• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Vergelijkende demonstratie cinedream

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Hoi allemaal,


Een week geleden ging in naar de HCH in Wijnegem. Hier zag ik heel wat mooie projectoren en ander leuk speelgoed. Alles was zeer netjes georganiseerd, waarvoor complimenten aan Werner en zijn team.

Na de beurs had ik echter nog heel wat onbeantwoorde vragen. Op de beurs zijn de opstellingen zodanig anders dan bij mij thuis, waardoor ik het moeilijk vind om de verschillen toe te wijzen aan één component. Op de beurs was het bijvoorbeeld heel eenvoudig om de verschillende projectoren te vergelijken, maar het aandeel van de daylight schermen (tov een "gewoon" scherm) was mij onduidelijk. De daylight schermen zijn behoorlijk prijzig, maar een scherm blijft normaal gezien meerdere projectoren hangen. Wie weet is deze upgrade wel beter dan een nieuwe projector? Ik had dus graag een directe vergelijking gehad waarbij de projector wel dezelfde bleef, maar de randcomponenten steeds veranderden.

Ik heb Werner hierover geïnformeerd, hij begrijpt het “probleem” en wilt zowaar een nieuwe demo organiseren.

Concreet zou het gaan over 2 identieke opstellingen waarbij telkens één component gewijzigd wordt. Door deze simultane weergave side-by-side kan je duidelijk vaststellen wat iedere verandering met zich mee brengt en welke upgrade voor jou het meest zinvol lijkt.

Hierbij denk ik onder andere aan: -Verschillend scherm (daylight-gewoon-verschillende gains) -Verschil tussen mediaspelers zoals dune-mede8er en oppo -Verschil tussen gekalibreerde projector en niet-gekalibreerd -E-shift aan en uit -Frame interpolatie aan en uit -Gebruik van een dynamische iris aan/uit -…

De demonstratie zou plaatsvinden bij Werner in Breendonk, of op dezelfde locatie van de HCH in Wijnegem. Dit afhankelijk van het aantal inschrijvingen.

Datum is nog nader te bepalen.

Gelieve hier alvast aan te geven als je interesse hebt om deze demo bij te wonen.
1f609.png



Werner: alvast heel erg bedankt om dit te willen organiseren!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Zeker en vast interesse hier. Ondanks dat ik een batcave heb, twijfel ik om een daylight scherm te kopen. Maar ik heb het verschil nog nooit gezien in een donkere ruimte, dus ik weet niet als het echt veel verschil zou maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik zit dus in dezelfde situatie
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 69

Guest
Als de datum meevalt wil ik wel eens afkomen. Mss interessant om een lijstje te maken van wat we willen zien en horen. En er een forumnamiddag van maken? Maar ik zou hem eerst wat laten bekomen van de beurs
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Voor mij zou het voornamelijk gaan voor het beeld. Het is de bedoeling om zeer concrete vergelijkingen te gaan maken. Het lijkt mij dat Werner al zijn handen vol zal hebben om het bovenstaande te demonstreren met uitleg.

Geluid zou ik persoonlijk in deze demonstraties niet meenemen. Wordt al veel moeilijker om 2 exacte setups te maken met kleine wijzigingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Kwil ook nog wel eens een jvc z1 op een gewoon en daylite scherm ( gain 0,9 ) in actie zien.
1f609.png


( gewoon voor de lol.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Hier ook zeker interesse! Wil idd zeker eens een daylight-scherm in actie zien in een donkere ruimte, wat dit net doet met het beeld of hoe de ervaring dan is etc.


Weeral een topinitiatief!</strong> <strong>
1f44d.png
1f44d.png
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Simpel uitgelegt ... een daylitescreen geeft minder strooilicht aan de omgeving waardoor je minder reflectie licht op uw scherm terugkrijgt van de omgeving wat dus resulteert in een voller en contrastrijker beeld....( ahjaaaa....logisch toch ...)
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als mijn agenda het toelaat..Count me in
1f60e.png
1f60e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
in januari dan liefst........... met de solden?
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Het evenement gaat door op zondag 13 november.

Plaats en tijdstip volgen nog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Damn had ook wel interesse maar kan die dag helaas niet. Ik zou als mediaspeler ook eens een deftig android toestel laten meetellen... Hierbij bedoel ik dan himedia of zidoo x9s

Mss ook meegevn dat er een gat in de markt is voor betaalbare no edge screens!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
nielvm zei:
Het evenement gaat door op zondag 13 november.

Plaats en tijdstip volgen nog.
Ik ben dan net op weekend met vrienden
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Helaas, zal altijd voor sommige mensen wel kunnen, voor anderen dan weer niet.


Laat hier zeker iets weten als je van plan bent om te komen. De plaatsen zijn beperkt en binnenkort wordt het htforum ook ingelicht...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
nielvm zei:
Het evenement gaat door op zondag 13 november.

Plaats en tijdstip volgen nog.
Zet mij alvast maar op de lijst
263a.png
Nog eens bedankt voor de organisatie achter de schermen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
nielvm zei:
Helaas, zal altijd voor sommige mensen wel kunnen, voor anderen dan weer niet.


Laat hier zeker iets weten als je van plan bent om te komen. De plaatsen zijn beperkt en binnenkort wordt het htforum ook ingelicht...
Count me in! Ik zal met plezier ook aanwezig zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Prima!


Mochten jullie nog zaken bedenken die handig zijn in een directe vergelijking, laat het dan zeker weten
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Check.

Al 4 mensen dus. Bij 10 inschrijvingen kunnen we het exclusief met het home-theater forum houden ☺
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
ikke ook (kga eens wat lastige vragen stellen aan de werner.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator: