• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sony Bravia KDL-60W855B

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
Hey iedereen,

Nu het nog solden zijn ben ik toch is naar de winkels gegaan om wat tv's te bekijken. Aangezien we pas in oktober verhuizen wou ik dan pas een tv kopen maar ik moet zeggen: de solden ogen hier en daar toch interessant. Zo heb ik de Sony Bravia KDL-60W855B gevonden voor 1299€. De demo (soort natuurdocumentaire) vond ik erg aangenaam om naar te kijken. Nu zoek ik morgen terug te gaan maar ditmaal met een stickje met daarop Avatar in hoge kwaliteit. Zo kan ik aan de hand van enkele scenes het hele 'pakket' een keertje beoordelen.

Uiteraard zoek ik vooraf zo veel mogelijk informatie en daarom dat ik hier ook is kom polsen naar de ervaringen/kennis aangaande dit model van Sony. Daarenboven vraag ik me af of 60 inch niet té groot is voor onze woonkamer? Voor de duidelijkheid heb ik even een schets toegevoegd. De eigenlijke afstand van de TV tot aan mijn hoofd zal zo'n 3.60m - 3.80m bedragen gok ik.

Ik ben jullie al bij voorbaat zeer dankbaar!

Vince

Render_02.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Lijkt me nogal groot, zo'n 60 inch voor een relatief kleine woonkamer... Bekijk anders het volgende topic eens: TV Kijkafstand Gids (bijlage zijn stuk, maak ik wel eens in orde).

@Joske007 heeft een Sony W8**B tv en komt van een defecte plasma af, denk dat hij je wel een goed idee kan geven^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
demon zei:
Lijkt me nogal groot, zo'n 60 inch voor een relatief kleine woonkamer... Bekijk anders het volgende topic eens: TV Kijkafstand Gids (bijlage zijn stuk, maak ik wel eens in orde).

@Joske007 heeft een Sony W8**B tv en komt van een defecte plasma af, denk dat hij je wel een goed idee kan geven^^
Bedankt voor je snelle antwoord. Volgens die formule (beelddiagonaal x 1,6) is een afstand van 243 cm aanbevolen. Ik zit nog wel een stukje verder dan dat. Of denk jij gewoon dat de tv an sich te groot is (esthetisch) voor de relatief kleine ruimte?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Vince187" data-link="https://home-theater.be/topic/1315-sony-bravia-kdl-60w855b/?postID=33519#post33519"> Nu het nog solden zijn ben ik toch is naar de winkels gegaan om wat tv's te bekijken. Aangezien we pas [b]in oktober verhuizen wou ik dan pas een tv kopen[/b] maar ik moet zeggen: de solden ogen hier en daar toch interessant. Zo heb ik de [url="http://tweakers.net/pricewatch/379492/sony-bravia-kdl-60w855b.html zei:
Sony Bravia KDL-60W855B[/url] gevonden voor 1299€. </woltlab-quote> Laat je door de solden niet gek maken, want deze prijzen komen naar het einde van het jaar zeker weer aan bod. Aangezien je gerust bij de verhuis tot oktober kan wachten is er misschien tegen dan wel heel wat beters te scoren, dan dat wat er nu in aanbieding staat.
<woltlab-quote data-author="demon"]
@Joske007 heeft een Sony W8**B tv en komt van een defecte plasma af, denk dat hij je wel een goed idee kan geven^^
Plasma is helaas dood en dus niet meer leverbaar
2639.png
Enig waardig alternatief is OLED en ik hoop echt dat Sony en Panasonic op het einde of begin 2016 eindelijk de concurrentie zal inzetten tov marktleider LG.

Ik zou nooit deze Sony W829 gekocht hebben, mocht mijn Pana VT60 niet overleden zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Vince187 zei:
Hey iedereen,

[...] Daarenboven vraag ik me af of 60 inch niet té groot is voor onze woonkamer? Voor de duidelijkheid heb ik even een schets toegevoegd. De eigenlijke afstand van de TV tot aan mijn hoofd zal zo'n 3.60m - 3.80m bedragen gok ik.[...]
Om toch een beetje "cinema" gevoel te hebben via TV is 60" op 3.60m-3.80m helemaal niet te groot. Zeker als je BD gaat kijken (of animal planet HD/nat. geo. HD enzo ;-)). Voor gewone TV programma's zou je nog kunnen zeggen om het wat minder groot te doen, wegens de nog veel te crappy uitzendingen. Maar anders...

Goeie deals zijn altijd te scoren hoor, het hele jaar door (via goeie dealers :)). Dat 'wachten' principe vind ik minder een argument eigenlijk (indien je niet in verhuis modus zit). Je zal doorgaans wel altijd de beste deal krijgen van het moment (als je je informeert en weet wat je precies vergelijkt/wenst). Uitkijken naar iets 'nieuws' kost altijd meer of minstens hetzelfde dan wat je voorop hebt gesteld. Of dat dan 'beter' is prijs/kwaliteit valt dan nog maar "af te wachten" natuurlijk. Als je wacht tot een bepaalde periode, dan kan je eens die periode is aangebroken weer wachten tot de volgende... op den duur blijf je maar wachten
263a.png
Nu ja, als je pas verhuist of inricht over x maanden staat dat ding daar maar niets te doen natuurlijk, dan is het misschien wel best om pas te kopen zodra je kan uitpakken en kijken (en met de beste deal van dat moment aan de haal te gaan)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik zit 4 meter van ne 50" inch en dat vind ik toch niet groot zenne. Zelfs ne 65" is mogelijk in die kamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zit ook 4 meter van 55", is perfect voor mij maar groter kan volgens mij ook zeker nog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
Bedankt voor de vele antwoorden!

Puur voor goed HD-materiaal (films, series, National Geographic,...) lijkt me dat inderdaad wel te doen, 60 inch. Maar zoals al werd aangehaald... Wat te doen met 'crappy' uitzendingen? Want zenders zoals een, canvas, vtm, Vier,... Zenden die eigenlijk uit in HD?

Is het trouwens geen optie om bij crappy uitzendingen je scherm 'kleiner' te zetten? Dus dat niet de volledige beeldruimte wordt benut maar dat je boven/onder/links/rechts gewoon wat grotere zwartbalken hebt?

Of is dat echt compleet kansloos?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Dat zal nog gaan hoor op 60" en fullscreen. Evt. uitzoomen kan misschien ook, maar dat zal van de TV afhangen als die dat kan of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
De meeste kanalen zijn 720p, dus absoluut geen probleem. Ik zit op 3.5m van een 50" en moest ik terug de kans krijgen kocht ik minstens een 55".
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
Bedankt voor de antwoorden. Morgen rijd ik is naar plattetv.nl in Breda. Volgens iemand op Tweakers moeten ze daar een groot aanbod hebben en uitstekende service. Ben is benieuwd. Iemand ervaringen met de shop in kwestie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
vrt bv doet sinds eind 2014/begin 2015 een inhaalbeweging om in full HD op te nemen en HD uit te zenden (maar er is sowieso altijd compressie mee gemoeid eer het bij jou binnenkomt) - andere zenders sprongen al wat eerder op die boot. Nu, wat ik vooral wou zeggen; 't is niet omdat ze HD uitzenden dat de opname (bron) zelf evenwaardig is hé, ... dan blijf je met minder goed beeld zitten. Anderzijds, het is maar hoe hoog je de lat legt, is dat van belang bij TV kijken? Het is fijn ja, maar rampzalig is dat allemaal niet. Buiten TV kijken beslis je zelf hoe "goed" het mag zijn
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: