Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Das de stand afwezig. Heb je eigenlijk al eens een CO2 meter geplaatst in huis en de slaapkamer om te zien als je voldoende ventileert?Ik dacht dat stand 1 normaal was, staat hier al altijd zo![]()
Nee,Das de stand afwezig. Heb je eigenlijk al eens een CO2 meter geplaatst in huis en de slaapkamer om te zien als je voldoende ventileert?
Hier staan in alle slaapkamers een Awair Element en wij ventileren redelijk wat om onder de 800ppm te blijven. Op de stand 1 worden de waardes ongezond hoog.
Ja hoorJe moet er geen 5 hebben he. Koop er eentje en zet die eens 3 dagen in uw slaapkamer, dan eens slaapkamer kinderen, dan eens living en dan ga je wel zicht hebben op de luchtkwaliteit in die ruimtes. En dan evt. balansventilatie een standje hoger zetten indien dat nodig blijkt.
In onze vorige woning hadden we niks van ventilatie en toen heb ik er ene gekocht voor de slaapkamer en living.
In de nieuwe woning heb ik een op onze slaapkamer gezet en eentje op de slaapkamer van de zoon. Vooral om de temperatuur daar nog te monitoren om de koeling/verwarming daar op te zetten van op afstand. Ondertussen weet ik dat de CO2 waardes daar in orde zijn. In de living heb ik hem ook eens gehad en das hier altijd dik in orde tenzij als we volk uitnodigen. Vanaf 7-8 man moeten we meer gaan ventileren.
En waarom niet te hard afgaan op PPM? Meten is weten? Als ze overal adviseren om op 800ppm te mikken en niet boven de 1200ppm te gaan, dan moet daar toch enige waarheid inzitten?
![]()
CO2 in het binnenklimaat gevaarlijk?
Lees onze blog over de gevaren van Co2 in het binnenklimaat. We leggen je de gevolgen uit. Lees meer.klimaatbeheer.eu
![]()
Het is niet voor niets dat er voor een grenswaarde van 1200 ppm CO2 is gekozen!
Ventilatie in scholen en gebouwen is cruciaal voor het welbehagen, de gezondheid, de prestatie of productiviteit van de mens. De hoeveelheid CO2 in de lucht is een zeer goede maatstaf voor de 'vervuiling' en de verse lucht ventilatie in de ruimte. Boven de 1200 ppm CO2 is er geen sprake meer...whc-consultancy.nl
argh verdommeHeb die van mijn voor 99euro/stuk gekocht. Ondertussen wel al 2 jaar geleden.
Maandag waren ze nog 120euro/stuk met de prime days op amazon, maar nu terug 150
Gewoon op de 0/1 rechts?Ne relais ? That's it ? Ja dan kan je alle kanten uit hé. Zelf ESP32 bricoleren uiteraard is mogelijkheid, maar evengoed een Shelly 1 Plus gebruiken. Die heeft een zogenaamd "dry contact" waarmee je een relais kan schakelen.
In een Shelly 1 Plus zit trouwens intern ook een ESP32 in hoor ;-) maar wel met kastje reeds errond etc.
Dan gewoon "de contacten" van die badkamer-ventilator op de 2 aparte schroefjes zetten ; AAN / UIT that's it.
Ik dacht dat je een hele regeling had met verschillende standen enz ?
- alias: Turn ventilation unit on and off above bad humidity
trigger:
- platform: numeric_state
entity_id:
- sensor.vochtigheid_badkamer_kids_humidity
above: 65
id: Vochtigheid teveel badkamer kids
- platform: numeric_state
entity_id:
- sensor.vochtigheid_badkamer_kids_humidity
below: 56
id: Vochtigheid goed badkamer kids