• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Star Wars The Force Awakens

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
De hype mag nu wel ophouden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Ik moest nog ergens een halve dag verlof inplannen dit jaar, dus het leek me een ideaal moment om naar Star Wars gaan te kijken. Alleen had ik er niet aan gedacht dat alle pubers al vakantie hadden, dus de zaal zat goed vol, maar ze hebben zich keurig gedragen
263a.png


En nu de film zelf, hij is goed, zéér goed. De sfeer is terug zoals de oude films en hij heeft echt niets gemeenschappelijk met deel 1, 2 en 3, wat natuurlijk zeer goed is. De special effects zijn echt subliem, vooral de lightsaber gevechten (die lightsaber van Kylo Ren, zalig geluid
1f628.png
) en komen geloofwaardig over (CGI niets van gemerkt
1f604.png
) De cast doet het zeer goed, zowel de oude als de nieuwe en er zitten ook veel figuren in uit de originele delen, dus je moet echt wel op de details letten.

Enige minpunt aan de film, ondanks dat hij 2u20 duurt, ligt het tempo van de film zeer hoog en eigenlijk hadden ze hier al 2 delen kunnen van maken. Er gebeurt al zoveel in deze film, dat ik me echt afvraag wat ze in de volgende films nog gaan verzinnen. Ik ben in elk geval zeer blij dat Disney de rechten heeft overgenomen en ik ben benieuwd naar de volgende delen.

Maar is hij even goed of beter dan de originele films? Ik vind dit zeer moeilijk te beoordelen. Mijn allereerste cinema bezoek, was Star Wars samen met mijn vader. Zoiets blijft je voor altijd bij en geen enkele Star Wars film gaat dit voor mij overtreffen, maar deze komt echt wel in de buurt. Het is in elk geval een film die ik, net zoals de originele delen, nog vaak ga zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hier alvast een grote spoiler...
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    53,9 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Chr1st0f zei:
Ik moest nog ergens een halve dag verlof inplannen dit jaar, dus het leek me een ideaal moment om naar Star Wars gaan te kijken. Alleen had ik er niet aan gedacht dat alle pubers al vakantie hadden, dus de zaal zat goed vol, maar ze hebben zich keurig gedragen
263a.png


En nu de film zelf, hij is goed, zéér goed. De sfeer is terug zoals de oude films en hij heeft echt niets gemeenschappelijk met deel 1, 2 en 3, wat natuurlijk zeer goed is. De special effects zijn echt subliem, vooral de lightsaber gevechten (die lightsaber van Kylo Ren, zalig geluid
1f628.png
) en komen geloofwaardig over (CGI niets van gemerkt
1f604.png
) De cast doet het zeer goed, zowel de oude als de nieuwe en er zitten ook veel figuren in uit de originele delen, dus je moet echt wel op de details letten.

Enige minpunt aan de film, ondanks dat hij 2u20 duurt, ligt het tempo van de film zeer hoog en eigenlijk hadden ze hier al 2 delen kunnen van maken. Er gebeurt al zoveel in deze film, dat ik me echt afvraag wat ze in de volgende films nog gaan verzinnen. Ik ben in elk geval zeer blij dat Disney de rechten heeft overgenomen en ik ben benieuwd naar de volgende delen.

Maar is hij even goed of beter dan de originele films? Ik vind dit zeer moeilijk te beoordelen. Mijn allereerste cinema bezoek, was Star Wars samen met mijn vader. Zoiets blijft je voor altijd bij en geen enkele Star Wars film gaat dit voor mij overtreffen, maar deze komt echt wel in de buurt. Het is in elk geval een film die ik, net zoals de originele delen, nog vaak ga zien.
De nagel op de kop! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Ik heb hem gisteren gezien. Deze nacht wakker van gelegen omdat ik nog in een roes was van de film. Zit ook al de ganse dag met een gevoel van gemis, dat ik de film opnieuw moet zien etc. The Force... It's calling to me... and it keeps calling! JJ heeft een fantastische film afgeleverd die, volgens mij, de fans van het eerste uur meer dan vrolijk maakt! De mindere prequels zijn, wat mij betreft, op slag vergeten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Chr1st0f zei:
1) En nu de film zelf, hij is goed, zéér goed. De sfeer is terug zoals de oude films en hij heeft echt niets gemeenschappelijk met deel 1, 2 en 3, wat natuurlijk zeer goed is.ed, zowel de oude als de nieuwe en er zitten ook veel figuren in uit de originele delen, dus je moet echt wel op de details letten. 2) Enige minpunt aan de film, ondanks dat hij 2u20 duurt, ligt het tempo van de film zeer hoog en eigenlijk hadden ze hier al 2 delen kunnen van maken. Er gebeurt al zoveel in deze film, dat ik me echt afvraag wat ze in de volgende films nog gaan verzinnen.
1) Inderdaad, film was meer dan de moeite waard
1f44d.png
1f44d.png


2) Die 2u20 waren door het hoog tempo zo om. Toch ben ik blij dat men niet de Hobbit-weg heeft ingeslagen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
allé zeg, iedereen is blijkbaar met een natte broek uit de zaal gekomen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
nét terug van de fim, wat een geweldig spektakel! Deze film doet je echt de prequels vergeten, ze bestaan gewoon weg niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Vond hem ook super! Inderdaad alles wat ik gemist heb bij EP I,II,III Had tranen in de ogen en koude rillingen! Pure nostalgie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Woensdag gezien in Disney Paris, Gaumont IMAX screening... Intens! Heel leuke film (ik gebruik 'Goeie' niet, omdat ik akkoord ben met één review die ik had gelezen en graag net 'iets' meer de diepte van 'The Force' etc. had gezien) Een beetje copy zelfs van de eerste, qua look maar ook qua verhaal elementen. Echt van genoten en idd ook al zin voor 2de keer te zien en uiteraard op Bluray, en dan nog alle komende films... en Star Wars 'land' in US.... oh my... Als ik terug denk aan de prequels, dan denk ik dat de storylines op zich niet het probleem waren, maar weldegelijk de Regie en het visuele aspect. Mocht een 'JJ' de prequels gedaan hebben, dan hadden we toch wel een andere mening gehad. Maar bon, we kijken vooruit he... lots of fun to be had ...
263a.png
Ps; als je kan , ga toch es naar een 'echte' IMAX kijken, was toch wel fun, grotere brilletjes, super 3D gevoel,... alleen nog de resolutie wat opdrijven, want toch af en toe wat scherpte gemist hier en daar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
De vraag is dan natuurlijk: waardoor kwam dit? alle 6 de films waren gemaakt door dezelfde Regisseur! Waarom maakt Lucas 3 films die enorm aanslaan, En dan 3films waarin bij de bal zo mis slaat??


Zou het misschien ook te maken kunnen hebben met de leeftijd van de kijker?

...Zelf was ik te jong (1986) voor de 3 originele. Toen ik de originele 3 keek ...(ongeveer als 9-11 jarige)... vond ik dat, ...hoewel het zeer goede films waren, waren er te veel aspecten waardoor ik de kleding/ stijl, en visuele aspecten uit de 70's - 80's niet als "futuristisch kon aanzien"

Episode 1 heb ik toen in de cinema gezien, en zover ik nog weet, kan ik me niets meer herinneren dat episode 1 minderwaardig maakte tegenover ep 4-6.



Zodra episode 7 op BluRay uit is zal ik het geheel bekijken van ep 1 tot 7 bekijken, maar ik wou episode 7 eerst zien zonder het hele verhaal vers in het hoofd. ...misschien nu ik enkele jaren ouder ben, kan mijn mening verandert zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
mysteryliner zei:
De vraag is dan natuurlijk: waardoor kwam dit? alle 6 de films waren gemaakt door dezelfde Regisseur!
niet echt: George heeft EP4 gedaan en daarna de Prequels... EP 5 en 6 zijn van andere regisseurs. Hoewel ik George Lucas z'n visie apprecieer, alsook hem dankbaar ben voor wat hij heeft gecreëerd, is hij naar mijn mening niet zo'n goeie regisseur. EP 1,2,3 werden beter door een jonge dynamische regisseur gedaan, wat zeker tot een beter resultaat had geleid. EP7 is eigenlijk heel eenvoudig en de meeste kritiek is dan ook wel ergens terecht: Weinig diepgang in 'the force' etc... of 'beetje copie van EP 4'. maar, laat dat de pret niet bederven hoor, is top vermaak en de goesting naar meer is enorm!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
George is het gewoon kwijt, kijk maar naar de laatste Indiana Jones. Die heeft hij samen met Steven Spielberg gemaakt en dit is al een even groot drama dan de SW 1, 2 en 3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
demon zei:
Was te verwachten hé^^
Was inderdaad wel een beetje verwacht. Edoch tot er een andere lang naar uitgekeken blockbuster deze weer verslaat, hummm pak weg Avatar 2 bijvoorbeeld
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Stiibun zei:
Was inderdaad wel een beetje verwacht. Edoch tot er een andere lang naar uitgekeken blockbuster deze weer verslaat, hummm pak weg Avatar 2 bijvoorbeeld
263a.png
records zijn er natuurlijk om gebroken te worden. Maar met Star Wars denk ik dat je een publiek hebt met een heel gespreide leeftijd Voorbeeld: iemand die als 20-30 jarige fan geworden is bij het kijken van "a new hope" in 1977, kan die microbe doorgegeven hebben bij de latere films. zijn zoon was dus tiener in de periode New hope (1983) - phantom menace (1999). je kan dus in sommige families 3 generaties hebben die fan zijn en gaan kijken, al was het maar om "wij zijn daar vroeger ook samen naar gaan kijken"

Hoewel ik avatar een goede film vind, is de leeftijd van de gemiddelde kijker er toch iets beperkter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ga seffens werken maar wens jullie alvast een fijne fijne kerst toe!

Star-Wars-fandoms-gif-christmas-1726955.gif


20121204-194620.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Werk ze Zalig kerst v mij ook aan iedereen.. En vr de ps4 bezitters.. Afspraak om 3u vanacht op planeet jakku? Lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Vandaag swtfa gezien ,goede film ,doet ep. 1,2 en 3 volledig vergeten. Mocht wel 10 min. minder lang zijn en de bad guy vond ik niet zo imposant als Darth Vader .Eens dat hij z'n masker heeft afgedaan kwam hij als een bleitend klein kind over.
1f914.png
Toch van genoten en een dikke 8/10 waard.
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Jake zei:
Vandaag swtfa gezien ,goede film ,doet ep. 1,2 en 3 volledig vergeten. Mocht wel 10 min. minder lang zijn en de bad guy vond ik niet zo imposant als Darth Vader .Eens dat hij z'n masker heeft afgedaan kwam hij als een bleitend klein kind over.
1f914.png
Toch van genoten en een dikke 8/10 waard.
1f44d.png
Yep a gay Darth Vader!
 
Laatst bewerkt door een moderator: