• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Relaxed Room: 1ste M&G met Jvanhambelgium

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zaterdag 21 juni is het dan zover, een 1<sup>ste</sup> M&G met Jvanhambelgium.   Family & friends, zijn hier al eens komen kijken en luisteren, maar omdat ze niet beter weten, vinden ze hier uiteraard al gauw alles goed.   Daarom deze M&G, want ben nu toch wel zeer benieuwd naar iemand anders zijn deskundige en neutrale mening, hoe die bepaalde zaken hier nu zelf ervaart en wat er hier zoal nog te verbeteren valt. Ik maak er alvast een gezellige zaterdagnamiddag van
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Yep ben benieuwd. Ik ga wat FLAC's meebrengen die hier ook een erg ruimtelijk klinken, zelf met wat "galm" erbij. Ik wil gewoon eens proberen te horen of je ruimte niet *teveel* absorptie heeft. De RT60 graphs die je post zijn echt wel "droog" voor de hogere frequenties, maar ik weet dus niet of je dat nog gaat horen.   Verder mischien ook eens "Roger Waters - Amused To Death" FLAC 24/96 reeks met handboekje over de talrijke effecten die erin zitten, geluiden en stemmen die bijna in surround moeten klinken met een stereo opstelling
1f609.png
Zogenaamde "Q-sound"   Je Sony zal ik ook wel eens aan het werk zien, en dit zal ongetwijfeld ook een prachtig plaatje neerzetten, maar dat vind ik moeilijker vergelijkbaar tenzij echt side-by-side met 2 projectoren.   Kijk er naar uit !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yep ben benieuwd. Ik ga wat FLAC's meebrengen die hier ook een erg ruimtelijk klinken, zelf met wat "galm" erbij. Ik wil gewoon eens proberen te horen of je ruimte niet *teveel* absorptie heeft. De RT60 graphs die je post zijn echt wel "droog" voor de hogere frequenties, maar ik weet dus niet of je dat nog gaat horen.   Verder mischien ook eens "Roger Waters - Amused To Death" FLAC 24/96 reeks met handboekje over de talrijke effecten die erin zitten, geluiden en stemmen die bijna in surround moeten klinken met een stereo opstelling
1f609.png
Zogenaamde "Q-sound"   Je Sony zal ik ook wel eens aan het werk zien, en dit zal ongetwijfeld ook een prachtig plaatje neerzetten, maar dat vind ik moeilijker vergelijkbaar tenzij echt side-by-side met 2 projectoren.   Kijk er naar uit !
Zelf ervaar ik de ruimte niet al te absorberend “droog” (krijg al dorst), het zou ook kunnen dat het intussen wel aan de gewenning te wijten is, we zien zaterdag wel wat jou ervaring hierop zal zijn. Hoe dan ook, het toevoegen of wegnemen van absorptie blijft ook wel enigszins smaak gebonden, gelukkig kan ik hier met de wegneembare panelen eventueel nog naar hartenlust experimenteren.   Jan, neem maar gerust een compilatie van je favoriete en vooral door jezelf gekende muziekstukken mee en leg de ruimte, enz… maar eens op de rooster
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: