• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Setup collega

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Momenteel heeft mn collega een samsung smart tv
Een ps4 via hdmi nr tv
Een digicorder via hdmi nr tv en via audiokabels nr samsung ht j5500
Ht j5500 via hdmi nr tv
En van tv via optisch kabel nr samsung ht j5500

Hij wil nu alles in netwerk steken en films en muziek hebben
Hij wil muziek kunnen afspelen op zn samsung ht zonder tv te moeten aansteken en wil gn spotify
Wil films enzo voor kids

Wat zouden jullie aanraden? Hij wil muziek kunnen bedienen via ipad

Ik heb hem een nas aangeraden synoogy ds219 play
En usenet
Tmoet wel zo simpel mogelijk, netflix was gn goed idee lol

En iets later sonos connect aangeraden voor zn muziek

Goed of nie goed?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
Ik heb hem een nas aangeraden synoogy ds219 play
En usenet
Tmoet wel zo simpel mogelijk, netflix was gn goed idee lol
Je bedoeld een DS216play? De 219 vind ik nergens op de site..

Usenet is nu ook weer niet zo simpel, hoewel, door een forum dat ik niet ga melden, maar iedereen wel kent, is het niet zo moeilijk :).
Wat was er mis met Netflix? Het betalende deel?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Indien jouw collega geen films noch muziek in zijn bezit heeft dan zou ik aanraden om:

DIENSTEN:
1) muziek: spotify/ spotify premium / Apple Music / Google Play/ Amazon music/ Tidal / Deezer.
2) films: een betalend abonnement aan een legale bron (netflix) of niet legale bron (een of andere plex share).

In 2017 beginnen met downloaden met NAS opzetten vind ik een anachronisme.
Het kan gebruiksvriendelijker, handiger en al dan niet legaal. Een modern alternatief voor de NAS is Amazon cloud, die draaien plex server.

HARDWARE:
1) Een sonos connect vind ik een goede tip (als hij zijn bestaand systeem niet wilt vervangen).
Voor 250€ koop je er eentje in perfecte staat met >1jaar garantie op 2dehands. En als het nieuw moet 240GBP in Engeland.

2) Een streamer die kan dienen als Plex Client. Een Roku, Amazon Fire TV of Nvidia Shield TV.
Met de laatste heeft hij voor 150€ Zowel een Plex Client als Spotify (indien hij geen spotify gebruikt).

Als interface kan hij zijn iPad gebruiken (Plex iOS App is echt goed), hij selecteert dan de films op de server (kan amazon cloud based zoals hoger vermeld).

Je stelt het in in <1u, het blijft werken en het is ook gebruiksvriendelijk voor de vrouw en de kinderen.
Het enige wat er nog bij moet is maandelijks de diensten betalen.
1f44d.png


TIP: Als zijn samsung HT systeem HDMI ARC compatibel is dan kan hij de 2 toslinks eruit gooien en zijn setup versimpelen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.728
420
98
Earth
Hij wil geen muziekdienst, ik kan daar niks aan veranderen
Voor Films had hij play v telenet maar niet content van. Netflix is te beperkt voor films.
Dus veel qua opties heb ik niet om voor te stellen he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Dan zit hij inderdaad vast aan een NAS; jouw collega is dan 450€ kwijt nog voor dat hij iets van muziek of film heeft.
+ de stroomkosten en het onderhoud van een NAS.
Daar kun je al een tijdje muziekdienst afnemen me dunkt en je kan het doen zonder te moeten vrezen om ooit een boze brief van BAF op de deurmat te krijgen. Als ik zie hoeveel ik door de jaren heen heb uitgegeven aan CD's en iTunes albums (en de grote data forfaits voor het downloaden) dan is een muziekdienst voor mij een koopje. Desalniettemin kan hij -indien hij dat wenst- 3 maand gratis Apple Music proberen op zijn iPad.
Voor elk wat wils!
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.526
159
66
Voor 270euro heb je reeds al een goede nas.
Voordeel vind ik nog steeds de snelheid van de nas, en het feit dat je er talloze functies op kan plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
krikri zei:
Voor 270euro heb je reeds al een goede nas.
Voordeel vind ik nog steeds de snelheid van de nas, en het feit dat je er talloze functies op kan plaatsen.
Incl. schijven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
krikri zei:
Voor 270euro heb je reeds al een goede nas.
Voordeel vind ik nog steeds de snelheid van de nas, en het feit dat je er talloze functies op kan plaatsen.
Voor <270€ haal je een DJ115J + 4TB WD green bij CoolBlue. Single Core ARM @800Mhz.
De snelheid van dit toestel moet ik nog zien.
1f44d.png
Ik denk dat je dan blijer wordt van een Shield TV Pro.

Talloze functies en goedkope nas gaan -althans dit is mijn ervaring- niet samen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.526
159
66
snelheid is goed genoeg voor mij. Geen probleem met streaming en kantoor aplicaties.
 
Laatst bewerkt door een moderator: