• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telecom providers

Naar aanleiding van Skank zijn bericht ook eens even mijn moeder een bericht gestuurd.
Ze betaald blijkbaar voor telenet gsm internet en tv 90 euro/maand.
Als ik hetzelfde vergelijk via orange is het 71 euro per maand (ok eerste 6 maanden goedkoper maar dat boeit me niks want is geen vergelijk)
Via Scarlett zou het nog goedkoper zijn maar is nog niet beschikbaar bij haar (fiber?)
Voor 19 euro weet ik nu niet of het de moeite is om, om te schakelen en haar al die nieuwe zaken te leren?
Ik zou eigenlijk gewoon eens willen weten wat TV en internet alleen kost en haar dan een GSM abo bij Yoin ofzo aan te raden.

Naar aanleiding van Skank zijn bericht ook eens even mijn moeder een bericht gestuurd.
Ze betaald blijkbaar voor telenet gsm internet en tv 90 euro/maand.
Als ik hetzelfde vergelijk via orange is het 71 euro per maand (ok eerste 6 maanden goedkoper maar dat boeit me niks want is geen vergelijk)
Via Scarlett zou het nog goedkoper zijn maar is nog niet beschikbaar bij haar (fiber?)
Voor 19 euro weet ik nu niet of het de moeite is om, om te schakelen en haar al die nieuwe zaken te leren?
Ik zou eigenlijk gewoon eens willen weten wat TV en internet alleen kost en haar dan een GSM abo bij Yoin ofzo aan te raden.

19 euro is 19 euro

Gaat dat wel TV zonder een Internet abonnement? Bij Telenet gaan/zijn de digicorder en TV kaartje eruit, dus hebben ze nog alleen hun TV box net zoals bij hun dochter Base.

Mijn ouders zitten nu bij Proximus en betalen iets van €80+ per maand, maar ga hen binnenkort omzetten naar Scarlet wat dan €45 zal zijn voor internet, TV en vaste lijn. Mijn ouders houdt echt vast aan een vaste telefoonlijn.

Als ik base met decoder selecteer kom ik aan 37.8

Dat scheelt een hoop!
Ze raden wel aan om internet unlimited te nemen, mag ik vragen waarom?
Voor die tv maakt dat toch niet veel uit...

Buiten 1 tv die kijkt, zal er niemand op internet gaan...

Ik neem ook aan dat het full hd is toch he? En alles normaal en vlot zal werken?

Of vragen aan telenet voor tv only (iconic?) kom ik op 23,58? Ze maken er geen reclame voor maar is blijkbaar toch verborgen: https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv

Hoe kom jij bij scarlet aan 45 voor de drie?

Ik vind voor mn ma dat ze echt geen 61 euro moet betalen voor tv+telefonie en gsm 25
Ze leggen haar er echt op.
Gewoon tv + gsm abonnement onbeperkt bellen : bij hey heb je die aan 5 euro en dan nog tv abonnement

Twijfel nu wel tss base, telenet goedkoopste indien mogelijk of scarlet

Op de website van Telenet zie ik allesinds geen aanbod meer voor enkel TV. Ik vrees dat je minimaal als internet + TV moet nemen en dan wordt het weer duur :(

EDIT: Skank poste net een linkje dat het wel nog bestaat. Dan zou ik gewoon dat nemen. Daar zit volgens mij ook een modem bij want alles verloopt via internet tegenwoordig. Zolang je er niet voor betaalt, is het prima he.

Al ben ik niet helemaal mee hoor, op hoeveel komt het dan bij telenet
Ik neig meer naar base voor 37.8 euro (is dochter van telenet toch?)
en dat scheelt wel met 61 nu

Blijkbaar betaalt ze 21.93€ (kabelabonnement) + 11.26€ (digicorder) + 27,95€ (Freephone Europe) = €61.14
Dit is geen Pack, je betaalt de afzonderlijke elementen. Ik zal de laatste factuur es inzien.
Maar dan is het simpel, gewoon telefoon opzeggen.

Ik weet dat je allergisch bent aan die oude digicorders 🙂 maar heeft je moeder er dan nog zo eentje, want volgens mij heb je echt wel internet nodig voor die nieuwe tv boxen?

Dit zegt AI:
Nee, de nieuwe Telenet TV-box werkt niet zonder een Telenet internetabonnement, omdat hij alle functies (TV-gids, terugkijken, opnames, stembediening) via de internetverbinding regelt. Klanten die nog een oude Digibox/Digicorder hebben en geen internet, krijgen uitstel tot eind 2026 om om te schakelen naar een internet+TV-pakket, anders verliezen ze functies zoals Play Sports. Voor tv kijken zonder internet (enkel basiszenders) bestaat Compact TV, maar daarvoor heb je een recente TV nodig.

Waarom je internet nodig hebt voor de TV-box:
    • Interactiviteit:
      Alle interactieve functies zoals de TV-gids, Terugkijk TV, opnames en de TV-theek zijn afhankelijk van een internetverbinding.
    • Oude decoders:
      Oude Digiboxen/Digicorders konden nog op een 'dunne' internetverbinding (via een modem) functioneren, maar de nieuwe TV-box is anders.
Wat zijn je opties?
    • Internet + TV-pakket:
      Neem een Telenet internetabonnement (minimaal Easy Internet) en krijg de TV-box erbij. Dit is de meest complete oplossing.
    • Compact TV (zonder internet):
      Als je enkel de basiszenders wilt en geen internetabonnement wil, is er Compact TV. Dit vereist een TV van minder dan 10 jaar oud.
    • Wachten:
      Als je nu nog een Digibox/Digicorder hebt en geen internet, kun je nog tot eind 2026 tv blijven kijken, maar je verliest bepaalde functies zoals Play Sports en moet dan overstappen naar de TV-box (met internet).
Conclusie: Om de nieuwe Telenet TV-box te gebruiken, is een Telenet internetabonnement verplicht.

Al ben ik niet helemaal mee hoor, op hoeveel komt het dan bij telenet
Ik neig meer naar base voor 37.8 euro (is dochter van telenet toch?)
en dat scheelt wel met 61 nu
€23,58euro staat er op jouw link. En je zegt dat je het apart zou kunnen krijgen, dus dan verwacht is dat dat de prijs is.

Bel anders een naar klantendienst als je het zeker wil zijn.

Alles behalve tv opgezegd bij telenet, dan toch naar base gegaan en de overstap gedaan voor tv naar base via easyswitch, dus normaal zeggen zij dan nog telenet tv op
Ik zal alles zelf installeren voor base, scheelt 60 euro, dat zal wel lukken hoop ik.

Verder wil ik v orange naar hey overstappen maar loop tegen problemen aan dat mn mama geen itsme heeft, en dat blijkbaar de enige mogelijkheid is, ik zie niet direct alternatieven hoe ik dat kan oplossen, ze heeft geen smartphone, en ik ook niet meer waar zo'n oude normale sim in kan

Alles behalve tv opgezegd bij telenet, dan toch naar base gegaan en de overstap gedaan voor tv naar base via easyswitch, dus normaal zeggen zij dan nog telenet tv op
Ik zal alles zelf installeren voor base, scheelt 60 euro, dat zal wel lukken hoop ik.

Verder wil ik v orange naar hey overstappen maar loop tegen problemen aan dat mn mama geen itsme heeft, en dat blijkbaar de enige mogelijkheid is, ik zie niet direct alternatieven hoe ik dat kan oplossen, ze heeft geen smartphone, en ik ook niet meer waar zo'n oude normale sim in kan
Je kan wel de sim laten ruilen voor een nieuwe. Tegenwoordig krijg je dan 3 formaten die je kunt uitduwen maar ook terug steken.
En anders misschien via de telefoon het proberen bestellen?

Back
Bovenaan