• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe forum software.

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hallo allen,   De huidige forum software is niet slecht, eigenlijk zeer goed, maar tegelijkertijd is deze eigenlijk ook vrij duur in onderhoud. De makers vragen elke zes maanden zo'n 20 €, dit was allemaal geen probleem met de site waarvoor deze licentie indertijd bedoeld was. Daarom heb ik besloten om voor een goedkopere oplossing te gaan, waar updates volledig gratis zijn en elke grote upgrade (versie 4.0.x naar versie 4.1.x) een stuk minder kost dan nu.   Het belangrijkste is dat het héél wat kosten uitspaart op een lange termijn en alle inhoud, topics, berichten, privéberichten, shoutbox(start leeg), ... zal allemaal behouden worden, zelfs jullie accounts!   Anyhow, demo hier: [url="http://forum2.home-theater.be/Dashboard/"]http://forum2.home-theater.be/Dashboard/[/url] Het Dashboard toont een persoonlijke lijst van ongelezen berichten en recente activiteiten van mensen die je volgt. ... ...   PS: Smaken verschillen nu eenmaal als het op ontwerp keuzes aankomt, dit is maar het standaard thema en wie suggesties heeft, mag deze altijd geven, maar ik kan niet beloven dat ze toegepast worden.   De conversie zal nog deze week gebeuren en zal op enkele uurtjes compleet zijn, ik schat zo'n 4 uurtjes tops.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ziet er op het eerste zicht helemaal niet (slechter) uit. En altijd een +1 als de topics & accounts behouden kunnen blijven
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vergeet het logo niet over te zetten Jij verandert wel graag he
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
En we zijn terug, op de nieuwe software!

Handige features:
  • Indien je nu iemand quote, slaat het systeem deze quote op en kan je deze zelfs in een andere topic plaatsen! Het ballonnetje rechts beneden, 'citaten(x)', laat je toe deze te beheren.
  • Forum als markeren lezen is nu dubbelklikken op de index-pagina op het icoontje naast de naam.
  • Je hebt een persoonlijke Dashboard , waar je een overzicht krijgt van ongelezen onderwerpen, en een activiteiten stream van gebruikers die jij volgt.
  • Je kan nu in je profiel invullen welke HT-setup je hebt, via de zoek functie voor leden kan je dan zoeken op bepaalde items, zoals bijvoorbeeld tv-type, receiver, media/blu-ray player.
  • Je kan forums verbergen die je niet graag leest of bezoekt, op deze manier blijft het overzicht voor jouw mooi en duidelijk.
....
Skank zei:
Vergeet het logo niet over te zetten Jij verandert wel graag he
263a.png
Het is een heel werkje geweest, maar normaal gebeuren er nu geen grote veranderingen meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
En ook nu krijg ik geen notificatie mails meer na een update.
2639.png


Voor de rest moet ik het nog wat ontdekken, maar het ziet er niet slecht uit op het eerste zicht.
263a.png


edit: En het reageert ook allemaal veel sneller. Nice!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
rho zei:
En ook nu krijg ik geen notificatie mails meer na een update.
2639.png


Voor de rest moet ik het nog wat ontdekken, maar het ziet er niet slecht uit op het eerste zicht.
263a.png


edit: En het reageert ook allemaal veel sneller. Nice!
Check de instellingen voor notificaties eens hier: http://home-theater.be/NotificationSettings/ staat nog niet goed denk ik zo :). Mijn prioriteit was het zo snel mogelijk terug inorde krijgen, en het zoek machine optimalisatie gedeelte duurde vrij lang
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Proficiat voor het mooie werk, lay-out ziet er echt fris uit
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Hee, we hebben allemaal dezelfde set
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Het forum werkt echt wel een pak sneller! Dikke duim hiervoor hoor ! Mag gezegd worden.

Het was even wennen, maar ik vind het toch een vooruitgang qua looks.

Het enige wat ik nog zou veranderen.. De titel met hoofdletters, en kan dat logo terugkomen?

De tweede, zelfde titel tss shotbox en forum zelf, zou ik weglaten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
Het forum werkt echt wel een pak sneller! Dikke duim hiervoor hoor ! Mag gezegd worden.

Het was even wennen, maar ik vind het toch een vooruitgang qua looks.

Het enige wat ik nog zou veranderen.. De titel met hoofdletters, en kan dat logo terugkomen?

De tweede, zelfde titel tss shotbox en forum zelf, zou ik weglaten?
Ik heb maar snel dit logo genomen om iets te hebben, iemand mag gerust een nieuw ontwerpen(maak er wel nieuwe topic over).

De titel tussen de shoutbox en de rest is een belangrijke, dit is namelijk de 'site naam' en dient voor google en andere robots en mag deze niet verbergen..

Taptalk is ook terug, kan zelf wel niet testen of het werkt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Je kan die toch ontzichtbaar maken op het scherm? Zolang die tags in de HTML blijven staan zal Google die nog lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Gelieve de 2de titel aan te passen van (Vlaamse stek) naar (Vlaamse) stek!

Thanks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster zei:
Je kan die toch ontzichtbaar maken op het scherm? Zolang die tags in de HTML blijven staan zal Google die nog lezen.
Welja, google zal die perfect lezen hoor, maar googlebot neemt ook de css files, js files door en m'n kan gestraft worden voor het verbergen van zo'n dingen... Er steekt serieus wat tijd en werk in de zoekmachine optimalisatie van het forum, deze ga ik niet riskeren. Ik kan de tekst wel kleiner maken, normaal
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank zei:
Het enige wat ik nog zou veranderen.. De titel met hoofdletters, en kan dat logo terugkomen?
Vanaf nu moet er dik betaald worden voor logo ontwerp
1f61b.png
1f608.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ohmy
263a.png
stefaan wil upgraden maar zitin geldnood
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Altijd geldnood
1f609.png


Zal een dezer dagen wel eens iets maken, nu nog inspiratie vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Leuke optie in het nieuwe forum is dat je op de hoofdpagina snel een forum onderdeel als gelezen kan markeren, simpelweg door te dubbel klikken op de folder die voor de naam staat (waar ook wordt aangeduid of er nieuwe reacties zijn).

Dat was bij mijn weten niet mogelijk met IP Board ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
StefaanD zei:
Leuke optie in het nieuwe forum is dat je op de hoofdpagina snel een forum onderdeel als gelezen kan markeren, simpelweg door te dubbel klikken op de folder die voor de naam staat (waar ook wordt aangeduid of er nieuwe reacties zijn).

Dat was bij mijn weten niet mogelijk met IP Board ?
Jawel hoor, daar was een enkele klik al voldoende :).

Deze software is gewoon een stuk lichter en minder zwaar dan IPB en functies zijn min of meer gelijk, IPB zal pas vanaf versie 4.0 quote selectie krijgen en andere features die hier al zijn... Selecteer maar eens tekst in een post en je kan dit onmiddellijk aan de kant houden voor de citeren. Hier kan je nu wel idd zien of er nieuwe reacties zijn in een bepaald forum..
 
Laatst bewerkt door een moderator: