• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nochtans beweert spotify dat je maar 1 tegelijk kan gebruiken. Vreemd Ik zou het eens moeten zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
ik probeer je verwarring te snappen. B)   In de sonos app zet je de link op naar spotify. In deze sonos app kan je al je sonos devices besturen (room A, room B, ...) Zelfs al heb je 10 sonos devices heb je nog steeds maar 1 login op spotity. OK ?   "Problemen" beginnen wanneer je de spotify app rechtstreeks gebruikt vanaf je tablet/pc. Deze logt ook in op de spotify server. Dan moet je beginnen met 1 van de 2 online en de andere offline te gaan zetten. Got it ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ah ok dus het werkt wel gewoon met alle sonos devices (ook verschillend)   En is de spotify binnenin sonos app even goed? Kun je eens wat screenshots tonen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
net screenshots genomen. ik stuur ze je morgenavond door
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
zie hierboven een heleboel screenshots van de sonos app mbt spotify Eerst zie je hoe je naar spotify gaat. Dan hoe je een bestaande playlist kan bewerken en queuen naar een bepaalde ruimte. Daarna hoe je iets aan de playlist kan toevoegen (=norah jones) Dan maak ik een nieuwe playlist (=for stijn) en voeg ik er de nummers van de afrekening cd aan toe + vervang ik de queue voor de ruimte door deze nieuwe playlist   Kortom : je hebt heel wat mogelijkheden mbt spotify rechtstreeks vanuit de sonos app. Ik vind het meer dan ok !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mm wel erg beperkt qua ruimte voor spotify zelf
2639.png


Dingen als "ontdekken en browsen" die je in de spotify app hebt, heb je hier niet.

Ook zijn de covers enzo toch erg klein, niet?

Om zo nieuwe muziek te ontdekken. Lijkt het wel krap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zal morgen nog es op mn gemak bekijken... Toch alvast bedankt! Zo krijg ik een aardig idee!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
Ik vind het niet onlogisch dat je niet alles kan doen via de sonos app. Voor mij indien deze vlekkeloos de playlists overneemt, je deze indien nodig kan wijzigen en spelen in een deel of in al je ruimtes vind ik het perfect. Persoonlijk zit ik niet continue te zoeken nr nieuwe muziek. Er waren wel al requests open op het sonos forum om dat "browsen" te implementeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Waar speel jij dan je muziek het meeste af? Van spotify of een eigen library? Je kan natuurlijk wel zo werken, dat je in de spotify app alles doet, zoals het aanmaken van playlist, of albums starren enz, en dan in de sonos het afspelen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
zo doe ik het idd momenteel. Helft van de tijd speel ik internet radio. Andere helft de spotify playlists. Wegens het gebruiksgemak, de muziekkeuze en de mogelijkheden van spotify bekijk ik de massa's muziek op mijn synology zelfs niet meer
1f62e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja ik zoek en kijk nog even de kat uit de boom.   Ofwel ga ik dan voor sonos oplossing... ofwell voor een oplossing met bluetooth speakers voor in de badkamer/terras , op voorwaarde dat ik beneden dan eventueel via airplay hetzelfde kan doen. Enkel nadeel dan is dat ik niet overal tegelijk muziek kan hebben. Met sonos dan weer wel. Maar hoe vaak doe je dit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik heb gisteren eens wat zitten rondkijken voor die Sonos (voor als we ooit naar een woning verhuizen - zijn momenteel al aan het rondkijken voor grond dus dat is al een begin).   Op termijn zou ik in volgende ruimtes muziek willen: badkamer: 1 x Play:1 of Play:3 (heb ze nog niet beluisterd dus kan niet oordelen) keuken: 1 x Play:3 of Play:5 terras: hiervoor zou ik de Play:3/Play:5 uit de keuken nemen, wanneer we op ons terras zitten leefruimte: voor de leefruimte zou ik gebruik maken van de home cinema set, om muziek af te spelen   Als ik goed gelezen heb, kan ik bvb de Play:3/Play:5 van de keuken aansluiten op een router. Deze Play zou dan verder signaal geven aan de Play in de badkamer. Klopt dit? Of moet ik een Bridge/Connect aansluiten op de router om dan zowel muziek in de keuken als badkamer te hebben?   Het lijk mij eigenlijk ook beter om een Bridge te kopen, aangezien ik de Play van de keuken op het terras zou gebruiken als we op het terras zitten (waardoor het dan nogal moeilijk is om die Play aan de router te laten hangen). Of zien jullie voor het terras een andere optie?   Het is weliswaar nogal voorbarig maar wil mij toch hier en daar al wat inlichten over de mogelijkheden etc, zodat ik tegen dat het zover is met alles wat rekening kan houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je voor de leefruimte gebruik wil maken van je cinema set, kun je daar toch de sonos "connect" voor gebruiken? Die connect hangt dan aan je router en is eigenlijk tegelijk je bridge voor het signaal door te geven.     Bij ons is de keuken ook aan de woonkamer, dus onmogelijk om daar 2 verschillende dingen te laten spelen. Zou elkaar storen. Wat ik wel zou zien is eventueel badkamer/slaapkamer en dan 1 vd 2 te gebruiken voor op terras. zoals ook jij wilt doen.   De connect in de woonkamer geeft dan door naar badkamer/slaapkamer/terras.   Alleen vraag ik me af.. hoeveel keer ga ik op de slaapkamer luisteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Een ander vraagje Stel ik heb volgende sonos   1 woonkamer 2 badkamer   kids worden groter en willen ook ene   3 kids slaapkamer 1 4 kids slaapkamer 2   Ikzelf heb 1 spotify account   Ik pak de sonos app op mn tablet, en vraag song X op sonos 1 woonkamer M'n dochter wil ook muziek van dezelfde spotify account op sonos 4 slaapkamer 2 en opent de sonos app op haar iphone?   Zal dit conflicten geven -> op mijn sonos app? of op de spotify account?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Hmmm de Connect is natuurlijk meteen 300€ duurder... Vandaar dat ik eerst naar de Bridge gekeken heb. Enkel de Bridge aan de router hangen en dan bvb een Play:1 lukt dan niet?   Hoe zit het eigenlijk met storingen? Is het bereik van in de woonkamer naar de badkamer bvb goed te doen, zonder extra versterking van je signaal onderweg?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat lukt ook, denk ik, (zelf ook nog nooit gezien) enkel bridge en play 1 Ivm bereik is het sterk afhankelijk van wat er tussen zit denk ik. Beton/staal?...   Of je werkt met spotify connect... (niet hetzelfde als connect van sonos), enkel nadeel is dat je niet op 2 plaatsen tegelijk muziek kan spelen... Maar wel vanaf de spotify app
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoewel spotify connect, niet helemaal hetzelfde is als wat sonos doet, ze komen toch aardig in elkaars vaarwater..   http://forums.sonos.com/showthread.php?t=36038   Met spotify connect kun je via de app van spotify alles bedienen en door de luidsprekers sturen rechtstreeks, maar niet overal tegelijk. Sonos kan overal tegelijk maar daar kun je met de app van spotify zelf niet bedienen.   Het optimale is uiteraard, sonos bedienen met spotify app. Maar dit gaat us niet. Dilemma !   Mogelijkheid is spotify connect op de sonos speakers, maar daar wil niemand van weten
2639.png
  Erg hatelijk dit! Dit is niet goed voor sonos, maar ook niet voor spotify .. Benieuwd wie hieruit de winnaar komt.   Ik wacht nog even af tot ook hier duidelijkheid in is..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou wel eens willen horen hoe, volwaardig een sonos playbar is in combi met de sonos sub en 2x play 3 voor de rears Dan heb je 5.1 Vraag me af hoe dit scoort? Zou het beter klinken dan bose?   Aan te raden voor leken?   Zelf twijfel ik nog   - voor in de woonkamer sonos connect of airport express zodat ik airplay heb op versterker of wachten totdat gotham xbmc er is en ios 7 en airplay bug eruit is zodat ik mn htpc dan kan gebruiken voor airplay (hoewel ik dan nog steeds met die vervelende mysql login zit)   en dan voor bakamer ofwel met sonos werk, ofwel met airplay ofwel met bluetooth   pfff   bijkomend dan wacht ik nog steeds op spotify zn album collectie. Ben er dus nog steeds totaal niet uit!
 
Laatst bewerkt door een moderator: