• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Daarmee kan je dus je niet HUE lampen aansluiten en die komen dan ook in de Hue bridge terecht? Dus worden ze in principe ook slim...
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Daarmee kan je dus je niet HUE lampen aansluiten en die komen dan ook in de Hue bridge terecht? Dus worden ze in principe ook slim...
Yep inderdaad. Bedoeling is de bestaande bedrading o.a. te gebruiken zodanig dat alles geautomatiseerd is.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73

Je hebt ze in verschillende merken, maar aangezien ze er allemaal exact hetzelfde uitzien, worden die waarschijnlijk allemaal in hetzelfde fabriek gemaakt. Ik heb er eentje van Robbshop: https://www.robbshop.nl/inbouwdimmer-hue-zigbee-400w-robb-smarrt

Hou er wel rekening mee dat die dimmers met drukknoppen werken. Het gaat wel met schakelaars, maar handig is het niet.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep inderdaad. Bedoeling is de bestaande bedrading o.a. te gebruiken zodanig dat alles geautomatiseerd is.

Cool! Kan je dat ook gebruiken als je op 2 verschillende punten lichtschakelaars hebt? Want zou dat graag voor verlichting buiten gebruiken. Maar ik kan die op 2 verschillende punten aan doen...
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Je hebt ze in verschillende merken, maar aangezien ze er allemaal exact hetzelfde uitzien, worden die waarschijnlijk allemaal in hetzelfde fabriek gemaakt. Ik heb er eentje van Robbshop: https://www.robbshop.nl/inbouwdimmer-hue-zigbee-400w-robb-smarrt

Hou er wel rekening mee dat die dimmers met drukknoppen werken. Het gaat wel met schakelaars, maar handig is het niet.
Was van plan alleen via de app te gebruiken en met de HUE lightswitch, zijn die drukknoppen nodig om te functioneren?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Cool! Kan je dat ook gebruiken als je op 2 verschillende punten lichtschakelaars hebt? Want zou dat graag voor verlichting buiten gebruiken. Maar ik kan die op 2 verschillende punten aan doen...

Gebruik dan dit...
Is nieuw van hue


Echter ik vind dit allemaal dure oplossingen , ipv direct goed te doen en geen hue verlichting te steken :p
Ik heb in heel mn woning AL mijn verlichting slim gemaakt met 1 unipi.
Oh en vergeet zeker shelly niet, toch ook erg mooie oplossingen, die voor jou mss ook gaan, gezien je nu deftig netwerk hebt
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Echter ik vind dit allemaal dure oplossingen , ipv direct goed te doen en geen hue verlichting te steken :p
Ik heb in heel mn woning AL mijn verlichting slim gemaakt met 1 unipi.
Oh en vergeet zeker shelly niet, toch ook erg mooie oplossingen, die voor jou mss ook gaan, gezien je nu deftig netwerk hebt
Niet iedereen heeft drukknoppen op 12/24V hé. Da's een vereiste natuurlijk.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Niet iedereen heeft drukknoppen op 12/24V hé. Da's een vereiste natuurlijk.

Klopt, maar los daarvan kun je nog altijd shellys gebruiken toch? Of bovenstaande.
Wel niet goedkoop :p
Shelly's vallen echt goe mee qua prijs, en hoef je ook je lampen niet te vervangen
En integreerbaar met HA/google...
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
mja, ben nu alles aan het opbouwen in de cinema met Zigbee, ik had al 3 Hue lampen, bridge en lightswitch
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
unipi valt voor mij sowieso af. Traditionele electriciteitsnet bij mij.

Hue wil ik net niet doen. Is ten eerste veel duurder en om de 5 jaar moet je batterij vervangen. Daarom is die zigbee hue inbouw dimmer interessanter en vooral ook goedkoper.

Shelly ken ik niet maar ik vind een zigbee mesh netwerk betrouwbare oplossing. Prijsverschil is ook niet heel groot. Dat zigbee mesh gaat trouwens ook compatibel zijn met HA.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Na een ganse tijd met de limiet te flirten is het dit weekend eindelijk zo ver gekomen... Ik zit aan het max. aantal Hue lichten en accessoires dat ik aan mijn bridge kan koppelen. Dus ik ga een 2de moeten installeren. Momenteel heb ik dit nog kunnen omzeilen door enkele Hue labs automatisaties er uit te gooien. 99% van mijn Hue verlichting is op gelijkvloer geïnstalleerd. Dus een indeling per verdiep is geen optie. Ik heb buiten echter ook een lamp of 11 en 2 buitensensors dus ik ga die allemaal op de nieuwe bridge zetten. Dat gaat ook snelste gaan vermoed ik...

Alternatief is via het HA-project, maar dat zit momenteel in de diepvries en zal er allicht nog even blijven... :oops:
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Na een ganse tijd met de limiet te flirten is het dit weekend eindelijk zo ver gekomen... Ik zit aan het max. aantal Hue lichten en accessoires dat ik aan mijn bridge kan koppelen. Dus ik ga een 2de moeten installeren. Momenteel heb ik dit nog kunnen omzeilen door enkele Hue labs automatisaties er uit te gooien. 99% van mijn Hue verlichting is op gelijkvloer geïnstalleerd. Dus een indeling per verdiep is geen optie. Ik heb buiten echter ook een lamp of 11 en 2 buitensensors dus ik ga die allemaal op de nieuwe bridge zetten. Dat gaat ook snelste gaan vermoed ik...

Alternatief is via het HA-project, maar dat zit momenteel in de diepvries en zal er allicht nog even blijven... :oops:
Ach een 2e bridge erbij is nu ook geen ramp hé.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Na een ganse tijd met de limiet te flirten is het dit weekend eindelijk zo ver gekomen... Ik zit aan het max. aantal Hue lichten en accessoires dat ik aan mijn bridge kan koppelen. Dus ik ga een 2de moeten installeren. Momenteel heb ik dit nog kunnen omzeilen door enkele Hue labs automatisaties er uit te gooien. 99% van mijn Hue verlichting is op gelijkvloer geïnstalleerd. Dus een indeling per verdiep is geen optie. Ik heb buiten echter ook een lamp of 11 en 2 buitensensors dus ik ga die allemaal op de nieuwe bridge zetten. Dat gaat ook snelste gaan vermoed ik...

Alternatief is via het HA-project, maar dat zit momenteel in de diepvries en zal er allicht nog even blijven... :oops:

Ik ging juist zeggen idd HA
Gedaan met klooien, waarom wacht je daar zolang mee
Nog een hub erbij, beter gewoon direct zigbee stick en gaan
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Zigbee stick betekent dat je 1 voor 1 alle lampen en accessoires gaat moeten toevoegen. Daar ga ik dus even aan bezig zijn... Grootste probleem aan HA is de tijd dat je er moet insteken. Het is soms ook wat sukkelen en als je ergens vast zit niet altijd even gemakkelijk om te vinden wat het probleem is. Zoals jij ook onlangs je probleem had waardoor HA regelmatig uitviel. Bij mij zou dat dan betekenen dat bijna niets van mijn verlichting meer zou werken... Want bijna alles hier is Hue beneden.

jvanhambelgium jvanhambelgium het is zeker geen ramp. Ik heb er hier ook nog een stuk of 4 liggen. Nu ga ik er dus 1 extra plaatsen en de rest eens proberen te verkopen...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zigbee stick betekent dat je 1 voor 1 alle lampen en accessoires gaat moeten toevoegen. Daar ga ik dus even aan bezig zijn... Grootste probleem aan HA is de tijd dat je er moet insteken. Het is soms ook wat sukkelen en als je ergens vast zit niet altijd even gemakkelijk om te vinden wat het probleem is. Zoals jij ook onlangs je probleem had waardoor HA regelmatig uitviel. Bij mij zou dat dan betekenen dat bijna niets van mijn verlichting meer zou werken... Want bijna alles hier is Hue beneden.

jvanhambelgium jvanhambelgium het is zeker geen ramp. Ik heb er hier ook nog een stuk of 4 liggen. Nu ga ik er dus 1 extra plaatsen en de rest eens proberen te verkopen...

Hoe lang denk jij dat dat toevoegen duurt?
Ik had hier ook 20 lampen en stekkers toe te voegen hoor aan de zigbee stick, in nog geen 10 min was dat done.
Dus dat argument is volgens mij helemaal onterecht.

HA is idd tijd, maar als je geen fancy dashboard wil, en gewoon bv je lampen aan en uit, dan kun je dat ook in 1 2 3 opzetten en verder niet aan prutsen, het zal werken en verdomd stabiel zijn.

Ik had idd ook een probleem maar dat was terug een custom addon die voor troubles zorgde :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Toevoegen is afhankelijk of hij alles direct kan vinden... Het kan snel gaan. Maar als hij bepaalde lampen bv niet kan vinden moet je ze toevoegen via het serienummer. Afhankelijk van waar die lamp zit kan dat iets lastiger zijn om die er uit te halen om het serienummer te vinden.

Maar heb jij niet even moeten zoeken dat de custom addon problemen had?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Toevoegen is afhankelijk of hij alles direct kan vinden... Het kan snel gaan. Maar als hij bepaalde lampen bv niet kan vinden moet je ze toevoegen via het serienummer. Afhankelijk van waar die lamp zit kan dat iets lastiger zijn om die er uit te halen om het serienummer te vinden.

Maar heb jij niet even moeten zoeken dat de custom addon problemen had?

Ik heb geen enkele gehad dat hij niet kon vinden hoor.
Misschien moet je dat echt een kans geven ipv te blijven gaan met die hubs

Ik heb idd even moeten zoeken met die addon, maar dat lag vooral aan mezelf eigenlijk
Ik doe soms te veel klakkeloos en blindelings meer dingen tegelijk, das nooit goe
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Damn hue he
Hoe reset ik mijn lampen?
Geen bridge
Geen bluetooth
Geen switch
Enig idee?