Chickenlal
Member
Ben net aan het updaten
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Het euvel is ondertussen verholpen. Ik had het voor bij 2 Fast 2 Furious (mkv full HD) en al mijn subtitels zijn altijd srt. Bij een zwaarder mkv bestand van de laatste Harry Potter was die melding van "transcoding en server niet zwaar genoeg" er dan niet. Ik heb inderdaad mijn library eens geoptimaliseerd en prullenbak geledigd enzo. Voorlopig heb ik het niet meer voor gehad.Road Rebel zei:De Plex app op Android TV kan niet alle formats aan (zeker bepaalde ondertitel types zijn problematisch).
Heb je enige idee welk type format problematisch is? Audio? Video? Subtitles?
Zonder de hardware aan te passen, kan je:
-Jouw media optimaliseren (lees: herencoderen)
-Ondertitels vervangen door SRT (die behoeven geen transcode dacht ik)
-Een andere app gebruiken, ikzelf heb PlexKodiconnect (ofzoiets) waardoor je wel de voordelen hebt van plex, maar kodi doet het zware werk en de server hoeft niet te transcoden.
Wellicht omdat uw Shield native die formaten kan afspelen van die recente films, maar zijn die oudere films een ander formaat dat de shield niet standaard ondersteunt. Dan begin plex server te transcoden naar een formaat dat wel afgespeeld worden.bullitt zei:Daarnet nog eens de proef op de som genomen. Het probleem is er nog steeds en doet zich blijkbaar enkel voor bij de oudere films.. Fight Club (1999), eerste drie van fast and furious (2001, 2003, 2006),.. wil de server transcoden.
Bij Top Gun (1986) geeft hij dan geen problemen, Days of Thunder (1990) ook niet. Erg vreemd. Maar dus bij de meer recentere films nog nooit problemen gehad, enkel bij de wat oudere.. En subtitels downloaden allemaal automatisch in SRT.
Ik kan niet goed de vinger leggen op wat het probleem dus precies is
Alles dat ik download is een 1080p .mkv bestand.. Varierend tussen 10 tot 40 GB. Vandaar dus het vraagteken, omdat het allemaal degelijke .mkv bronnen zijnbroodro0ster zei:Wellicht omdat uw Shield native die formaten kan afspelen van die recente films, maar zijn die oudere films een ander formaat dat de shield niet standaard ondersteunt. Dan begin plex server te transcoden naar een formaat dat wel afgespeeld worden.
Dat is in ieder geval zo bij de iOS versie, dus ik vermoed dat het hier hetzelfde is.
mkv is gewoon een container. Het formaat van die video die er in zit, kan anders zijn tussen verschillende mkv's.bullitt zei:Alles dat ik download is een 1080p .mkv bestand.. Varierend tussen 10 tot 40 GB. Vandaar dus het vraagteken, omdat het allemaal degelijke .mkv bronnen zijn