• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Pioneer SC-LX: Nieuwe reeks eindelijk met Sub EQ en MCACC-Pro

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Pioneer legt bij zijn nieuwe AV surround-receivers sterk de nadruk op wat het “de juiste bas” noemt.

De bas moet precies goed zijn: niet te veel, niet te weinig, maar strak, krachtig, diep en nauwkeurig.

Een nieuw subwoofer-EQ-gedeelte dat onderdeel uitmaakt van het Advanced MCACC (Multi-Channel Acoustic Calibration System) zorgt voor die precieze bas.

Alle nieuwe receivers beschikken ook over twee subwooferuitgangen. De duurdere modellen SC-LX88, SC-LX78 en SC-LX5 hebben daarenboven nog MCACC Pro waarmee je de basparameters apart kunt instellen voor elke subwooferuitgang.


Als de kalibratie van de Sub, nu werkelijk ook geheel in het MCACC-PRO wordt opgenomen, dan heeft Audyssey, ARC, enz.. naar mijn mening er een mooie stevige concurrent bij gekregen :headbanging:


Lees meer :

http://www.pioneer.eu/eur/page/products/av-receiver/features.html

http://www.pioneer.eu/uk/newsroom/news/SC-LX_series/page.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Hier is ook de officiële reference guide als download


Persoonlijk vind ik de Pioneers er wel zeer gelikt uit zien en nu met MCACC PRO zouden toch wel een geduchte tegenstander voor de Denons/Marantz-en met Audyssey XT32 kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar de eerste resultaten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb er te weinig naar omgekeken denk ik, maar Pioneer maakt best wel interessante producten in deze product range.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier is ook de officiële reference guide als download

Persoonlijk vind ik de Pioneers er wel zeer gelikt uit zien en nu met MCACC PRO zouden toch wel een geduchte tegenstander voor de Denons/Marantz-en met Audyssey XT32 kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar de eerste resultaten!
  Het MCACC dat Pioneer al vele jaren heeft, is in vele lijnen te vergelijken met wat ARC momenteel heeft, al gaat mijn voorkeur nog steeds naar de Klasse-D van de Pioneers
263a.png

Ik heb er te weinig naar omgekeken denk ik, maar Pioneer maakt best wel interessante producten in deze product range.
Pioneer heeft naar mijn mening steeds zeer mooie producten op de markt gezet en van de na service heb ik ook al goede ervaringen, gewoon TIP-TOP
263a.png
Ik hou de nieuwe lijn en de komende reviews alvast in de gaten
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Die klasse D versterkers vind ik ook erg interessant. Ik weet niet juist hoe goed dat MCACC is, maar zo geweldig vind ik mijn Audyssey XT nu ook weer niet.   Dus als er ooit een andere receiver komt hou ik Pioneer zeker in de gaten.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het grote voordeel van de Klasse-D receivers van Pioneer, is dat ze vermogen zat hebben, een laag energieverbruik gekoppeld aan een zeer geringe warmteafgifte. De nieuwe te lanceren lijn, loont echt de moeite om in de gaten te houden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ja ik hou deze ook in de gaten!

Het enige wat ik een beetje vreemd vind is dat het lijkt (lees: nog niks officieels op de Pioneer website) dat geen van deze receivers 11 kanalen kan verwerken met behulp van een eindversterker. Op zich klinkt het als overkill, maar ik vind dit alleen maar vreemd omdat Pioneer zo hoog inzet op Dolby Atmos met Atmos enabled speakers en na het verhaal hier. Als je dan kijkt naar de concurrentie Denon/Marantz/Onkyo deze leveren dit wel voor eenzelfde prijssetting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier een plaatje van de SC-LX58 (de goedkoopste klasse-D), heeft 11 kanalen.  
pioneer-sc-lx58-ampli-92-dolby-atmos-hdmi-20-dsd_061243_061243.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ja dat klopt, maar helaas niet de verwerking volgens de Pioneer website en als ik op son-video.fr kijk naar de 78 en 88 lijken deze dit ook niet te kunnen. Maar goed, hoe accuraat gaat die informatie zijn is maar de vraag ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Hoe bedoel je: "verwerken"? Volgens mij zijn die uitgangen gewoon een alternatief voor de interne versterkers. Dus enkel de eindversterking zal anders zijn. Alles wat daar voor zit blijft iedentiek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Die Dolby Atmos is upgradable! Moet er dus nog komen via firmware upgrade, dus is niet getest en niet zeker of niet correct kan werken! Dus best wachten tot dat iemand anders kan bevestigen of die correct werkt, niet dat veel mensen een Atmos setup thuis zullen hebben, maar toch...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik zag het ook. Hij zit er nog niet in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Met verwerken bedoel ik de processor kracht + software om meer dan 9 kanalen te sturen. Bijvoorbeeld de Denon X5200 is een 9.2 kanaals, maar met behulp van een stereo eindversterker kan hij alle 11 kanalen discreet aansturen. Vandaar de vraag, omdat ik begreep dat Pioneer er toch wel sterk op inzet
1f609.png
  Ik geloof dat alle receivers hun Atmos upgrade pas tegen het einde van het jaar krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Hij heeft toch 11 analoge uitgangen. Lijkt me dan toch wel te lukken met die aansturing.
 
Laatst bewerkt door een moderator: