• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Projector Optoma UHD300X

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Ik kan via een kameraad een Optoma UHD300X projector vastkrijgen voor 400€.
Nu zit het zo dat ik niet direct hiernaar op zoek was maar ik denk dat dit een buitenkansje is, is dit ook zo? Iemand ervaringen met deze projector?
Ik heb op zolder wel een ruimte dat ik sowieso van plan was om in te richten als "bioscoopruimte" dit zou de zaken natuurlijk wel wat versnellen maar dan moet ik zeker zijn dat het geen weggegooid geld is :p
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
End of life beamer blijkbaar …heb al prijzen gegoogeld voor €850 nieuw gekost in 2019…
minpunten blijkbaar brommend geluid uit de pixelshifter (dus geen “echte “ 4K beamer ) en lensshift zou niet toereikend zijn bij opstelling op een kast (dus meer geschikt voor plafond montage )
Lampuren 10.000 in eco mode maar dat ga je nooit halen met een lamp dus reken op max 3000

Is ook DLP dus als je gevoelig bent aan regenboog effect ….niet echt aangenaam om dan te kijken .

Dus :
Ga eens kijken bij hem en neem uw tijd ervoor en denk dat prijs nog iets teveel is (is nooit top model geweest eerder een degelijke instapper )
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Hmm bedankt voor de reply, ik las alleen maar uitstekende reviews maar wilde toch een 2nd opinion ;)
plafond montage zal het sowieso moeten zijn, ik had al een stopcontact enz voorzien in mn plafond op zolder hiervoor :)
wat bedoel je met end of life beamer eigenlijk? de lamp op zich heeft 3uren op de teller staan, nooit gebruikt enkel op een feestje. Ik veronderstel dat ik dit sowieso wel kan nakijken bij de settings van de projector :)
Maar hij speelt toch 4k af, wat is het verschil dan met een echte 4k beamer?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hmm bedankt voor de reply, ik las alleen maar uitstekende reviews maar wilde toch een 2nd opinion ;)
plafond montage zal het sowieso moeten zijn, ik had al een stopcontact enz voorzien in mn plafond op zolder hiervoor :)
wat bedoel je met end of life beamer eigenlijk? de lamp op zich heeft 3uren op de teller staan, nooit gebruikt enkel op een feestje. Ik veronderstel dat ik dit sowieso wel kan nakijken bij de settings van de projector :)
Maar hij speelt toch 4k af, wat is het verschil dan met een echte 4k beamer?
Met end of life bedoelt hij dat het een einde reeks product is en er ondertussen een nieuwer model op de markt is. Zo kan je nu ook een iPhone 12 voor minder kopen als toen die op de markt kwam, want ze zitten nu al versie 14.

E-shift wil zeggen dat hij wel 4K kan inlezen en afspelen, maar het is "fake" 4k op het scherm. Bij E-shift maakt men gebruik van een 1080p paneel en schuift dit aan hoge frequentie een halve verticaal en horizontaal om zo tussen liggende pixels te creeëren. Dit is sowieso beter dan puur 1080p en komt dicht in de buurt van native 4k panelen als het goed gedaan is.

Maar ga zeker eens kijken, want ik ben zelf gevoelig aan het DLP regenboog effect en dat verpest het voor mij. Op momenten dat ik mijn ogen knippern, weg kijk van/naar het scherm en dan zie ik die kleuren van het kleurenwiel op het scherm. Dus DLP valt af voor mij.

Maar als de projector aan al uw eisen voldoet en je vind het beeld mooi, dan ben je voor 400euro wel gesteld.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb de opvolger , de tw9300
Heel tevreden van
Als je niet per se 4k moet, waarom dan niet?
Derde of vierde lamp maakt toch niet uit, voor die prijs
Ik gok dat je er nog 100 af krijgt
No brainer in mijn ogen
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Nja, ik neig toch meer naar 4K,

Sony VPL-VW320 en​

Optoma Uhd51A 4K​


Staan er ook te koop.
ik hoop zolder binnen 2tal maanden af te hebben en dan is dit het volgende toch wel :)
die sony zeer duur geweest toen hij nog beschikbaar was, de optoma toch wat nieuwer dus ik veronderstel ook iets nieuwere techniek. Optoma ook iets goedkoper
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Optoma is wellicht DLP. Maar als je geen last van regenbogen, dan zal die wel prima zijn.
Die Sony is wel een zeer mooie machine.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik moet echt nooit DLP hebben, maar als je het niet ziet idd.
1maal gezien en je ziet ze altijd helaas...
Ik zou de sony nemen
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Idem. Ik irriteer me dood aan de regenbogen van DLP projectors. Iedere keer ik met mijn ogen knipper zijn ze daar.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Klopt,
en dan zeggen ze bij het ene model zie je ze haast niet, maar dat is bij mij toch anders..
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Ja ik ben maar wat aan het rondzien voor binnen een 2tal maanden als het project af is en ik kan beginnen met inrichting ;-)
Nu vind ik 999€ wel nog vrij veel geld voor een projector vna 2016 (de sony)
De Optoma is inderdaad een DLP, als ik heir het negatieve lees hierover zal er dus hier ook GEEN DLP projector binnenkomen, het zou misschien kunnen dat ik er geen last van heb maar het is wel de bedoeling dat mijn kinderen / vrouw hier ook mee naar kijken en in de toekomst zullen mijn kinderen ook wel vriendjes/vriendinnetjes hebben die mee kijken en kzou het niet plezant vinden als er iemand daar last van zou krijgen