• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Onkyo TX-SR804e vervangen door Onkyo TX-NR717

KristofB

Member
8 mrt 2013
37
0
9
Is dit een goed idee? Onkyo TX-SR804e vervangen door Onkyo TX-NR717? (ook een 2de hands model)   Reden waarom ik mijn huidig Onkyo zou vervangen: M
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ze zijn qua vermogen haast identiek als 'k de 2 handleidingen zo bekijk dus dat moet wel lukken.   Welke speakers stuur je ermee aan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

KristofB

Member
8 mrt 2013
37
0
9
Ze zijn qua vermogen haast identiek als 'k de 2 handleidingen zo bekijk dus dat moet wel lukken.   Welke speakers stuur je ermee aan ?
Een simpel setje Jamo A 102 HCS 5, niets al te indrukwekkends of vermogenvretend
263a.png
Wanneer de speakers ooit een upgrade krijgen, gaat het eerder de richting uit van de Jamo S606 set, dus ook prima te doen denk ik?   Of zou jij misschien een andere receiver voorstellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Zwaardere receiver is niet echt nodig. Heb zelf een tijdje met een Onkyo 608 een set Focal 800's zuilluidsprekers aangestuurd en dat lukte toch redelijk al was het wel op het randje.   De Focals zijn wel iets beter aanstuurbaar dan je Jamo's (91.5dB tov 89dB ). Hoop dat ik het juist heb, een expert hier zal me wel verbeteren. Maar dit betekent kortweg dat voor mijn Focal's er minder power nodig is om deze op hetzelfde geluidsniveau te laten spelen dan de Jamo's   Als je de Jamo S606 zou aankopen kan je altijd eerst met je huidige receiver aan de slag en zien of het voldoende is. Daarna kan je nog altijd een andere receiver aankopen.     Je zal er met NR717 zeker op vooruit gaan want zoals je zelf zegt, meer HDMI ins, ondersteuning HD Audio formaten en ook nog eens netwerk, dus je zou er in principe ook bv. muziek naar kunnen streamen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

KristofB

Member
8 mrt 2013
37
0
9
Zwaardere receiver is niet echt nodig. Heb zelf een tijdje met een Onkyo 608 een set Focal 800's zuilluidsprekers aangestuurd en dat lukte toch redelijk al was het wel op het randje.   De Focals zijn wel iets beter aanstuurbaar dan je Jamo's (91.5dB tov 89dB ). Hoop dat ik het juist heb, een expert hier zal me wel verbeteren. Maar dit betekent kortweg dat voor mijn Focal's er minder power nodig is om deze op hetzelfde geluidsniveau te laten spelen dan de Jamo's   Als je de Jamo S606 zou aankopen kan je altijd eerst met je huidige receiver aan de slag en zien of het voldoende is. Daarna kan je nog altijd een andere receiver aankopen.     Je zal er met NR717 zeker op vooruit gaan want zoals je zelf zegt, meer HDMI ins, ondersteuning HD Audio formaten en ook nog eens netwerk, dus je zou er in principe ook bv. muziek naar kunnen streamen.
Merci voor de feedback! Al weer wat geruster dat ik een goede keuze ga maken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

KristofB

Member
8 mrt 2013
37
0
9
Te lang gewacht?
263a.png
Stond op HTForum te koop, en was met de eigenaar ervan aan het praten en had die van mij te koop staan, maar had er niet aan gedacht hem te reserveren. Iemand anders heeft hem daarna van onder men neus direct gekocht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Mm

Ik heb ook een slecht gevoel bij de focals die nu te koop staan.. Maarja kan er niks aan doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hoezo, zijn deze ook reeds verkocht ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nog niet ... maar kan me niet voorstellen dat ik ze binnen x maanden nog kan kopen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

KristofB

Member
8 mrt 2013
37
0
9
"x maanden" is natuurlijk wel een lange periode he
263a.png
Bij mij was het na 2 dagen al van dat...
 
Laatst bewerkt door een moderator: