• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

OLED tv's

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Haha, hopelijk niet. Mocht hij toch kapot gaan, dan wordt het ne 55" B7

Ga ik de tetten dan beter zien in Temptation Island? Films kijk ik echt nooit op TV. Ik heb zelfs mijn surround afgebroken in de woonkamer (2.0 nu)
De prijzen zijn mooi aan het zakken voor OLED TV's. Als dat zo verder gaat kan ik over 2 jaar ne 55" kopen voor 800euro :)

Kijk je nooit series dan? Die kijk je toch niet op je beamer

55 inch oled voor 800? tzal zo gene vetten zijn dan
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Vraag me af als ik zo naar de LG OLED's kijk waarom iemand voor een hogere reeks als de B7 zou gaan, aangezien de panelen blijkbaar over de ganse lijn (B7, C7, E7 en G7) hetzelfde zijn?

Moest ik nu mijn plasma vervangen, gaat niet gebeuren zolang deze OK is, dan wil 'k wel weer een 65" model en dat drijft de prijs serieus op.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ze hebben wel gevolgd he, ik heb het verschil teruggekregen
Ja weet ik ;)
Het ging me er alleen om, waarom de prijzen niet synchroon lopen Fnac vs Vandenborre.

@ Stiibun Stiibun
Tja 65" is niet bepaald een maar maatje groter, hé ... maar een heus verschil en dat vertaald zich voor een deel in de prijs :)
Bovendien is 55" een meer dan gemiddelde gevraagde maat met een grotere afname met een lagere prijs als gevolg.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Kijk je nooit series dan? Die kijk je toch niet op je beamer

55 inch oled voor 800? tzal zo gene vetten zijn dan
Nee, ik kijk weinig series. En als ik eentje kijk die echt goed en de moeite is, dan kijk ik gewoon op zolder. Laatste wat ik gezien heb was Stranger Things en dat is wel een pareltje om in de HT te bekijken.

Serieus zoals The Big Bang Theory en The Grand Tour kijk ik tussendoor, maar dat vind ik prima op m'n huidige TV.

Vorig jaar was de B6 te koop voor ~2000euro, nu de B7 voor 1500euro, dus als het zo verder gaat, dan kunnen we over 2 jaar de B9 voor 800euro kopen he ;-)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Hebben jullie de B7 of C7? Ik ben even aan het rond kijken voor de B7, maar die is precies bijna nergens te vinden.
En welke winkel in een aanrader om een TV te kopen?

Mijn moeder gaat verbouwen en daar hoort natuurlijk ook een nieuwe TV bij, dus een LG B7/C7 zou niet misstaan :D
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik wil er ook graag 1 later maar wil minimum 65" , met 55 neem ik geen genoegen meer. Wachten tot die dingen betaalbaar worden, de mijne is sowieso nog maar 4 jaar oud momenteel.
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een 55C8 en hier uitermate tevreden mee. Nu viel mee vandaag iets speciaals op, wanneer ik via de youtube app of via de digicorder tv kijk merk ik dat hij niet het volledige scherm vult. Soms blijft er aan de linker of rechter kant een kleine zwarte ruimte ongebruikt. Ik heb dit gemerkt aangezien ik met de cursor wel in het zwarte gedeelte kan komen.



Nu is het zo dat wanneer ik via m'n media speler of blu ray speler films kijk ik dit probleem niet heb en hij wel het volledige scherm vult dus ik vermoed dat het probleem ergens aan de instellingen ligt en het geen effectief probleem is met de tv.

Voor zowel de HDMI ingang van de digicorder als m'n media speler gebruik ik dezelfde instellingen, namelijk:

verhouding: 16:9
scanner: automatisch

Iemand een ideetje wat dit zou kunnen veroorzaken?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Soms blijft er aan de linker of rechter kant een kleine zwarte ruimte ongebruikt.

Als ik het goed voor heb is dit de ruimte die gebruikt wordt voor de pixelrotator die inbranding moet voorkomen... Of het kunnen ook gewoon de 'randen' van het paneel zijn :unsure:
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Die bedoelde ik dus :)

geen idee of ik die zou laten aanstaan of niet. Ik denk het langste statische beeld dat ik heb is tijdens een voetbalmatch (dus +- 50 minuten). Nu is het wel zo dat sinds ik dat heb opgemerkt ik er continu op gefocussed ben :unsure:
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Nu is het wel zo dat sinds ik dat heb opgemerkt ik er continu op gefocussed ben :unsure:

Gewoon leren negeren.... Ik heb altijd zo'n klein zwarte randjes en daar heb ik me gewoon overheen gezet eenmaal ik wist dat het zo is :)
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Iemand een idee: 65" C7 of B8 - prijs is hetzelfde, ik denk er over mijn C7 55" inch in te ruilen voor een 65" vandaar... ben zeer tevreden over het beeld van de C7, maar mag iets groter toch. De B8 is een 2018 paneel maar zelfde processor nog (7 versie) dan die van de C7...volgens dealer waar ik C7 kocht eerder krak zelfde beeld als B8...hmm?
iemand die twee al gezien/vergeleken toevallig?
De C8 is weer 1000 € duurder en dat heb ik er dan weer niet voor over... thx!
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik zit ook met het idee om de overstap te maken. Ofwel de 65C8 ofwel afwachten op de 65C9, maar ik vermoed dat het dan wachten wordt tot november eer die ook rond de 2000euro zit.

Daarnaast is mijn receiver een simpele denon X2000 in de woonkamer en die doet geen 4K. Ik heb een Nvidia shield in de woonkamer die ik wil gebruiken voor Netflix, Kodi en Plex. Daarnaast heb ik een Telenet digicorder en Apple TV3, maar dat zijn gewoon SDR apparaten.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Wachten of nu toeslaan en voor rond de 2000euro een 65c8 kopen?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Als je "wacht" heb je sowieso elke jaar datzelfde "dilemma" - de vorige versie of nieuwe versie
maar in dec/januari koop je wel het "goedkoopst"..of met cash back van fabrikant uit, of in de solden (niet altijd goedkoper, maar bij cash back moet ge eerst wel extra leggen natuurlijk)
En het jaar nadien is uwen tv al de helft waard bij wijze van spreken
Dus over zulke dingen zou ik niet te veel denken want ge wordt zot :) ...gewoon kopen en zien dat ge de beste prijs scoort op dat moment.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik geloof gelezen te hebben dat de 2019 modellen hetzelfde paneel gebruiken als de 2018 modellen (maar hier ben ik niet 100% zeker van), dus ik verwacht dat de verschillen niet heel groot gaan zijn qua beeldkwaliteit.

Grootste verschil is volgens mij HDMI 2.1 (VRR, eARC,..) en voor hun AutoCal nu een ingebouwde pattern generator.

Maar in ieder geval is de C8 zeker geen miskoop. Beeldkwaliteit is fenomenaal.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Als je "wacht" heb je sowieso elke jaar datzelfde "dilemma" - de vorige versie of nieuwe versie
maar in dec/januari koop je wel het "goedkoopst"..of met cash back van fabrikant uit, of in de solden (niet altijd goedkoper, maar bij cash back moet ge eerst wel extra leggen natuurlijk)
En het jaar nadien is uwen tv al de helft waard bij wijze van spreken
Dus over zulke dingen zou ik niet te veel denken want ge wordt zot :) ...gewoon kopen en zien dat ge de beste prijs scoort op dat moment.
I know, maar die betere soc enzo zijn misschien wel de moeite? Of moet de C8 niet echt onder doen?
Ik geloof gelezen te hebben dat de 2019 modellen hetzelfde paneel gebruiken als de 2018 modellen (maar hier ben ik niet 100% zeker van), dus ik verwacht dat de verschillen niet heel groot gaan zijn qua beeldkwaliteit.

Grootste verschil is volgens mij HDMI 2.1 (VRR, eARC,..) en voor hun AutoCal nu een ingebouwde pattern generator.

Maar in ieder geval is de C8 zeker geen miskoop. Beeldkwaliteit is fenomenaal.

Merci! Kben aan het rond kijken waar de beste deals te vinden zijn. Heb de indruk dat de prijzen weer lichtjes gestegen in vergelijking met vorige maand.