• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smartphone's

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
Precies nergens een smartphone topic...   Wie heeft er wat en ben je er tevreden van?   Ik heb al sinds jaar en dag een smartphone en zou niet meer zonder kunnen. Het is begonnen een hele tijd terug met een Nokia 6680. Uiteraard was dit niet een smartphone zoals wij dit nu kennen maar je kon wel al progs installeren. Waardoor het in principe een smartphone is. Maar sinds Apple de iPhone uitgebracht heeft heb ik altijd al een iPhone gehad. Eerst als 1 van de eerste in België via grijze import uit de VS. Dit moest toen nog met een sim kaart mod gebeuren want anders kon die niet gebruikt worden in België. Een tijd later heb ik toen een 4 gekocht wanneer die net uit was. Die was gewoon gekocht hier. Gedaan met prutsen dus...   Maar begin vorig jaar heb ik mijn iPhone 4 verkocht en voor het WP8 experiment gegaan. Na enkele maanden heb ik dit opgegeven en heb ik mij eens gewaagd aan Android. Momenteel heb ik een Oppo Find 5 met nog 4.2.2 software. Daar staat de schil ColorOS op van Oppo. Versie 1.0.2i.   Maar eerlijk gezegd kan het kan toch allemaal niet tippen aan mijn iPhone... iOS vind ik persoonlijk beter. Met Android heb je meer bewegingsvrijheid maar eigenlijk maak ik daar bijna geen gebruik van.   Iets waar ik mij enorm aan stoor is mijn batterij. Die overleeft geen dag ook met normaal gebruik. Dit ligt natuurlijk niet enkel aan Android. De ColorOS schil van Oppo is eigenlijk de grote schuldige. Zo staat er bv in mijn contact list nu soms 4-5x dezelfde naam. Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, WhatsApp, Twitter staat allemaal apart weer gegeven. Momenteel is er een bug in hun software waardoor die contacts niet kunnen samen gevoegd worden... :angry:   Als ik een update wil doen moet mijn ganse tel gereset worden en moet ik alles via back ups terug zetten. Al mijn instelling moet ook telkens weer terug doen.   Uiteraard zijn een groot deel van mijn android problemen omwille van die schil. Bij een andere Android phone zal dit hopelijk minder het geval zijn. Ik zou eventueel een andere ROM kunnen proberen maar dat is gewoon weer prutsen. Ik wil gewoon dat het werkt zonder dat ik daar te veel tijd moet in steken.   Omwille van die problemen denk ik er dus aan mijn gsm weer te verkopen en mss terug een iPhone te kopen. Probleem is dat ik nu een 5" scherm gewoon ben. Terug iPhone betekent een 4" scherm. Dat zal wel lukken natuurlijk maar zo'n groot scherm bevalt mij wel... Dus dat is imo grootste nadeel aan de iPhone. Als je een topmodel koopt van Android of WP8 is het prijs verschil niet zo groot meer. Dus vele vinden dit een nadeel maar dat klopt niet echt vind ik.. Bij verkoop krijg je ook veel meer terug waardoor het verschil zeker verwaarloosbaar wordt.   Maar nu zit ik dus met twijfels.. Een 5S kopen of toch nog afwachten wat WP8.1 zal worden.. Want de dingen die mij het meeste stoorden aan WP8 zullen daarbij opgelost worden. Hun Appstore zal wel altijd blijven onderdoen voor die van iOS en Android. Een bouwkwaliteit zoals Apple zal ik ook niet moeten verwachten. Android blijft natuurlijk ook een mogelijkheid maar dan graag een model dat niet goedkoop aan voelt. Bijna alle samsung modellen vallen daarom dus al weg. LG charmeert met de G2 maar is blijkbaar ook maar plastiek. De flex van LG is wel leuk maar te duur en nog net iets te vroeg hiervoor. Nexus 5 valt weg want slechte batterij. HTC one is allicht de beste keuze van Android phones als ik kijk naar bouwkwaliteit en batterij. Maar daar is ook weer zo'n schil over en of je later updates krijgt naar laatste nieuwe versies is altijd een groot vraagteken...   Bij WP zou mijn keuze vallen op Nokia. Is ook soort unibody zoals mijn Oppo wat nog degelijk aan voelt maar is beter dan die plastiek gsm's zoals die van Samsung
1f644.png
. Nokia 1520 is het topmodel maar wel heel groot met 6". Volgende maand zou WP 8.1 uitkomen. Allicht komt er dan ook een nieuw Nokia model dat rond de 5" zal zijn.   Ik had gedacht mijn gsm te kopen bij http://www.eglobalcentral.eu/   100 tot 150e goedkoper dan ergens anders maar wel te vertrouwen als ik de verschillende reviews lees. GSM komen wel uit Hong Kong maar zijn gewoon Europese modellen.   Wat zou de beste keuze zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Aha! Leuk topic!

Ik heb zo'n plastic gedrocht! Een samsung s3!

Mijn beste phone ooit!

Super tevreden van! Zalig groot scherm wat ik int begin echt nooit wou!

Met android kan je alle kanten uit.

Vriendin heeft iphone 4s. Die zegt soms van gebruik jij jouwgsm want die trekt mooiere fotos. Of. Je scherm is lekker groot.

Soms wil ze dingen die niet kan met ios terwijl dat wel kan met android.


Nee. Voor mij geen andere meer.

Moest de iphone een groter scherm hebben zoals mn samsung dan zou ik het wel overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
Mijn windows phone was gebasseerd op die samsung S3. De Ativ S. Als je daarbij op de achterkant duwde kon je dat zo lichtjes induwen. Was dat niet meer gewoon na jaren iPhone... Achterkant kwam heel soms eens los. Voordeel was natuurlijk wel dat je batterij kon vervangen en dat er zelfs een SD kaartje in kon! Na 4-5 maand gebruik krijg ik ongeveer even veel geld van mijn Ativ S dan van mijn iPhone 4. Die iPhone was wel 2 jaar oud!   Maar ik veronderstel dat jij niet de problemen hebt zoals ik heb met mijn Android phone? Niet x aantal dezelfde contacten? Batterij niet plat tegen de valavond na een nacht opladen. Na een update niet alles opnieuw te moeten instellen? De grote van het scherm is idd een grote plus. Verder is mijn 1080p scherm ook van een fantastische kwaliteit. Foto's zijn OK maar zeker niet beter dan die van mijn vorige gsm's. De iPhone heeft altijd al goeie camera's gehad volgens mij. Dus denk dat je vrouw iets verkeerd met de hare
1f61b.png
.   Voorbeelden van dingen dat niet kan met iOS en wel met Android?   Geruchten zijn nu wel dat de nieuwe iPhone's ook groter zullen zijn. Allicht zal er ook wel een 5" versie komen dus. Sinds de 5 is het 4". Dus wel iets groter dan je vrouw haar 4.   Maar ben dus nog serieus aan het twijfelen. De perfecte gsm bestaat nu eenmaal niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Nee dat heb ik allemaal niet. Je kan niet induwen.. Geen batterij of contacten probs enz. Niks v al dat. Ik zou nooit een oppo of win phone kopen.

Schoenmaker blijf bij je ...

Je zegt toch zelf voordelen android: sd kaart, hdmi poort, batterij wisselén, meer toegankelijk. Meer tweakbaar enz

Mijn camera is stukken beter dan 4s, maar is s3 geen jaartje recenter?

Moest ik nu ene kopen... Direct een s5!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
Windows phone bestaat ook al tijdje hoor. Maar met hun 8 zijn ze van 0 af begonnen. Net zoals ze dus gedaan hebben met hun OS voor PC's.. Oppo is idd iets nieuws in smartphone land.. Is high end wat betreft hun DVD/BR spelers maar dan maak je nog geen goeie smartphone. Het is wel vooral de software die problemen heeft, hardware heb ik amper problemen, buiten batterij dan. Daar zijn de meeste het ook over eens. Hardware is goed of zelfs heel goed. Moest dit met een stock android komen zou het echt wel een top android phone zijn. Maar helaas...   SD kaart, hdmi, batterij wisselen kan zeker niet bij alle Android phones hoor! Is zelfs niet met de Nexus en bij de mijne trouwens ook niet. Zou zelfs niet weten waarom ik HDMI nodig heb om mijn smartphone. Ik heb een app op mijn GSM waarbij ik beelden van mijn gsm zonder probleem kan weergeven op mij TV. Dus daar voor heb ik het niet nodig
1f61b.png
  S3 is recenter dan 4S volgens mij.   De S5 is terug plastiek. Je zou dus 650 euro neertellen voor een plastiek gsm met gimmicks die je amper zal gebruiken. Iets zoals hartslag meten, ogen volgen om te scrollen, allicht een inferieure scan voor vingerafdruk klinkt allemaal mooi maar gebruik je in de praktijk amper of zelfs niet. Feit dat hij even waterdicht is vind ik wel heel handig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
iPhone er is simpelweg géén andere die ook maar in de buurt komt wat gebruiksvriendelijkheid betreft :ph34r:
1f61b.png
en al de rest ook eigenlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Je zou beter je status veranderen naar "apple share holder" lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
iPhone is en blijft ook een heel goeie smartphone he... Ik heb nu de "grote" 3 gebruikt en mijn voorkeur gaat toch uit naar de Apple hoor. Het grootste minpunt is dat ze maar 1 scherm grote hebben. Hopelijk komen ze met een volgende lijn met modellen met keuze tussen 4" - 5" - 6" uit. Als je extra geheugen wil vind ik ook schandalig duur...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
Hmm. Gisteren heb ik mijn Oppo Find 5 nog eens geupdate. Deze update bevalt mij wel. Enkele leuke nieuwe features die super handig zijn.   Ik heb ook voor het eerst een OTA update kunnen doen zonder dat ik volledige reset heb moeten doen. Dus geen backups moeten terugzetten. Al mijn instellingen bleven bewaard en mijn lay out en verschillende apps bleven ook op dezelfde plaats. Zoals ik het dus gewoon ben van mijn iPad en mijn iPhone vroeger...   Hekel punt blijft wel dat ik verschillende contacten x aantal keer in mijn contact list staan. Hopelijk zal dit opgelost worden met de volgende update. Batterij verbruik verwacht ik geen wonderen van. Zal allicht wel ongeveer hetzelfde blijven..   Eind april komt de Oppo Find 7 uit. Die ziet er van hardware fantastisch uit... Afwerking in metaal of carbon. Mooi afgewerkte led notificatie. Verwijderbare batterij. 5.5" groot scherm. Supercamera. Kan SD kaart tot 128 gig in. Topmodel heeft de snelste processor van het moment. Een 1080P of zelfs QHD scherm voor topmodel! Eerste fabrikant dat dus met een QHD scherm op de markt komt... Prijs is 360 voor de gewone, 460 voor het topmodel.   Helaas draait hij wel nog op Android 4.3. Dus wat de software zal brengen is nog af te wachten. Ze zijn wel bezig met ColorOS naar een hoger niveau te brengen. Met die nieuwe Find 7 verdwijnen wel de meeste pijnpunten dat ik ondervind bij mijn Find 5. Nieuwsgierig naar de eerste reviews..   https://en.oppo.com/products/find7/#find7-header
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
Mja. Google heeft 4.4 vooral uitgebracht zodat tragere smartphones snel genoeg blijven. Wanneer er reeds de snelste chip in je phone zit is dit iets minder noodzakelijk..   Maar mijne is idd wel rooted. Zodat ik bepaalde apps kan gebruiken. Eigenlijk vooral voor 1 app. Light manager.. Zo kan ik instellen welke kleur mijn led moet worden bij bepaalde berichten of meldingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Sinds de allereerste iPhone, toen nog uit de US gehaald, wil ik niets anders meer. En ja, ik besef dat ik misschien meer betaal omdat het een Apple is maar niets werkt, imho, zo goed als iOS. En ja, ik heb ook al Android toestellen getest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Vandaag de update Android 4.4.2 ontvangen voor de LG G2
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
Vandaag de update Android 4.4.2 ontvangen voor de LG G2
263a.png
  Ik zit nog steeds op 4.2.2.. Maar is er veel verschil tussen beide?  
Sinds de allereerste iPhone, toen nog uit de US gehaald, wil ik niets anders meer. En ja, ik besef dat ik misschien meer betaal omdat het een Apple is maar niets werkt, imho, zo goed als iOS. En ja, ik heb ook al Android toestellen getest.
    Zelfde bij mij.. Ik heb nog altijd de chip dat ik op mijn sim kaart moest leggen zodat mijn iPhone hier in Belgie zou werken. Apple is idd duurder maar nadien krijg je er meer geld van als je hem verkoopt. Je kan het beetje vgl met de restwaarde van een Duitse wagen en een Franse
1f609.png
  Maar ik heb nu alles geprobeerd. Elk platform heeft zijn voor en nadelen. Sinds ik mijn iPhone begin vorig jaar verkocht heb wissel ik wel meer. Denk er aan nu alweer een nieuwe te kopen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
Gisteren een BlackBerry Z10 gekregen op het werk, nu kan ik overal mijn mails van het werk lezen
1f644.png
Best een aardig toestel als je het een beetje gewoon bent.  
small_Z10-6626.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.486
311
93
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Klinkt inderdaad allemaal veelbelovend, maar zit momenteel nog altijd goed met mijn S3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Klinkt inderdaad allemaal veelbelovend, maar zit momenteel nog altijd goed met mijn S3
Ik heb ook een S3, wordt die van u ook tergend traag na verloop van tijd? Soms is het echt om gek van te worden met mijne.
 
Laatst bewerkt door een moderator: