontact hoogte. Is dat een probleem? Ik zie dat er wall mounted zijn maar die zijn dan weer een pak duurder, als ik via Ubiquiti's Design Center mijn gelijkvloers inteken, zie ik niet veel verschil maar daar kan ik de hoogte niet bepalen, het lijkt me wel dat hij het meeneemt als ik het plaats tegen de muur dat hij dit ook tegen de muur daadwerkelijk doet, als ik dna een wall mounted zet, lijkt de wifi zelfs nog iets slechter te zijn

Ondanks dat ik zelf mijn elektriciteit gelegd heb, heb ik ook niets voorzien aan het plafond 😢 Dus de AP’s liggen bij mij gewoon op de bureau beneden, eentje in de kast in de living, vlak bij de tuin en boven op de zolder.

Ondanks dat ik zelf mijn elektriciteit gelegd heb, heb ik ook niets voorzien aan het plafond 😢 Dus de AP’s liggen bij mij gewoon op de bureau beneden, eentje in de kast in de living, vlak bij de tuin en boven op de zolder.
Kheb hier ook alles zelf gedaan maar 16jaar geleden wist ik dit natuurlijk niet 🤣
Ahja in de kast is wel een slim idee dat kan ik ook of tegen de bovenkant plekken aan de binnenkant, merci weer een tip 👍

Deze dan?
Je hebt die besteld zonder harde schijf standaard bij? 512gb is niet zoveel bijbetalen, 1tb wel meer en zou goedkoper zijn als ik apart latje bestel, nu ik weet niet of ik er ooit camera's van unifi zelf op wil zetten ik heb geen poe beschikbara op de punten waar ik camera's ga willen hangen en ik vind de camera's van Unifi ook erg duur precies :)
Ik weet het nog niet, ik heb geen meerwaarde volgens mij om voor een max te gaan ipv een ultra, 80 euro is 80 euro en heb ik al een extra AP voor precies Volgende vrijdag afwachten (black friday? iemand? :-D en dan ga ik toch dit al kopen)
Het zijn nu al black friday prijzen bij Unifi. Je kan inderdaad beter die 512GB nemen als je voor de de UCG Max gaat. Bij de "no storage" moet je nog een SSD tray kopen van 20euro. Dus die is SSD is basically gratis. Je kan starten met 512GB en uitbreiden later mocht dat ooit nodig zijn. Voor 1 camera is 512GB meer dan voldoende.

Die ronde AP kan je ook aan de muur hangen hoor. Ze stralen als een halve bol voor zich uit. Hou er alleen rekening mee dat er aan de ruimte achter de muur waar ze aan hangen, wel eens slechte ontvangst zouden kunnen hebben.
Bij lagen ze vroeger gewoon in een kastje. En nu nog steeds, behalve op het eerste verdiep. Daar hangt de AP centraal in de nachthal aan het plafond, maar in de woonkamer wou ik dat niet.

Back
Bovenaan