• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet ontkent afknijpen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Bron tweakers


Telenet ontkent dat het downloadverkeer van klanten die usenet gebruiken bewust afknijpt. Een aantal Telenet-klanten klaagt dat hun usenetverbinding sinds enkele weken aanzienlijk trager is geworden.


Op het forum van de Belgische website 9lives stellen Telenet-klanten dat zij de doorvoersnelheid bij downloads vanaf usenet in de afgelopen weken aanzienlijk hebben zien afnemen. Zo claimen klanten dat zij in plaats van snelheden van 6 tot 12MB/s nu gemiddeld slechts 1 tot 2MB/s halen, waarbij diverse usenetaanbieders worden genoemd. Volgens de boze Telenet-abonnees knijpt de internetprovider doelbewust downloadverbindingen van usenetgebruikers af.


Tegenover Tweakers ontkent Telenet-woordvoerder Evelyne Nieuwland dat de Vlaamse kabelaar doelbewust de downloadsnelheid van usenetklanten vermindert. "We deprioritiseren geen enkele applicatie in downstream, ook usenet niet", aldus Nieuwland. Volgens de woordvoerder zijn er wellicht andere oorzaken op 'netwerk- of klantniveau' die de snelheid negatief kunnen be
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Vandaag gelezen in de gazet dat de staat effectieve maatregelen moet nemen tegen illegaal downloaden....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Staat is telenet niet.. Wil hier ook weer geen zon discussie voeren...


Feit is dat ze je snelheid afknijpen zonder reden en da mag nie
1f609.png


Voor niks niet...

Als je betaalt vr x snelheid, dan moeten ze die x snelheid geven. No matter voor wat.

Punt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Fair user policie etc.....lees uw kleine letters eens in uw contract dat gij voor akkoord hebt ondertekent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ben overgeschakeld naar Whoppa dat goedkoper is voor mij en zit nu ook sneller op grootverbruiker...vroeger pas na 1.2 TB nu al na 750gb! I download wel 's nachts...een geluk dat zelfs als grootverbruiker nog steeds 's nachts aan full speed kan downloaden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Nu.. Sinds 2 dagen knijpen ze zoiezo af! Ongeacht of je iets download! Tis echt erger aant worden met telenet.

En dan ben ik al jaaaaaaren trouwe klant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
2,5mb/s!

Wauw ik vlieg vooruit! Not!

En heb nog geen 100 gig gedownload deze periode!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hier nog niets van gemerkt de laatste dagen, altijd tussen 11 MB/'s en de volle 15 MB/s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb het hier idd ook al gemerkt laatste tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Blij dat ik daar geen last van heb
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nu nog steeds overdag?
  Nee avond en nacht schedule ingesteld. Dan maakt snelheid me eigenlijk ook niet zoveel uit, maar voor de zekerheid wel eens gecontroleerd.   Paar maanden terug wel last gehad, maar dat lag aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Voor de gein even een stuk van die Reference 2 disk gedownload. Toch gemakkelijk 10 MB/s op de iMac hier en dat is dan draadloos.   Dat er traffic shaping gebeurd, hummm misschien op gekende IP adressen ja, maar ik merk er niets van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Vandaag is het hier ook normaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:

katwax

New Member
22 nov 2013
1
0
4
Ik stel mij wel de vraag waarom ze het zouden doen, Telenet wint er niets mee buiten wat boze klanten. Zelf nog niets ondervonden, maar tijdens piek probeer ik mijn verbruik ook laag te houden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
idem. Maar het was toen wel effectief zo...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Het is niet dat als jij een lage download snelheid ervaart dat het daarom meteen aan "afknijpen" ligt. Kan wel meerdere oorzaken hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Het is niet dat als jij een lage download snelheid ervaart dat het daarom meteen aan "afknijpen" ligt. Kan wel meerdere oorzaken hebben.
  Dat denk ik nu net niet hoor. Heb het nog nooit meegemaakt Aan apparatuur en instellingen ligt het absoluut niet ! Ook gewoon downloaden ging aan volle snelheid..
 
Laatst bewerkt door een moderator: