• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Utp aftappen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik wil dus voor mn dedicated (gezien ik daar geen stroom noch utp heb) utp aftappen van de kamer eronder. De vraag is, hoe doe ik dit het best? Weet niet zeker wat er in die kamer ligt, cat 5e of 6   Welke kabel gebruik ik best om te verlengen, maar vooral, hoe koppel ik ze aan elkaar (zonder snelheidsverlies van data tijdens gebruik) + het moet weg in de valse wand kunnen zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik wil dus voor mn dedicated (gezien ik daar geen stroom noch utp heb) utp aftappen van de kamer eronder. De vraag is, hoe doe ik dit het best? Weet niet zeker wat er in die kamer ligt, cat 5e of 6   Welke kabel gebruik ik best om te verlengen, maar vooral, hoe koppel ik ze aan elkaar (zonder snelheidsverlies van data tijdens gebruik) + het moet weg in de valse wand kunnen zitten.
  Zoek een simpele switch en verwerk die achter de valse wand?...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dan heb ik terug elektricitreit nodig...

Nah, kan simpeler denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Maar wat bedoel je met aftappen? Wil je in die kamer ook nog een verbinding of wil je enkel maar doorverbinden naar de zolder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
In beide ruimtes verbinding ja

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Doortrekken is niet mogelijk. Ik kan hopelijk wel met utp tot ddarbij komen en zou toch graag gigabit houden


Splitten zoals op je link ga ik zeker niet doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Je kan dus niet met een kabel van de kamer naar de zolder, of versta ik nu helemaal verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik kan hopelijk met een kabel van de zolder naar de kamer, niks anders
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Kan je er ook 2 leggen (zolder naar kamer)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Kan je er ook 2 leggen (zolder naar kamer)? </woltlab-quote><woltlab-quote data-author="" data-link=""> Vrees ervoor, waarom? </woltlab-quote><woltlab-quote data-author="" data-link=""> Kan je hem niet doortrekken naar de zolder en daar een switch zetten en dan met een kabel terug naar beneden gaan?



Je kan trouwens een UTP kabel opsplitsen in 2 verbindingen, maar dan heb je maar maximaal 100Mb: http://www.cabling-design.com/references/pinouts/split.shtml

Om dus op zolder de switch te zetten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dan ben ik er nog niet he, hoe verbindt ik ze dan in de kamer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Bah nee niet doen, daar ga je spijt van hebben en absoluut niet tevreden van de snelheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Denk je? Dus enige optie is inderdaad 2 kabels trekken? Bah
2639.png
fuck (sorry voor de woordkeuze) zeg   Enige oplossing dus is een switch plaatsen op zolder, en in de kamer gewoon 1 op 1 verlengen , en dan vanaf switch zolder naar apparatuur gaan en terug naar beneden naar de kamer? Ik heb dan wel een switch achter een switch.. dat vormt geen probleem? Alles vindt alles?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Normaal heb je geen verlies, een patchpaneel werkt ook op deze manier. Zo'n plug zou ik niet vertrouwen, zeker niet als je dit in de muur gaat steken.
 
Laatst bewerkt door een moderator: