• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet nieuwe witte modem ism eigen router?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Vraag me af hoe dit afgelopen dinsdag verlopen is? :)
De afspraak is naar volgende week maandag gezet.

Overstap van Whoppa naar Wigo is reeds gebeurd en de gekoppelde gsm’s hebben zelfs in huis bereik.
Bij Proximus zijn alle blokjes van het signaal actief en bij Telenet zonder de gsm-versterker maar 1 blokje.

Ik vraag me af of een gsm-versterker veel zal toevoegen, anders mag de modem-only gewoon lekker blijven.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
RIk, bij mijn schionouders in Reet is telenet signaal ook super zwak tot bijna onmogelijk. Bij mij valt het mee maar ook niet super. Zou eigenlijk niet mogen e maar is bekend probleem in de regio...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@ djaxx djaxx
Blijkbaar is er hier in de regio inderdaad nog zeer veel werk aan de (Telenet)winkel ivm goed bereik en stabiliteit.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Misschien ligt het niet aan de mast, maar aan het huis. Zelf heb ik buiten perfect ontvangst (mast staat op 100m), maar binnen heb ik geen ontvangst. Dit ligt aan de isolatie en het ijzer dat in de bouw gebruikt is.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Kooi van Faradey.....antenne van buiten naar binnen leggen . ;)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De afspraak is naar volgende week maandag gezet.

Overstap van Whoppa naar Wigo is reeds gebeurd en de gekoppelde gsm’s hebben zelfs in huis bereik.
Bij Proximus zijn alle blokjes van het signaal actief en bij Telenet zonder de gsm-versterker maar 1 blokje.

Ik vraag me af of een gsm-versterker veel zal toevoegen, anders mag de modem-only gewoon lekker blijven.
Ik vrees dat het niet alleen bij je thuis zal zijn. Sinds Telenet Base overgenomen heeft, hoor ik veel mensen klagen met telenet.
Hier op kantoor heeft iedereen met Proximus 4-5 streepjes en ze kunnen perfect bellen. Als er iemand extern op kantoor is met Telenet, dan heeft die ook maar 1-2 streepjes en is de kwaliteit van gesprekken slecht.
Ken zelfs mensen die met de gsm's weggegaan zijn bij Telenet omdat de ontvangst zo slecht is geworden sinds het Base is :(
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Omdat er een klant was weggevallen is er gisterenavond vroeger dan eigenlijk was voorzien nog een technieker aan huis geweest.
De technieker had zowel de nieuwste modem-only EMTA als een HGW all-in-one bij, maar omdat een MCE enkel en alleen maar werkt met de meest recente HGW, zat er niets anders op dan mijn huidige modem-only te vervangen door een all-in-one.

Gelukkig kan ik zeggen dat alles nu net zoals voorheen werkt, en de HGW waarvoor ik eerst vreesde tot u toe geen beperkingen oplegt.
Met wat steun van Jan, zijn enkele settings hier geheel geoptimaliseerd :)
De MCE zelf doet zijn werk prima en versterkt het signaal van 1 blokje naar het maximale gsm-bereik :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Een MCE is de afkorting van Mobile Coverage Extende, het versterkt het signaal binnenshuis voor een beter ontvangst bij gesprekken.

Voordeel:
Geen afzonderlijk gsm-abonnement meer en door deze in een all-in-one pakket zoals de Wigo op te nemen wordt de prijs per maand doorslaggevend goedkoper.
1 abonnement, een aanspreekpunt en 1 afrekening/overzicht.
1 onderhandeling voor internet, tv, vaste telefonie en gsm's.

Nadeel:
Aankoop van een MCE aan €140 is niet mals. (heb deze bij onderhandeling gratis met een servicetechnieker voor installatie aan huis gekregen).
Je moet je gsm voor gesprekken en sms binnenshuis op 3G zetten, voor dataverkeer zit je verder op je eigen WIFI-netwerk.
 

thibaultmol

New Member
26 jul 2018
1
0
4
27
Je hoeft niet 2x te port forwarden als je de Unify router in DMZ plaatst. Dan wordt alles automatisch geforward naar de Unify router en kan je daar port forwarding op doen.
Enige nadeel dat je hebt is dubbele DMZ.



Helemaal correct. Ik heb dit ook op manier draaien thuis.
Het enige nadeel is de dubbele DMZ, want daardoor werkt de ingebouwde Dyn DNS service van m'n Asus router niet.
Gelukkig veranderd mijn IP address pas als ik mijn model voor een lange tijd zonder stroom zet, dus ik kan perfect zonder Dyn DNS.


Normaal gezien is het geen probleem. Je kan een DMZ netwerk aanmaken en daarin je Unify router zetten.
Ik heb nu niet de witte router, maar wel de vorige generatie router van Telenet (zwarte met ingebouwde router en wifi) en dat werkt perfect met mijn eigen router door hem in DMZ te zetten.
broodro0ster broodro0ster Ik zit met de exact zelfde situatie als Joske007 Joske007
Ook een unify security gateway, ook de nieuwe witte router/modem van Telenet vanwege gsm range extender.
Maar ik begrijp nog niet echt goed. Als mijn dmz adres ingesteld staat op het adres van mijn Unifi volgens mijn Telenet router. Dan hoef ik dus enkel te port forwarden op mij unify security gateway? (en dus niet meer via Mijn Telenet voor mijn Telenet router/modem?)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
broodro0ster broodro0ster Ik zit met de exact zelfde situatie als Joske007 Joske007
Ook een unify security gateway, ook de nieuwe witte router/modem van Telenet vanwege gsm range extender.
Maar ik begrijp nog niet echt goed. Als mijn dmz adres ingesteld staat op het adres van mijn Unifi volgens mijn Telenet router. Dan hoef ik dus enkel te port forwarden op mij unify security gateway? (en dus niet meer via Mijn Telenet voor mijn Telenet router/modem?)

Ja, klopt. Wel zien dat uw Telenet router en Unify router een apart subnet hebben, want anders gaat het niet goed gaan denk ik.

Voor de Telenet router kan je 192.168.0.1/255.255.255.0 kiezen (denk dat dit zo default is)
Voor je Unify router dan 192.168.1.1/255.255.255.0

Je Unify router geef je als WAN adres een static IP adres. Bijvoorbeeld 192.168.0.10 (192.168.0.1 en 192.168.1.254 mag je niet gebruiken)
En dan stel je op de Telenet router 192.168.0.10 in als DMZ. Dan zal de Telenet router al het binnenkomend verkeer doorlaten naar 192.168.0.10, wat jou Unify router is. En dan hoef je enkel het beheer van poorten op je Unify te doen i.p.v. op beide apparaten.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: thibaultmol