• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Opvolger logitech harmony one

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
MIjn harmony one is stilaan aan vervanging toe. Enkele buttons moet ik hard op drukken om te activeren. IK ben altijd supertevreden geweest van deze remote. We zijn nu paar jaren verder maar ben totaal niet meer mee. Is er een waardige vervanger / opvolger? Of worden ze nog gemaakt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zit in de zelfde situatie (volgmodus).

Zoek je een AB met mogelijkheid om ook te bedienen via een app dmv z-wave, lijkt me zeer handig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ook volgen .M'n One is ondertussen ook al 6 jaar oud ,werkt wel nog perfect,maar goed om te weten wat z'n opvolger zal zijn indien hij de brui aan geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik heb een jaar geleden ofzo mijn Harmony One vervangen door een Harmony Companion.

Geen moment spijt van gehad: de Companion remote zelf is simpel, no-nonsense en ligt aangenaam in de hand. De Hub is het werkpaard in het systeem en maakt verbinding met je apparaten via IR, BT, WiFi en mits een uitbreiding ook ZigBee. Remote en Hub communiceren met elkaar via RF.

In de zeldzame gevallen dat je toch een extra functie wil bedienen die niet op je remote zit, dan kan je de app op je smartphone/tablet gebruiken. Voor het programmeren gebruik je ook de mobiele app, maar de oude MyHarmony Silverlight app op Mac/PC werkt ook.

Oh en heb nog steeds de batterij niet moeten vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Er is geen touchscreen voor aktiviteiten zie ik. Op de remote bovenaan staan precies enkele hard buttons voor aktiviteiten. Ik heb momenteel toch een heel deel activiteiten, is dit ook mogelijk op de companion?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
djaxx zei:
Er is geen touchscreen voor aktiviteiten zie ik. Op de remote bovenaan staan precies enkele hard buttons voor aktiviteiten. Ik heb momenteel toch een heel deel activiteiten, is dit ook mogelijk op de companion?
Je kan maximaal 6 activiteiten op de Companion programmeren (3 knoppen, kort & lang duwen). Als je meer activiteiten nodig hebt, dan moet je die via de app starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Philip zei:
Ik heb een jaar geleden ofzo mijn Harmony One vervangen door een Harmony Companion.

Geen moment spijt van gehad: de Companion remote zelf is simpel, no-nonsense en ligt aangenaam in de hand. De Hub is het werkpaard in het systeem en maakt verbinding met je apparaten via IR, BT, WiFi en mits een uitbreiding ook ZigBee. Remote en Hub communiceren met elkaar via RF.

In de zeldzame gevallen dat je toch een extra functie wil bedienen die niet op je remote zit, dan kan je de app op je smartphone/tablet gebruiken. Voor het programmeren gebruik je ook de mobiele app, maar de oude MyHarmony Silverlight app op Mac/PC werkt ook.

Oh en heb nog steeds de batterij niet moeten vervangen.
Deze nog eens van onder het stof halen met de pakjestijd in het vooruitzicht. De companion lijkt me idd wel een hele mooi vervanging voor de one. @ philip, 2 vragen.

1) ik zie in het promofilmpje op de site dat je de xbox kan besturen, ook sony komt in de aftitteling maar niet expleciet de ps4. IS deze volledig te besturen? Is een echte must voor mij. Moest vroeger voor de ps3 een aparte hub bijkopen ook nog, wat al jammer was. Deze werkt niet voor ps4.

2) wanneer je een toets op de ab aanraakt, lichten dan alle toetsen op? Is ook een must voor mij om in volledig verduisterde ruimte goed te kunnen navigeren.

Indien deze twee zaken positief zijn komt deze jongen onder mijn naaldenbom
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
djaxx zei:
1) ik zie in het promofilmpje op de site dat je de xbox kan besturen, ook sony komt in de aftitteling maar niet expleciet de ps4. IS deze volledig te besturen? Is een echte must voor mij. Moest vroeger voor de ps3 een aparte hub bijkopen ook nog, wat al jammer was. Deze werkt niet voor ps4.
De Harmony Hub zou de PS4 moeten ondersteunen, maar kan deze niet opzetten(!). Je moet dus altijd je PS4 aanzetten met de originele controller.

Nu ik zeg 'zou', want thuis krijg ik het niet deftig voor elkaar. Het navigeren in menus werkt soms wel en soms niet.. en omdat ik de controller toch moet gebruiken om te PS4 aan te zetten gebruik ik deze nu eigenlijk gewoon. Het kan ook heel goed zijn dat er iets mis geconfigureerd is bij mij, maar volgens Logitech zelf is deze op het opstarten na helemaal supported.

edit: Ik gebruik de ultimate, maar de logitech hub is hetzelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Deze nog eens van onder het stof halen met de pakjestijd in het vooruitzicht.De companion lijkt me idd wel een hele mooi vervanging voor de one. @ philip, 2 vragen.

1) ik zie in het promofilmpje op de site dat je de xbox kan besturen, ook sony komt in de aftitteling maar niet expleciet de ps4. IS deze volledig te besturen? Is een echte must voor mij. Moest vroeger voor de ps3 een aparte hub bijkopen ook nog, wat al jammer was. Deze werkt niet voor ps4.

2) wanneer je een toets op de ab aanraakt, lichten dan alle toetsen op? Is ook een must voor mij om in volledig verduisterde ruimte goed te kunnen navigeren.

Indien deze twee zaken positief zijn komt deze jongen onder mijn naaldenbom
1f61b.png
1) Via de volgende link kan je kijken of het apparaat compatibel is of niet https://support.myharmony.com/nl-be/compatibility 2) De fysieke toetsen van de Logitech Companion lichten helaas niet op... maar gelukkig kan je dit geheel oplossen door gebruik te maken van de Logitech Remote App Zo doe ik het al geruime tijd in mijn verduisterde HT.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
djaxx zei:
Deze nog eens van onder het stof halen met de pakjestijd in het vooruitzicht.De companion lijkt me idd wel een hele mooi vervanging voor de one. @ philip, 2 vragen.

1) ik zie in het promofilmpje op de site dat je de xbox kan besturen, ook sony komt in de aftitteling maar niet expleciet de ps4. IS deze volledig te besturen? Is een echte must voor mij. Moest vroeger voor de ps3 een aparte hub bijkopen ook nog, wat al jammer was. Deze werkt niet voor ps4.

2) wanneer je een toets op de ab aanraakt, lichten dan alle toetsen op? Is ook een must voor mij om in volledig verduisterde ruimte goed te kunnen navigeren.

Indien deze twee zaken positief zijn komt deze jongen onder mijn naaldenbom
1f61b.png
1) PS4 besturen is mogelijk, MAAR je moet hem eerst via de controller aanzetten (beperking van Sony). Maw, controller altijd nodig. PS3 kan hij wel inschakelen. Je moet niks extra bijkopen hiervoor, de Hub regelt alles. 2) De Companion is een basic remote en heeft geen backlit toetsen. Om deze reden heb ik net zelf geupgrade naar de Elite en verkoop mijn oude Smart Control (voorloper van de Companion).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
350 voor die elite vind ik toch wel echt heel duur. @ joske, hoe bedoel je dat je dat oplost met de hub? Ben ni mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
350 voor die elite vind ik toch wel echt heel duur. @ joske, hoe bedoel je dat je dat oplost met de hub? Ben ni mee.
Ik gebruik de Logitech app als verlichte afstandsbediening
logitech-harmony-home-control-screens02.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

plextor

New Member
7 dec 2016
8
0
4
djaxx zei:
350 voor die elite vind ik toch wel echt heel duur. @ joske, hoe bedoel je dat je dat oplost met de hub? Ben ni mee.
Goedkoopste prijs vind je op amazon.de ... 225€
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Mja, op Black Friday was't halve prijs. Misschien Amazon in de gaten blijven houden en afwachten wanneer het nog eens kortingen zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ja die 350 stond op logitech site zelf. Coolblue staat hij op 250. Zal waarschijnlijk toch onder de bom komen hier. Al blijft beperkt ondersteunen ps4 jammer...
 
Laatst bewerkt door een moderator: