• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuw Denon topmodel receiver

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Denon introduceert vandaag het topmodel uit de nieuwe X-serie netwerkreceivers. De AVR-X7200W home cinema-receiver wordt geleverd met ondersteuning Dolby Atmos en is klaar voor een upgrade naar Auro-3D.

Denon AVR-X7200WDe nieuwe Denon AVR-X7200W beschikt over een 9-kanaals versterker met 210 watt per kanaal, verpakt in een symmetrisch monolitisch ontwerp waarbij links en rechts gescheiden zijn en met DHCT (Denon High Current Transistors). De receiver biedt 11.2-kanaals verwerkingsvermogen en 13.2-kanaals pre-outverwerking en maakt daardoor speakeropstellingen mogelijk van meer negen eindversterkertrappen.

Er is ondersteuning voor audioformaten als Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio, maar ook voor DTS Neo:X en Audyssey DSX voor een geavanceerde surround-ervaring uit extra hoogte- of breedteluidsprekers. Daarbij is de AVR-X7200W voorzien van een D.D.S.C.-HD32-circuit van Denon met AL32 Processing Multi-channel, en een Denon Link HD-aansluiting voor jittervrije overdracht vanaf ondersteunde Blu-ray-spelers van Denon. Ook is Audyssey MultEQ XT 32-ruimtekalibratie (geschikt voor Pro) met Sub EQ HT en LFC aanwezig.

De AVR-X7200W wordt bij aankoop geleverd met ondersteuning voor Dolby Atmos voor een driedimensionaal surround geluid en is gereed voor Auro-3D (betaalde online upgrade-aanbieding vanaf begin december). Dankzij de vier DSP-engines heeft de AVR-X7200W genoeg verwerkingskracht om een Audyssey-gekalibreerde 5.1.2-, 5.1.4- en 7.1.2-opstellingen en een volledige opstelling met elf kanalen met Dolby Atmos mogelijk te maken. Ook Auro-3D werkt met hoogtekanalen voor een extra dimensie. Afhankelijk van de grootte van de kamer worden er één of twee extra lagen met speakers boven de bestaande surround-laag op oorhoogte bevestigd om het ‘verticale stereoveld’ van Auro-3D te creëren.

Alle nieuwe AVR-modellen in de X-serie van dit jaar bieden ingebouwd WiFi, om verbinding te maken met een thuisnetwerk, en Bluetooth, om mobiele apparaten te koppelen. Via AirPlay kan muziek worden gestreamd vanaf Apple-apparaten. Ook heb je toegang tot je muziekbibliotheek op apparaten die compatibel zijn met DLNA, zoals NAS-apparaten. Daarnaast kun je kiezen uit duizenden internetradiozenders en muziek luisteren op Spotify via het nieuwe Spotify Connect-programma. De receiver is voorzien van een USB-poort aan de voorzijde voor aansluiting van een USB-opslagapparaat, of van een iDevice voor gelijktijdig afspelen en opladen. Al deze functies zijn te bedienen via de Denon Remote-app voor apparaten met iOS of Android.

De AVR-X7200W is voorzien van acht HDMI-ingangen en drie HDMI-uitgangen. De videoprocessor biedt ondersteuning voor beelden in 4K Ultra HD met Full Rate 50/60 Hz en biedt doorvoer van 4:4:4 Pure Color 4K-subsampling. Ook kan het apparaat beelden converteren naar een resolutie van maximaal 4K Ultra HD met 50/60 Hz. HDCP 2.2-ondersteuning is niet aanwezig maar in de lente van 2015 begint Denon met het uitrollen van een hardware-upgrade die volledige HDCP 2.2-kopieerbescherming voor de AVR-X7200W biedt. Verder is de AVR-X7200W uitgerust met van multi-zone, pre-out en aangepaste installatie, en heeft Denon een nieuwe ECO-modus ontwikkeld om het stroomgebruik onder controle te houden.

Prijs en beschikbaarheidDe AVR-X7200W is vanaf januari 2015 verkrijgbaar in een zwarte en een premium zilverkleurige afwerking voor een adviesprijs van 2.799 euro.

Bron: Homcinemamagazine
 

Bijlagen

  • Denon-AVR-X7200W-3.jpg
    Denon-AVR-X7200W-3.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 309
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Veel nieuwe toetsers en bellen
263a.png
al blijft het uiterlijk nog wel steeds hetzelfde als een AVR-4520. Gelukkig nog steeds voorzien en toch niet onbelangrijk "Audyssey Pro"
1f44d.png


The AVR-X7200W is also Audyssey Pro ready for the most advanced professional room correction.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Die wil ik wel! ATmos én Auro!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Vraagje, kun je nu 7.1.4 doen daarmee of heb je nog een aparte extra nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Net zoals met de X5200W een extra stereo eindversterker nodig.

De X4100 en X5100 krijgen ook dezelfde upgrade naar Auro.

Verschil met de 5200 is vooral de hardware upgrade, meer vermogen en 32bits processing
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
hoe weet je bij zo'n ding nu of het 7, 9 of 11 speakers aan kan?

En wat kost een eindversterker? Ben eens aan het kijken of het goedkoper is om een goedkope atmos receiver te kopen met een eindversterker voor de rest van de speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Tel gewoon de speaker aansluitingen en anders kijk je gewoon effe in de technische fiche....dat staat daar in.
1f609.png
Eindversterker maak je zo duur als je wilt...je hebt er van € 500 tot € 25000 en meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@skoebiedoe: jij spreekt joske tegen. Hij zei eerder dat deze versterker geen 7.1.4 kon zonder eindversterker. Jij verteld nu tel de speaker aansluitingen. ....... wel, ik tel er 11.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
In de tekst van Stijn staat dat hem 7.1.2 aankan....maar jij vraagt hoeveel speakers je kan aansluiten.. Dus 11 op de aansluitterminals en 13 op de pre out en dan nog 2 subs


(En dan te zeggen toen ik ging kijken om 11 speakers te zetten dat ze me zot verklaarden en nu zijn ze hier zelf allemaal bezig.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Toch maar raar dat die maar 9 kanalen heeft en 11 aansluitingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
skoebiedoe" data-link="http://home-theater.be/topic/930-Nieuw-Denon-topmodel-receiver?postID=23954#post23954"> In de tekst van Stijn staat dat hem 7.1.2 aankan....maar jij vraagt hoeveel speakers je kan aansluiten.. Dus 11 op de aansluitterminals en 13 op de pre out en dan nog 2 subs (En dan te zeggen toen ik ging kijken om 11 speakers te zetten dat ze me zot verklaarden en nu zijn ze hier zelf allemaal bezig. [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/1f609.png[/img] ) </woltlab-quote> <woltlab-metacode data-name="align" data-attributes="WyJyaWdodCJd">[QUOTE="mysteryliner zei:
hoe weet je bij zo'n ding nu of het 7, 9 of 11 speakers aan kan?</strong>
</woltlab-metacode> Mijn vraag was dus hoeveel speakers dat ding aankan, (normaal versterken) Want zelfs na alles hier opnieuw te lezen, zijn er soms per antwoord verschillende dingen die (zoals ik het begrijp) elkaar tegen spreken.

Misschien snap ik niet alle technische jargons, maar mijn verwarring komt van zulke dingen:
<woltlab-quote data-author="Skank"] De receiver biedt 11.2 -kanaals verwerkingsvermogen en 13.2-kanaals pre-outverwerking en maakt daardoor speakeropstellingen mogelijk van meer negen eindversterkertrappen.

Dankzij de vier DSP-engines heeft de AVR-X7200W genoeg verwerkingskracht om een Audyssey-gekalibreerde 5.1.2-, 5.1.4- en 7.1.2- opstellingen en een volledige opstelling met elf kanalen met Dolby Atmos mogelijk te maken. [/QUOTE]
Dus men spreekt van: 11.2, dan <strong>13.2 pre
-out (daar versta ik onder 11 versterkt, en 2 extra met eindversterker.) Dan spreekt men van genoeg verwerkingskracht om: 5.1.4 (=9) , 7.1.2 (=9) EN als laatste zegt men: tel de speaker aansluitingen: (=11)

....Sorry, het zal wel heel simpel zijn, maar den deze is even nie mee in het verhaal hoe 11 gelijk aan 9 is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik snap je verwarring ! En ik weet het ook niet goed!

Volgens mij is het zo:

Die nieuwe versterkers kunnen aan bv

11.2 Dwz ze kunnen 7.2.4 aan! (7+4=11) en je kan dus 11 speakers en 2 subs aansluiten (channels) Echter qua versterking zijn ze beperkt (ik dacht 9 en 2 subs) en daarvoor heb je dus een eindversterker nodig. Correct me if i'm wrong
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Klopt Stijn.

De DSPs hebben genoeg rekenkracht om 11 kanalen aan te sturen, marat de receiver zelf heeft 9 ingebouwde versterkers. Wanneer je een stereoversterker op de pre-outs aansluit kan je met de versterker wel 11 kanalen aansturen.

Los daarvan hebben deze receivers 13 pre-outs, wat wil zeggen dat wanneer je nog een extra stereo versterker aansluit je kan kiezen (!) voor kanalen aan te sturen. Bijvoorbeeld 7.2.4 Atmos of 9.2.2 Atmos, zonder iets fysiek te verzetten in de receiver (wel software) of luidsprekers te verplaatsen.

Je kan dus geen 13 kanalen aansturen, maximum 11. Zonder extra stereoversterkers maximum 9.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Maar waarom dan 11 luidspreker aansluitingen als er maar 9 gebruikt kunnen worden???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Misschien dat het laatste paartje aansluitingen enkel in de zone 2 gebruikt kan worden?

Best even de manual downloaden als je het zeker wilt zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
luckske zei:
Klopt Stijn.

De DSPs hebben genoeg rekenkracht om 11 kanalen aan te sturen, marat de receiver zelf heeft 9 ingebouwde versterkers. Wanneer je een stereoversterker op de pre-outs aansluit kan je met de versterker wel 11 kanalen aansturen.

Los daarvan hebben deze receivers 13 pre-outs, wat wil zeggen dat wanneer je nog een extra stereo versterker aansluit je kan kiezen (!) voor kanalen aan te sturen. Bijvoorbeeld 7.2.4 Atmos of 9.2.2 Atmos, zonder iets fysiek te verzetten in de receiver (wel software) of luidsprekers te verplaatsen.

Je kan dus geen 13 kanalen aansturen, maximum 11. Zonder extra stereoversterkers maximum 9.
WTF. :O hahaha, wat betekend dan die pre-out? De versterker heeft 13 pre-outs, wat betekend dat je maximum 11 kanalen kan aansturen. ...waarvan maar 9 versterkt (terwijl er 11 Ports zijn die er versterkt uitzien)

@Broodrooster: "misschien 2 aansluitingen voor zone 2" Dit zou ook nergens op slaan als dit de bedoeling van van denon. Op de foto zie je de Namen van de speakers front R, front L, center, surround L, surround R, surround back R, surround back L, front wide/ height 2 R, front wide/ height 2 L, height 1 R, height 1 L
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nee, het nut zit eerder in zowel bijvoorbeeld Atmos 7.2.4 te kunnen gebruiken en voor een andere niet Atmos film vb DTS Neo:X te draaien met front heights (als je dit in de configuratie verandert) of later een Auro3D installatie samen met een Atmos. Zonder dat je iets moet verhangen of anders aansluiten aan de receiver. In de handleiding van de Denon X5200W of Marantz sr7009 staan een hoop combinaties aangegeven (hoewel zeer onduidelijk)

Pre-outs zijn tulp stekkertjes achteraan op de receiver waar onversterkt signaal wordt verstuurd speciaal om een eindversterker op aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Ergens zal er een voedingsgedeelte ( mischien gebruiken ze daarvoor het woord versterker ) gedeelt worden.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator: