• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe sub

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Na een weekje met de svs pb2000 gespeeld te hebben ben ik hier erg aan verkocht.

nu iedereen weet dat deze, normaal
263a.png
v verkocht is omdat hij toch echt heel groot is voor de woonruimte.

Nu ben ik dus aan het bekijken om mijn bk xxls400 te vervangen door een ander en compacter model van svs. Het moet natuurlijk wel een upgrade zijn.

Heb mijn vraag ook gezonden naar de mensen van hifi corner, benieuwd wat zij me gaan vertellen.

ik dacht zelf aan de sb2000, is een pak compacter en een sealed model. Ik weet absoluut dat de prestaties anders zullen liggen dan de gepoorte 2000 maar mocht het ergens tussenin de bk en de pb2000 liggen zou ik daar zeker kunnen mee leven.

ook andere modellen binnen svs kunnen in aanmerking komen natuurlijk. Enkel de cilindervormige niet want die vind ik niet mooi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wat is dat toch met die SVS gekte :ph34r:
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb livechat gehad met een medewerker van svs. Hij raadde me voor mijn situatie de sb 2000 aan boven de pb 1000.

Volgens hem ook diepere en strakkere bass dan de bk, maar hoever moet je een verkoper geloven op het vlak van concurentie natuurlijk.

Denk dat ik me normaal toch wel de SB 2000 zal gaan bestellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nog ff over nadenken want misschien schrijf ik de cilinder toch iets te rap af. Toegegeven ik vind de gewone mooier maar anderzijds beviel het gepoorte me wel erg en dan neemt de cilinder wel weinig plaats in.


Nachtje over slapen (op het werk )
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
De cilinder is gewoon top hoor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
En eerlijk ik vond hem vroeger ook afschuwelijk.. Maar nu niet meer... Integendeel..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ga hem zeker mee in overweging,nemen want lees idd erg goede reviews ook.

Ik vraag me af wat ik van df moet verwachten in mijn huiskamer. ik neem ook aan dat onder deze sub geen subdude hoeft?

moet zeggen dat ik wel gaag ported wil, ik hou echt van de oooeeemmmppp
263a.png


ik neem er dan maar bij dat hij voor muziek iets minder is, de focals gaan sowieso al erg laag.

Straks nog maar eens een medewerker proberen vast te klampen voor extra info.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik denk dat je er spijt van gaat krijgen als je voor de SB2000 zou gaan. Veel verschil gaat daar niet opzitten tov de BK.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wel christoph, dat is het gevoel dat ik ook heb als ik de reviews bekijk.

Vraag me dan wel af of de pc12 de moeite voor de meerprijs gaat zijn. Daar stijn ook niet echt noemenswaardig veel verschil had met de bk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
De pb 1000 heeft nu ook men nodige aansacht getrokken. Als ik effectief ga upgraden zal het tussen de pb1000 en de pc12 gaan.

De pb 1000 is nog niet van de kleinste maar toch al heel pak aanvaardbaarder dan de pb2000. De cilinder tenslotte is ook niet klein te noemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
De Merlin tool op de SVS website raad je nochtans o.a. een [color=rgb(64,107,176);font-family:Helvetica, Arial, sans-serif;font-size:13px;font-weight:bold]PC13-ULTRA[/color] aan :ph34r:
1f606.png
  Je moet je beginpagina van je showcase ook maar eens bijwerken, daar staat dat je nog altijd 714V's hebt staan ... daar past volgens Merlin een [color=rgb(64,107,176);font-family:Helvetica, Arial, sans-serif;font-size:13px;font-weight:bold]PC12-PLUS[/color] dan weer bij. Dus misschien maar die ouwe speakers van je terug kopen.
1f61b.png
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Haha loooool.

heb die tool idd ook ff aangesproken en meteen weer opgeborgen
263a.png


Het ziet er naar uit dat het de pb1000 zal worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik heb hier al ongeveer 1jaar de PB1000 in m'n bezit en ben er zeer blij mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Denk dat ik er ook voor ga gaan jake.

Twijfel nog beetje met de cilinder pc12 nsd dsp maar ben bang dat deze toch ook weer wat groot zal zijn voor in de woonkamer.

hoe bevalt de grootte van de pb 1000?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ken die tool niet. Ik zou absoluut voor de cilinder gaan. Zoals je zelf zegt, je houd van de oemph..   Djaxx, ik hoor wel degelijk verschil met mn bk hoor. Absoluut Veel meer BAM erop Voor muziek lichtjes trager, maar qua film VEEL meer oemph   Ik mag niet kijken naar die pc12 plus nondedju of krijg ook zin.   laat staan die pc13 ultra.. maar die is wel groot.   de pc12 plus zou nog gaan
263a.png
  Je mag altijd eens komen zien he djaxx, een m&g
263a.png
ik bijt niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Enige dat me tegenhoud is het tochwel grote volume van die speaker weer.

Laat het juist dat zijn waardoor de pb2000 weg moet. Achteraan kan ik de sub al bijna niet plaatsen want dan komt hij deels voor mijn rears. Enige mogelijkheid om beetje verdekt op te stellen is naast mijn rechterfront in de hoek dan maar veees dat dit echt niet mooi zal zijn.

Grote focal speaker met vlak ernaast die grote cilinder, lijkt me vreemd zicht.

Niet nodig om deze eerst te beluisteren, daarstraks chat gehad met svs medewerker en zei me dat die cilinder presteerd tussen de pb1000 en de pb2000.

Ga er nog een nachtje over nadenken.

Woonkamer is nu eenmaal compromissen sluiten, had ik dedicated was het zonder twijfel de pb 2000, om te beginnen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ga de Pb 1000 bestellen. ben echt bang van dat grote volume weer in de woonkamer.

Voldoet hij niet naar men zin kan ik nog steeds terugsturen en upgraden heb ik begrepen.

Nog 1 nachtje laten bezinken en morgen bestel ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
@ djaxx, kwa grootte van de PB-1000 mag ik niet klagen,hij staat mooi links naast m'n tv-meubel. Hij is veel groter dan m'n vorige sub (JBL -kweetniemeerwa ),het was dan ook ff verschieten toen ik die uit z'n doos uitpakte (iets groter dan verwacht).Nog een geluk dat m'n madam er oke mee was ,anders mocht ik op zoek naar een nieuwe madam :p. T'is ff aanpassen maar een tv vind je na x weken ook maar weer te klein hé
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
de pb 2000 is nog 14 cm hoger en 9 cm dieper en dan staat daar nog zo de grote ronde grill vooraan nog niet meegerekend.

ik ga er echt vanuit dat het vershil best opmerkelijk zal zijn. Zo erg groot zal het verschil met de bk niet zijn. in dehoogte is hij zelfs cm kleiner.

Hij is 6cm breder en 6 dieper dan de bk. Zo immens zal dit niet zijn. Ook omdat deze niet die grote ronde grill vooraan heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator: