• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe PC nodig

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Ik ben een echte leek als het op hardware aankomt dus heb ik wat hulp nodig voor de aanschaf van een nieuwe pc. Ik heb vooral een hekel aan een systeem waar je eerst een tas koffie kan gaan drinken voor er een programma gaat draaien of reageert. Liefst koop ik een PC die kant en klaar is want van zelfbouw heb ik geen verstand. De bedoeling is dat oa : 1) Programma's snel opstarten. 2) Comfortabel met programma's kan werken. (Photoshop, Word, Exell enz...) Een goede beeldweergave is belangrijk hier. 3) Snel kan internetten. Ik heb een Telenet internet 160 verbinding - downl: 160 Mbps, upload: 10Mbps (speelt hardware in de pc hier ook een rol?). 4) Gamen is niet nodig (doe ik op de game pc van mijn zoon). 5) Voldoende ruimte heb om vooral film en muziek te downloaden, op te slaan en ook kan schrijven. Blu ray's schrijven hoeft niet (deze koop ik zowiezo aan als de film goed is).   Het budget is +/- 700 euro   Ik heb hetvolgende in de buurt gevonden: http://www.chameleon.be/pc-multimedia/computers/desktops/hp-desktop-500-335nb-ithp500335nb-ithp500335nb   Is dit een goed systeem?   Of deze misschien?  
25fngd4.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wacht nog even? Win 9 ligt op de loer....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Koop er zeker een met een SSD, hierdoor start de pc véél sneller op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Koop er zeker een met een SSD, hierdoor start de pc véél sneller op.
Ja wat info op het net hierover gezocht en is zeker iets waar ik op ga letten Bedankt voor de hint  
Wacht nog even? Win 9 ligt op de loer....
Zolang mijn pc nu niet POEF... zegt kan ik nog wel wachten alhoewel hij soms zeer raar doet. Voor wanneer zit die Win 9 er aan te komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
In 9 dit jaar nog..

Dacht november
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
@Skank: November hmm... Is inderdaad niet zo lang meer

@luckske: interessante link dank je wel, heb je misschien enige ervaring met deze webwinkel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
@luckske: interessante link dank je wel, heb je misschien enige ervaring met deze webwinkel?
  Zelf nog niets op besteld, maar is een betrouwbare webwinkel. Onderdeel van Paradigit.nl en hier heb ik wel al gekocht gehad, zowel privé als voor het bedrijf waarvoor ik werk, steeds erg vriendelijke mensen en professioneel geholpen. Paradigit.nl zit wel alleen maar in Nederland
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Microsoft heeft maandagavond uitnodigingen naar de media verstuurd waarin de softwaregigant een persconferentie aankondigt voor eind deze maand. Hoogstwaarschijnlijk toont het Amerikaanse bedrijf dan de opvolger van Windows 8.

Microsoft houdt het evenement op 30 september in San Francisco. Daar zal het naar eigen zeggen vertellen hoe het de toekomst van Windows en de 'enterprise' ziet, wat erop duidt dat dan de opvolger zal worden aangekondigd. Ook de servereditie zal dan worden behandeld, meldt de doorgaans goed ingelichte Mary Jo Foley van ZDNet.

De uitnodiging is in lijn met geruchten die eerder verschenen over Windows Threshold, zoals de codenaam van het nieuwe besturingssysteem luidt. Die geruchten spraken erover dat de eerste preview voor gebruikers eind deze maand of anders begin volgende maand online zou verschijnen. De definitieve versie zou daarentegen in de lente van volgend jaar het levenslicht zien.

Threshold, naar verwachting Windows 9, moet zich meer gaan richten op desktopgebruikers. Zo keert het startmenu terug en zou Microsoft de charms bar willen verwijderen uit de desktopomgeving. Verder wil de softwaregigant onder meer de digitale assistent Cortana in het besturingssysteem opnemen en komt er waarschijnlijk een nieuw notificatiecentrum. Ook experimenteert Microsoft met het upgraden van het besturingssysteem zonder herinstallatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Windows 8 is super! Ligt er maar aan wat je er van verwacht. Na de diverse updates werkt het prima op mijn htpc en ook bij mijn schoonopuders. Start super snel op, draait heel stabiel, mooie vormgeving, nette apps, ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Nu ik het wat gewend ben snap ik eigenlijk niet waarom mensen die startknop missen. Ik ben ondertussen bijna blij dat ik er vanaf ben. Gewoon naar je metro interface en beginnen typen welke app je zoekt. Altijd super snel gevonden. Apps die je vaak gebruikt zet je gewoon in je taakbalk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
rho zei:
Nu ik het wat gewend ben snap ik eigenlijk niet waarom mensen die startknop missen. Ik ben ondertussen bijna blij dat ik er vanaf ben. Gewoon naar je metro interface en beginnen typen welke app je zoekt. Altijd super snel gevonden. Apps die je vaak gebruikt zet je gewoon in je taakbalk.
Ik kan me hierin helemaal vinden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Mmmmmm geef mij maar de startknop.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator: